Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '09

 
Kategori
Güncel
 

Mahsun Kırmızıgül’e haksızlık ettim…

Mahsun Kırmızıgül’e haksızlık ettim…
 

Güneşi Gördüm


Kelimenin tam manası ile haksızlık ettim. Ben bir otorite miyim? Hayır. Kim takar beni? Sadece ben takarım… Ama olsun, yine de yazmak istiyorum. İlk vizyona çıkacağını duyduğumda dedim ki “Mahsun Kırmızıgül de başımıza artist, yönetmen kesildi. İyice abarttı işi, niye insanlar kendi işlerini yapmazlar?”. Çünkü o süreç içerisinde hiç olmayacak insancıklar olmayacak işler yapıp, yüzlerine gözlerine bulaştırmışlardı. İşte dedim bir tane daha…

Nasıl oldu ben bile bilmiyorum ama kendimi “Güneşi Gördüm” filmini izlerken buldum sinemada. İnanın hatırlamıyorum oraya nasıl gittim. Film başladı, bende bir hayal kırıklığı… Yine aynı fakir ve cahil edebiyatı, askerler, helikopterler, harekat yapılıyor, vs. vs. Tam bulduk dedim içimden. Ama hikaye ilerledikçe içten içe filmi hissetmeye başladım, içime içime işledi. Çünkü tam da olduğu gibi hayatı anlatıyordu. Daha önceleri sıkça yazdım, işim gereği çok seyahat ediyorum. Filmin geçtiği yerleri de uzun süreler gözlemleme fırsatım oldu, hayatın ta kendisiydi sahnede izlediklerim. Doğrudur, hikaye hep aynı ama oyuncular olsun, hikayenin işlenişi olsun, çekimi olsun ayrı bir özenle yapılmış. Birden kendimi içinde buldum filmin. Oyunculuğu söylemeye zaten gerek yok, herkes hakkını vermiş yaptığı işin…

Netekim, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın kararı ile film 2010 yılı Akademi Ödülleri’nin Yabancı Dilde En İyi Film kategorisinde Türkiye’yi temsil edecekmiş.

Netice itibarı ile Mahsun Kırmızıgül’e haksızlık ettim, kendisinden özür diliyorum. Başarısı daim, yolu açık olsun.

 
Toplam blog
: 38
: 4648
Kayıt tarihi
: 03.11.07
 
 

Çok okurum… Bazen kendi çapımda yazılar karalarım, kendim de beğenmem ama olduğu kadar, napiyim… ..