Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Mahmutlar Beldesi ve gözlemlerim

Mahmutlar Beldesi ve gözlemlerim
 

(29.04.2011) “Mahmutlar Antalya ili Alanya ilçesine bağlı bir beldedir. Alanya`nın, ilk belde belediyesidir. Belde sınırları içersinde “Laertes” Antik Kenti ve “Naula” Antik Kenti bulunmaktadır. Antalya`ya 150 km, Alanya`ya 8 km mesafede bulunmaktadır.” 

Üç gün arka arkaya yaptığım balık avlarından sonra iyi bir uykuyu hak etmiştim. Öğlen saat 13.00 kadar deliksiz uyumuş, rüyalarımda yakaladığım ve kaçırdığım balıklar ile tekrar yüzleşirken, kâh gerilmiş kâh sevinmiştim! 

Saat 13.00 sırası uyanıp önce duş sonra kahvaltı ve sohbet için Mahmutlar sponsorum olan Saruhan Grand Bazaar sahiplerinin yanına gittim. 

 

Birlikte hoş sohbet ettik. Gezimi ve amacımın ne olduğu sorulduğunda yurdumu ve yurdum insanını tanımanın dışında, yaptığım balık avlarının hikâyesini yazacağımı söyledim. 

Amacım gezdiğim yerlerin görselliklerini ve güzelliklerini tüm dünyaya duyurmaktı. 

Daha sonra Mahmutlar beldesini tanımak için yapacağım küçük gezi de, bana Mustafa Saruhan rehberlik yaptı. Alanya’dan sonra kıyıya paralel kurulmuş Mahmutlar beldesi bir Avrupa şehrini andırıyordu; planlı yapılmış lüks binalar tertemiz sokaklar, caddeler ve parklar. Yaklaşık beşyüz metre ile bir kilometre eninde kıyıya paralel uzanan bu beldenin hemen arkasında muz bahçeleri ve köy hayatı devam ediyordu.  

 

 

Bazı insanların, atadan babadan kalma yerleri, yurtları güzel rant yapmış ve bol para kazanmış olmalarına rağmen, kazandıkları bol paralar, onların gelişimleri üzerlerinde, ev ve araba yenilemekten başka bir olumlu katkı yapmış mıdır bilemem! Ama zenginliğin milli piyango zenginliğine benzediğini ve bazılarına birkaç beden büyük geldiği, maalesef abartılmış yaşam şekillerinden anlaşılıyordu! 

 

 

 

Ancak, bu sadece buraya özgü bir hareket olmadığını da çok iyi bilenlerdenim. Trakya da en verimli zirai alanlarını, fabrikalara satan milli piyango zenginlerini çok gördüm. Tabi ki daha sonra, o fabrikalarda çalışmak için müracaat ettiklerini de duymuştum! 

Tatil için Mahmutlar beldesine gelen yabancı turistlerin, yerli halk ile uyum içinde olduklarını ve süratle Türkleştiklerini gördüm! Sanırım onlar, burada birlikte yaşamak için bunun gerekli olduğuna, bizden daha fazla inanmışlar! 

“Muz, Güneydoğu Asya'nın tropikal bölgelerinde doğal olarak yetişen bir ağaçsı bitkiye ve bu bitkinin sarı kabuklu uzun meyvelerine denir. Türkiye'de daha çok Anamur ile Alanya arasında üretilmektedir.” 

 

 

 

 

 

“Muz bahçelerinden sonra; Malta eriği (Eriobotrya japonica), muşmula veya yenidünya doğal yaşam alanı Çin olan, gülgiller familyasından bir ağaç ve bu ağacın meyvesi.” 

 

 

Hemen her evin bahçesinde ve arazisinde yetiştiğini gördüm. Mahmutlar beldesinin hemen arkasında Toros dağlarının eteklerinde bir köy evine yaptığımız ziyarette, malta erikleri ve kırmızı dutlar arasında resim çekildim. 

 

Ahırlarını dolaşıp çiftlik hayvanlarının resimlerini çektim. 

 

İki yüz metre aşağıda en ileri seviyede inşa edilmiş bir turizm görselliği ve cenneti; burada ise bizim vazgeçemediğimiz yaşam biçimimiz, kendini muhafaza ediyordu. Mahmutlar yaşamak için güzel bir belde ve ben fırsat buldukça burayı ziyarete gelmeye devam edeceğim... 

 

 

Mahmutlar beldesini gezip dolaştıktan sonra tekrar kaldığım daireye döndüm. 

Akşam yemeği için üç gündür tuttuğum balıklardan, Saruhan Grand Bazaar çalışanlarına balık ziyafet vermeyi düşünüyordum... 

 

Bana müsaade mutfağa geçiyorum dostlar.... 

Karnı acıkan buyursun :)) 

M.Talip Girgin 

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..