Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '12

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Makam şoförü aranıyor!

Makam şoförü aranıyor!
 

Yazıya konu ilanı herkesçe bilinen bir insan kaynakları sitesine gördüm. 

"Makam Şöförü" başlığı altında sıralanan nitelikleri ve beklentileri görünce "paylaşımlık" olduğuna karar verdim. Önce çok taze olan ilanı aynen aktarayım;

**********************************************************************************

MAKAM ŞOFÖRÜ

İlan Güncelleme Tarihi: 04.08.2012 

Şehir/Ülke: Ankara

Personel sayısı:  1

Genel nitelikler:

  • Tercihen astsubay, subay veya polis emeklisi,
  • Diksiyonu düzgün,
  • Dış görünüşüne önem veren,
  • Ankara'yı çok iyi bilen,
  • Şehir dışı seyahat tecrübesi olan ve seyahat engeli olmayan,
  • Esnek çalışma saatlerine uyum sağlayabilecek,
  • En az 5 yıl otomatik araç kullanmış,
  • Tercihen bahçe bakım işlerinden de anlayan.

İş tanımı:

Şirketimiz, Yönetim Kurulu Başkanımız için, tercihen kendisine ait otomobili olan "Makam Şoförü" alınacaktır.

**********************************************************************************

İlanı veren şirket gizliliğe önem vermiş, ben de merak edip araştırmadım. Ancak "tercihen..." diye başlayan nitelik ve beklentiler ilginç; Kendisine ait bir otomobili olan, bahçe bakım işlerinden de anlayan astsubay, subay veya polis emeklisi aranıyor.

Şimdi yazacaklarım yanlış anlaşılmasın, astsubay veya polis emeklilerini tenzih ederek yazıyorum. 

Bu ilanı vermekte nasıl bir maksat güdüldüğü siz değerli okuyucuların düşünce ve yorumlarına açıktır. İlanı hazırlayanların, bir subayın ne kadar sürede yetiştiğini, emekli olana kadar hangi görevlerde bulunduğunu ve kaç kişiye komuta ettiğini bilmediğini varsayıyorum.

Kısaca anımsatayım; Emekli bir subayın rütbesi genellikle albaydır. 4 yıl  lise 4 yıl harp okulu toplam 8 yıl meslek öğretim ve eğitimi almaktadır. Mezun olduktan sonra 30 yıl çeşitli rütbelerde binlerce kişiye komuta ve liderlik etmektedir. Bu süreçte kendinin de pek çok makam şöförü olur. Bir subayı en çok rencide eden şey ise tenzili rütbedir. 

Bu ilana emekli bir subay başvurur mu?

Otomatik vitesli otomobili varsa ve bahçe bakım işlerinden de anlıyorsa neden olmasın....

 

 

 
Toplam blog
: 36
: 1522
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Zaman yolculuğu yapmak isterseniz, kendinizden yaşça büyük insanların deneyimlerinden yararlanın...