Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Uzman Diyetisyen Emel Yılmaz

http://blog.milliyet.com.tr/emelyilmaz

13 Aralık '20

 
Kategori
Beslenme
 

Magnezyum

                                                                         Magnezyum;
                                     Vücudumuzu ve ruhumuzu desteklemek için önemli bir mineral 
 
Magnezyum, sağlıklı bir vücut için 7 elzem makro elementlerden bir tanesidir. 300’den fazla enzim sistemi için bir kofaktör yani yardımcı molekül ve ATP metabolizması için çok önemlidir. Aynı zamanda DNA ve RNA sentezi ve üretimi için ve protein sentezi için gerekli bir mineraldir. Bunlar dışında magnezyum kas kasılmaların düzenlenmesi, tansiyon, kan şekeri, kalp kasılması ve sinirsel dürtü iletimi için önemli. Yüksek magnezyum eksiklikleri ciddi sorunlara neden olabilir. Vücudumuzdaki çoklu fonksiyonları nedeniyle magnezyum birçok rahatsızlıkların önlenmesiyle ve tedavisiyle bağlantılıdır. Bu nedenden ötürü, düşük magnezyum seviyeleri insülin direnci, Alzheimer hastalığı, tip 2 diyabet, hipertansiyon, preeklampsi, kalp ritim bozuklukları, migren gibi bazı hastalıklar ile ilişkilidir. Ek takviye kullanımı bir avantaj sağlayabilir.  
 
Randomize, plasebo kontrollü 3 ay süren bir çalışmada, her iki dizinde artroz olan 50 hasta, ilaçlar ile ağrıyı yetersiz oranda kontrol altına alabilen, yarısına günde 1000 mg kurkuma fitozom (200 mg kurkumin) veya plasebo verilmiş. 2 ve 3 ay sonra hastaların yürüyüş bandında ne kadar yürüyebildikleri kontrol edilmiş (%10’luk bir eğim ve 3km/s bir hız ile). Maksimum yürüyüş mesafesi kurkuma grupta plasebo grubuna göre 2 ay sonra gözle görülür bir şekilde artış göstermiş, 3 ay sonra ise kurkuma grubun plasebo grubuna göre yürüyüş mesafesi % 335 ile artmış. Plasebo grubun yürüyüş mesafesi ise %57 artış göstermiş. Hastalar için günlük fiziksel aktivite, alış veriş yapmak, köpeği gezdirmek inanılmaz bir fark yaratmış…
 
Fiziksel ve psikolojik stres magnezyum ihtiyacını arttırır. Ciddi eksiklikler nadiren görülse bile özellikle alkoliklerde, yoğun spor yapan bireylerde ve malabsorpsiyon bozukluklarında görülebilir. 
 
Düşük magnezyum durumları ile ilişkili semptomlar ve durumlar:
Genel şikayetler: korku, letarji, halsizlik, ajitasyon, depresyon, dismenore, hiperaktivite, baş ağrısı, düşük stres eşiği, iştahsızlık, bulantı, uyku sorunları ve düşük atletik performanslar.
 
Kas sistemi: ense ağrısı, ayak tabanlarında-baldırlarda ve yüz kaslarında kramplar, kas spazmları
Sinir sistemi: nervozite, migren, parestezi, vertigo, tremor
 
Sindirim sistemi: kabızlık
 
Kardiyovasküler sistem: kalp ritim bozuklukları, hipertansiyon, koroner spazmlar, damar sertliği
Metabolizma: dislipoproteinemi, azalmış glukoz toleransı, insülin direnci, metabolik sendrom riski, kemik mineralizasyonu bozukluğu ve D –vitamini metabolizması bozukluğu
 
Hamilelik: gebeliğe bağlı komplikasyonlar örneğin düşük, preeklampsi ve eklampsi
 
Diğerleri: astım, kronik yorgunluk sendromu, osteoporoz, hipertansiyon, değişmiş glukoz homeostazı
 
Aşağıdaki şikayetler için magnezyum takviyeleri düşünülebilir:
Uykusuzluk 
Stres ve gerginlik
Baş ağrısı ve migren
Depresif duygular
Geceleri ayak ve baldırda kas krampları
Kabızlık
 
Kısacası, bu tür şikâyetleriniz olduğunda, kendi başınıza herhangi bir besin takviyesi kullanmadan evvel hekiminize başvurmanız, size uygun bir takviye yazmasına yardımcı olur. Bu sebepten ötürü senede 2 defa kan tahlili yaptırmanız faydalı olacaktır. 
 
Sağlıklı günler dileği…
 
Uzm. Dyt. Emel Yılmaz 
 
Mail: info@emelyilmaz.com.tr

www.emelyilmaz.com.tr 

Facebook

Instagram

Linkedln
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 61
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 51
Kayıt tarihi
: 18.04.16
 
 

Sağlıklı Beslenme ve Diyet konularında araştırmayı ve insanlara yardımcı olmayı amaç edinmiş biri..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster