Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '17

 
Kategori
Sinema
 

Mahsun Kırmızıgül ne anlatıyor ?

Mahsun Kırmızıgül ne anlatıyor ?
 

Vezir parmağı


Mahsun Kırmızıgül'ün son filmi olay oldu, herkes anlamaya çalışıyor. Kimse filminde ne anlatmak istediğini anlayamadı ya da "yanlış anladı". Yasaklar geldi, sonunda Mahsun Kırmızgül bir açıklama yaptı, hem videosunu izledim hem tam metnini indirdim ama söyledikleri ile yaptığı film birbirini bağlayamadım. Anamur Belediye Başkanı Mehmet Türe filmi yasakladı.Emekli asker olan başkanın açıklaması; "Bu tür filmler Anamur'a giremez,  Belediye sinemamızda gösterimi iptal edilmiştir." dedi. 

Sandıklı Belediye Başkanı Mustafa Çöl'de aynı şekilde yasak getirdi. Sebep olarak da "Manevi değerlerimizi, örf ve adetlerimize ahlaki hassasiyetlere ters filmlere her zaman karşıyız." diye açıkladı.


Filmi anlatmadan önce yönetmenin geçmişini biraz irdeleyelim.

Mahsun Kırmızgül'ün ilk ismini İbrahim Tatlıses'in alt kadrosunda saz sanatçısı olarak duydum. Sonraki yıllar içinde sesiyle şarkılarıyla ülke gündemine geldi. Mahsun Kırmızgül'ün sanat yaşamını inceleyeyim diye araştırdım. Gerçi bunların çoğunu siz de ben de biliyoruz.
2009 yılında "Güneşi gördüm" filmi ile güzel bir izleyici kitlesi yakaladı. Konusu mecburiyet yüzünden İstanbul'a göç eden bir ailenin dramını anlatıyor. Filmin kadrosu güçlü, alt metininde biraz politika ile ilişkilendirilmiş, filmotografisi güçlü bir filmdi. Büyük maddi destekli projesi!... " New York'ta Beş minare" filmini çekti. Kadro güçlü ve gene anlatılan hikayeyi izleyicisine başarılı bir şekilde anlatılan bir film. Son olarak 2015'te seyrettiğim "Mucize" filmi, senaryosu başarılı işlenmiş, filmotografisi, kadrosu ve görüntü yönetmenliği başarılı bir filimdi. Mahsun Kırmızıgül'ün filmlerini incelediğimde, genellikle benzer konuları işliyor. Anadolu’da yaşayan karakterler, kaybedenler, ezilmişler, toplum dışı olarak görülen isimler. Genelde dramayı işleyen yönetmen, güncel konuları Yeşilçam drama ile harmanlamayı tercih ediyor. Yani bir dil oluşturmaya çalışıyor ya da bir dili var diyebiliriz.


"Vezir parmağı" filmine gelince, ortada bir hikaye var, ama senaryo yok, düz mantık bir hikaye yani senaryo yazım kurallarından bihaber bir film. Yönetmen'in dediği gibi; "Şekerpare, Tosun Paşa, Süt Kardeşler, Değirmen" gibi klasik filmleri baz aldığını söylüyor. Ama yanlarından bile geçmiyor. O filmler çekilmeden çekilseydi o senelerde belki beğenilirdi.


Oyuncu kadrosu başarılı, Yasemin Yalçın, Gülben Ergen, Ali Sürmeli, Rana Cabbar, Cezmi Baskın daha adını yazmadığım kadro sağlam.


Filme gelelim,konu basit savaşta kocaları ölen kadınların saraya, köylüleri vezire evlenecek erkek istemeleri ve sarayda savaşa gidilecek diye seçilip gelen hamalların, köyde eşler seçip gerdeğe girme ve hatta gerdek anlarını sahneliyor. Filmin sonunda Rusya’dan savaştan gelen kocaların Rus eşleri ile köye gelip kavgaları ile noktalanan film. İlk kadınlar meclisi ile açılan sahne ile kadınların evlilik telaşını vermeye çalışan yönetmen, sahne kalabalığını komedi olarak düşünmüş, ardından iğrenç gerdek maceraları, ibadete hakaret. Osmanlı değildi dediği halde, filmde tüm Osmanlı figürleri işlenmiş. Hele çölde geçen çakma Hint müzikali sahnesi, hiç gerek yoktu o sahneye.


Bence, yönetmen espri yapmayı, hakaretle ya da dalga geçme terimlerini karıştırmış. Cem Yılmaz da bel altı espriler yapıyor ama seviyesi var, kimse yadırgamıyor. Seks komedisi desen o da değil. Bence Mahsun Kırmızıgül'ün yaptığı en kötü film. Hiç kimseye tavsiye etmiyorum. Ben gittim pişman oldum. İlk arada bekledim belki daha güzel sahneler vardır, diye ama kötü. Emeğe korkunç saygım var ama bu filme kesinlikle gitmeyin.


Paraya ve zamanınıza yazık!.. 

 
Toplam blog
: 136
: 6807
Kayıt tarihi
: 09.05.15
 
 

Kültür ve sanat alanında araştırmalar yapıyorum. Birçok yayına sinema ve tiyatro alanında yazılar..