Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '10

 
Kategori
Sinema
 

Mahpeyker'i izledim

Mahpeyker'i izledim
 

Mahpeyker


Mahpeyker'i izledim. Üzerinde biraz düşününce şunları yazmaya karar verdim. Emine olarak başlayan, Mahpeyker olarak devam eden, Kösem Sultan olarak sonlanan flim etkileyiciydi. Konu güzel seçilmiş. Kostümler oldukça iyiydi. Mekan kullanımı, dekorasyon, makyaj, mücevherler mükemmeldi. Sondan başa doğru bir başlangıçla filmi izliyoruz. Oyuncuların hepsi rollerinin hakkını vermiş. Tarihin ortasında yaşamış en güçlü Osmanlı Sultanını anlatmak o kadar kolay değil elbette. Oyuncular; en kücük rolden en büyüğüne kadar senaryoyu çok iyi yansıtmışlar. Damla Sönmez başka sahnelerde başarılı olmasına rağmen Sultan I'nci Ahmetin ölüm sahnesindeki çığığı pek acıyı yansıtmamıştı.I'nci Ahmet rolündeki Gökhan Mumcu oldukça iyiydi. Selda Alkor, her sahnede, mimiklerinde tam bir Kösem Sultandı. Zaten Kösem Sultan belli ki senaryoda eksik kalmıştı. Allahtan Selda Hanım vardı. Bu flimde biraz daha detay olabilirdi. Kösem Sultanın kocasının ölümünden sonrası adeta pas geçilmişti.

Tarihin önemli bir kesiti olan bölümler; Kösemi Kösem Sultan yapan kısımları bir kaç cümle ile vurgulamak, senaryodaki eksiklik bana göre. Bu flim biraz daha uzun olabilirdi. Film; Kösem Sultanın torununa suikast girişimi ile sonlandırılmış. Suikast sahnesindeki, saraydaki çatışma niçin ağır çekimde onu hiç anlayamadım? Daha iyi olabilirdi. Yabancı flimlerde, vurucu sahneler ve kopuk olmadan bağlatıları öyle güzel kuruyorlar ki her parça yerine oturuyor.

Tarihi film yapmak oldukça zordur. Büyük bütçeler gerektirir, Kesinlikle izlenmesi gereken bir film. Herkesin eline sağlık.

 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..