Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '10

 
Kategori
Havacılık
 

Mahkeme Kadıya Mülk müdür?

Mahkeme Kadıya Mülk müdür?
 

Ne zordur bilir misiniz? Hakettiğinizin sizden kaçırılması, salt kıskançlık duyguları ile size ait olanın bir başkasının keyfi davranışları nedeni ile size ulaşmaması...

2009 Yılı yaz sonuydu sanırım, Değerli Dostum Pirmete, (şu anda yayında olmayan) bir bolg'u ile sizlere duyurmuştu. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü FAI'nin havacılıkta üstün hizmetleri olmuş, gençlere havacılık sevgisini aşılamış havacılara verdiği ödülü; "Paul Tissandier Diploması"nı benim aldığımı. Utançla karışık bir mutlulukla okumuştum o yazıyı. utanmıştım, özel bir telefon görüşmesinde kendisine verdiğim bu bilgiyi, övgü dolu bir yazı ile sizlere aktardığı için. Mutlanmış ve gururlanmıştım, Uluslararası bir ödülü ülkeme getirdiğim için...

Ülkemizde, havacılık alanında bu türde ödülleri alanlar için bir gelenek vardır. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü FAI'nin Türkiye temsilcisi olan THK Kuruluş Yıldönümlerinde, bu ödülü sahiplerine özel bir törenle ve tüm davetlilerin önünde verir. Bu Türk Hava Kurumu'nun da bir gurur nedeni olur. 16 Şubat tarihli yazımda yazmıştım.( http://blog.milliyet.com.tr/Turk_Hava_Kurumu_85_Yasinda/Blog/?BlogNo=229564) Bırakın bu ödülü almış bir havacı olmayı, yıllarını vermiş bir şube başkanı, son beş yıldır Genel Yönetim Kurulu Üyeliği yapmış olmam bile kaale alınmamış, 85. kuruluş yıldönümü törenlerine dahi çağrılmamıştım. Burada hakkında onlarca yazı yazdığım, yetiştiğim, feyz aldığım o kutlu ocağın, Türkkuşu'nun kuruluş yıldönümüne de çağrılmadım.

Geleneklerin hiçe sayıldığı, FAI'den aldığım ödülün hakkettiğim şekilde; 16 Şubat Kuruluş Kutlamaları'nda bana verilmemesi üzerine defalarca başvurduğum kurum yöneticileri beni kös dinlediler. Bu ödülü bana ulaştırmamak için ellerinden geleni yaptılar. Önceleri işgüzar çalışanların yeni yönetime yaranma çabaları olarak gördüğüm bu olayın perde arkası çok ilginçti, Türk Hava Kurumu'nun tepe yöneticisi, 40. Genel Kuruldaki rakibim tarafından bu ödül bana ulaştırılmak istenmiyordu.

07 Mayıs cuma günü kurumu arayarak, bana ait olan bu ödülü bana en kısa sürede ulaştırmalarını istediğim zaman, gene uydurulmuş pek çok öykü dinlemek zorunda kaldım. Bahaneler bitip tükenmiyordu. Muhatabıma, son uyarım olduğunu bir hafta sonra, 14 Mayıs Cuma günü hakkettiğimi getirip bana vermemeleri halinde; noterden bir "İhtarname" göndereceğimi ve mahkemeye başvuracağımı açıkca söyledim.

14 Mayıs günü geldiğinde ilgililerden hiç bir haber gelmedi. Saat 12:15 sularında kurumu son kez aradım. Bir gazeteci dostumun da yardımı ile çeşitli haber ajanslarının muhabirleri ile Ankara 10. Noterliğinin İzmir Caddesi Ihlamur Sokakdaki ofisinde olacağımı ve önceki görüşmelerimde söylediklerimi yapacağımı haber verdim. İnanılmaz şeyler oldu. Telefonlarıma lütfen yanıt verenler, kısacık bir süre içerisinde defalarca telefonla aradılar. yapacağım şeylerin çok sevdiğimden emin oldukları kurumumuza vereceği zararlardan söz ettiler. Genel Başkanın bu ödülü bana elleri ile vermekten duyacağı mutluluğu anlattılar. Bu olayda ihmalleri olanların kendileri olduğunu, Genel Başkanın da çok üzgün olduğunu dahi söylediler.

Kararlı olduğumu belirttikten tam 10 dakika sonra, Türk Hava Kurumu'ndan bir Müdür, Basın Yayın Müdürlüğü'nden bir Görevli ve bir Şoför evimin kapısının önündeydiler. Apartman giriş kapısını çaldıklarında, dahili haberleşme aygıtından aşağıya geleceğimi söylediğimde, ısrarla yukarıya çıkma ve ödülü evimde bana vermek ve fotoğraf çekme arzularını yinelediler. "evimin sadece dostlarıma açık" olduğu ifademe de çok üzüldüler.

Hemen apartmanın bahçe kapısı önünde, bana ait olanı bana verirken;" Sayın Genel Başkanımızın...." diye başlayan konuşmayı dinlemedim bile..." Bana ait olan bu ödülü "Şoför Ali"nin elinden almak beni daha çok mutlu ederdi. bilirdim ki, o samimi duyguları ile ve O'nun bunun adını anmadan bu görevi yapardı" demek zorunda kaldım.

Değerli Havacı Dostlarım, Sevgili Blog arkadaşlarım, bu olayı uzun uzun anlatıp sizlerin zamanını aldım. Tüm bu yaşananların nedenini siz de biliyorsunuz. Yıllarımı verdiğim Türk Hava Kurumu Genel Başkanlığına Aday olmam tüm bunları yaşamama neden oldu. Yıllarını Kuruma vermiş, kurumun hemen her kademesinde görev almış olan bir birey olarak THK Genel Başkanlığına aday oldum. Rakibim daha önce Kurumun önünden dahi geçmemiş, emekliliğine bir kaç ay kala bir şubemize üye olmuş biriydi. Listemden istifa edip, ihanet edenler nedeni ile Genel Başkanlık yarışından çekilince, koşarak yanıma gelmiş " sizi danışma Kurulu başkanı yapmak İstiyorum." bile demişti.

Tanımadığınız bir kuruma başkan olursanız, ne yapacağınızı bilmezseniz yapabileceğiniz çok fazla bir şey kalmıyor sanırım. Bu işi bilenleri uzaklaştırmak en akılcı davranış gibi geliyor. Ben böyle insanlara; kifayetsiz muhterisler diyorum.

Konu ile ilgili yazacaklarım bu kadar. 14 Mayıs 2010 Cuma günü bana nihayet teslim edilen Paul Tissandier diploması da jenerik resminde...

Bundan sonra yazacaklarım da 17 Ekim 2009 tarihinde THK'nun 40. Genel Kurulunda, delegelere dağıtmak üzere hazırladığım "Seçim Bildirisi"dir.

Dilerim Yüce Yaradan bu ülkeyi kifayetsiz muhterislerden korusun...

Türk Hava Kurumu 40. Büyük Genel Kurulu Sayın Delegesi/Değerli Şube Başkanım,

Aday olduğumu duyurduğum mektubumda ve olanaklarımla sınırlı olarak ziyaret edebildiğim şubelerimizde, THK Genel Başkanı seçilmem halinde yaşama geçireceğim projelerimden söz etmiştim. Projelerimi toplam 15 madde halinde sizlere yazılı olarak veriyorum. Bir “senet” niteliğinde olan bu yazıyı saklamanızı ve yaşama geçirilmeyen bir maddenin olması halinde hesap sormanızı rica ediyorum. Desteğinizi bekler, saygılarımı sunarım.

Talip Bölükbaşı

Türk Hava Kurumu Genel Başkan Adayı

1-Türk Hava Kurumu Genel Merkez örgüt yapısı, çağın gerekleri uyarınca yeniden düzenlenecek. İdari yapılanmada, her yönetim biriminde mutlaka ikinci adam uygulamasına gidilecektir.

2- Araştırma Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü’ne işlerlik kazandırılacak, taşra örgütlenmesi bu müdürlük tarafından planlanacaktır.

3-Türkkuşu Genel Müdürlüğü teknolojik gelişmeler ve çağdaş yönetim anlayışı ile yeniden düzenlenecek, sportif havacılık yapanların her türlü gereksinimine açık hale getirilecektir.

4–2860 Sayılı Yardım Toplama Yasası ve ilgili yönetmeliklerin yeniden düzenlenmesi için gerekli girişimler başlatılacak, bu amaçla toplumsal bir duyarlılık yaratılması çalışmaları yapılarak paydaş kurumlarla ilgili hükümlerin kaldırılması uğraşı verilecektir. Paydaş kurumların payları konularında ısrarcı olunması durumunda; her kurumun deri-bağırsak, fitre-zekât toplama çalışmalarında özgür olmaları ve THK’nun topladığı yardımlardan hiçbir kuruma pay aktarılmaması sağlanacaktır.

5- Yardım toplama çalışmaları sırasında, öngörülen, %10 toplama giderleri sınırlamasının makul bir düzeye çıkarılması çalışmaları yapılacaktır.

6- Türkiye’de 30 ayrı yerde, Araştırma Planlama ve koordinasyon Müdürlüğü’ne bağlı olarak, “Bölge Koordinasyon Büroları” kurulacak bu Bürolarda, * Hesap İşleri Uzmanı, * Kurumsal İşler Uzmanı ve * Toplum Organizasyonu Uzmanı unvanlı, özel yetiştirilmiş personel; çalışma bölgelerindeki 15–18 Şube Başkanlığının iş ve işlemlerine yardımcı olacaktır. THK Müfettişleri tarafından, Gönüllü olarak hizmet veren Şube Başkanları değil, bu bürolar denetlenecektir.

7- Koordinasyon Büroları, Hesap İşleri ve Kurumsal İşler Uzmanları şube saymanları arasından seçilecek, önce Uzman Yardımcısı, alacakları eğitimler ve sınavlarda başarılı olmaları halinde de; Uzman olarak atanmaları sağlanacaktır. Hiçbir şekilde yükselme olanağı bulunmayan Saymanların önü Genel Sekreterliğe kadar açılmış olacaktır.

8-Tüm illerimiz ve ilçelerimiz havacılık sporları açısından incelenecek. O yörede yapılabilecek Sportif havacılık aktiviteleri tespit edilecektir.

9- Türkiye’de 30 ayrı merkezde Havacılık sporları merkezi oluşturulacak, bu merkezlerde o yöre gençleri eğitilecek ve eğitimci olarak istihdam edilecektir.

10- 81 İl Valimiz ve Belediye Başkanlarımız Ziyaret edilecek, kurumumuz hakkında birinci elden bilgilendirilecek, bölge ile ilgili projeler anlatılacak ve desteklerini alma çalışmaları yapılacaktır.

11-Düzenli olarak, her şube yılda bir kez bizzat tarafımdan ziyaret edilecek, sorunlar yerinde tespit edilerek çözüm bulunacaktır.

12-Bir Şube tarafından oluşturulan net gelirin en az %50’si o bölge gençliğinin havacılık çalışmalarında kullanılacaktır.

13- “Gençliğe sahip olmanın, geleceğe sahip olmak” olduğunun bilinci ile THK Gençlik Projeleri hızla yaşama geçirilecek, böylece THK’n un geleceği olan gençler kurumun tüm çalışma konularında görev alabileceklerdir.

14-Kurumun taşınmaz mallarının artırılması çalışmaları yapılacak, her şubenin THK işleyişine uygun bir şube binasına sahip olmasına çaba gösterilecektir.

15-Yeni bir Üniversite kurmak yerine; var olan üniversitelerimizle yapılacak işbirliği ve ortak projelerle havacılığı ve havacılık sanayini geliştirme yolları araştırılacak, havacılık alanında eğitim veren tüm Üniversitelerimizle protokollerle iş birliği sağlama çalışmaları yapılacak, Üniversitelerimizin çalışmaları ekonomik olarak desteklenecektir.

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..