Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '15

 
Kategori
Sinema
 

Mahsun'un "Mucize" filminde, dikkatlerden kaçan "mucizevi" yetenek!

Mahsun'un "Mucize" filminde, dikkatlerden kaçan "mucizevi" yetenek!
 

internetten alınmıştır


Bir sinema sevdalısı Mahsun Kırmızıgül'ün Mucize adlı filmini, sinemalarda gösterildiği zaman izleyememiştim.... Film geçtiğimiz günlerde Star Tv.de gösterildi... Bu yazıyı o gün yazacaktım ama kısmet olmadı.

Bugün de aynı kanalda yine Mucize oynuyor... O gün yazmadığım yazıyı bugün yazmaya karar verdim: Filmde özellikle baş rolü oynayan oyuncu gerçekten "mucizevi" denecek bir sanat gösterisi yapıyor.

Filmi ilk izlediğimde, Aziz karakterini canlandıran oyuncuyu tanıyamamıştım.... Sima yabancı gelmiyordu ama çok bilinen biri de değildi... Sonunda kısa bir araştırmadan sonra bu yüzü, hiç tahmin edemeyeceğim bir yerde, Yeşil Deniz isimli komedi dizisinde gördüğümü anladım.

O diziyi de devamlı seyreden biri değilim ama zaman zaman denk gelmiştir... Oyuncu orada da Ege yöresinin karekterini son derece başarılı canlandırıyordu.

Mucize, Mahsun'un Doğu'nun maküs talihine ilişkin anlatımlarından biri... Galiba filmin hikayesi de gerçek hayattan alınmış... Zaten, Anadolu'da hemen her köyde rastlanabilecek bir hikaye Mucize...

Her mahallenin, her köyün bir "delisi" olur, denilmiştir... Neden?... Belki de bunun hikmeti, o yöre insanının o "deli"yi görerek Allahın kendisine lütfettiği "akıl" nimetine şükretmeyi hatırlaması içindir.

Elbette, her şeyin yaratılışının bir hikmeti olduğu gibi, aramızdaki delilerin de bir yaratılış hikmeti vardır. Önemli olan, onları da anlamak ve onları da hayatımızın bir yerine iliştirebilmektir.

Filmin hikayesini anlatmayacağım, sanırım pek çok insan biliyordur... Ben,  filmin üzerine kurulduğu Deli Aziz karekterine dikkat çekmek istedim...

Hem fiziki anlamda hem kişilik yansıtması bakımından oldukça zor bir görev Aziz karakteri... Ne var ki genç sanatçı Mert Turak bu zor görevi son derece başarıyla yerine getirmiş...

Nedense, Mert Turak'ın bu başarısından hiç söz edildiğini duymadım... Belki de sinema aleminde bu başarıdan söz eden kritikçiler falan olmuştur da ben duymamışımdır... Olabilir... Gerçekten de dikkat çekici bir başarıya imza atmış genç oyuncu.

Bugün, bunu yazmayı görev addettim.... Eğer, bu ülkede sinema sanatı gelişecekse, böyle hem dramatik rollerin, hem komedinin  hakkını veren gençlerden söz edilmeli, bunlar teşvik edimeli, takdir edilmeli...

Talat Bulut, Ali Sürmeli, Cezmi Baskın gibi, usta oyuncunun arasında Mert Turak gerçekten sanatını sivrilten bir başarı göstermiş...

Aferin delikanlıya!...

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..