Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '16

 
Kategori
İnançlar
 

Mahkeme ateist aileyi haklı buldu: Çocuk zorunlu din dersine girmeyebilir

Mahkeme ateist aileyi haklı buldu: Çocuk zorunlu din dersine girmeyebilir
 

google


Bir haber:

“Antalya'nın Kumluca ilçesinde bir ilkokulda dördüncü sınıf öğrencisinin anne ve babası, ateist oldukları gerekçesiyle çocuklarına verilen zorunlu ‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’ dersinden muaf tutulmasına ilişkin açtıkları davayı kazandılar.”

http://onedio.com/haber/mahkeme-ateist-aileyi-hakli-buldu-cocuk-zorunlu-din-dersine-girmeyebilir-693029

Vay be. Hem de AKP TC’sinde.

Bravo o aileye. Bravo o mahkeme heyetine.

Benzeri bir durumu, kendim lisede 14 yaşında yaşamıştım. Annem de, babam da ateist değil ve din dersine girmek istemedim.

Babamın imzasını taklit edip, kendime izin kağıdı yazdım. Din derine de 3 yıl boyunca girmedim.

En son 2010 gibi, nüfus kağıdında din hanesi boş bıraktırılabilir, diye izin çıkınca, nüfus müdürlüğüne gittim. İnfialle karşılandım. İşi yapamayacağımı anlayıp, gerisin geri döndüm kös kös.

Nüfus kağıdında dini olan bir ateistim şu an. Müslümanlar da cennete gidiyor herhalde, bir ateisti Müslüman diye zorla kayıtlı tuttukları için.

Bunlar bireysel mücadeleler.

Bunları bir tarafa bırakalım. Gelelim sadede. Bakalım partilere:

MHP ve AKP’den ateist milletvekili adayı beklenmez.

Peki ya CHP ve HDP?

Ateistler; Çingeneler’den, eşcinsellerden, sosyalistlerden daha mı az özgürlük hakkına sahip bu 2 partiye göre?

Demirtaş, namaz kılacağına, bu soruyu yanıtlasın önce.

Kılıçdaroğlu’nu ise pas geçiyorum. Hani, düz yola koysan, partiyi batıracak biri benim için kendisi, o kadar berbat yani.

E tabii ki:

Sevgilim, gelecektir bu memlekete hürriyet...

Ve fekat, ben göremeyeceğim oni...

Dipnot:

Resmen % 2’yiz. Yani, yukarıda sözü geçenlerden daha çoğuz ama azınlık olarak çokluk geyiği yapmayacağım. Kürt lümpeni değilim sonuçta.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..