Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '10

 
Kategori
Kültürler
 

Makarayama antik kenti!

İznik’te iş yaptığım sıralar otelde kalıyordum. Arada bir çocukların “babamızı isteriz” diye haber göndermeleri yüzünden eve geldiğim oluyordu! Böyle zamanlarda odamın kirasını da ödüyordum ki başkasına vermesinler de dönüşümde açıkta kalmayayım! Rakiplerimin çoğu Japon turistlerdi.

Yarım yamalak Türkçe biliyorlardı! Onların sayesinde ben de yarım yamalak Türkçe öğrendim! Sağ olsunlar!

Birgün bana müjdeli bir haber verdiler!

“Ahmet, yeni bir antik kent bulduk!”

Heyecanlandım!

“Nerede buldunuz?”

“Şu tepede!”

İznik’i kuşbakışı gören bir yerdi parmağıyla gösterdiği yer!”

“Büyük bir uygarlık yaşamış burada!”

Biliyorsunuz yeşil Bursamız, ipekböcekçiliğinin vatanı bir ilimiz! Bir tarafta da Sevgili Sakaryamız; patatesi, soğanı, kabağı meşhur! Tam ortada bir yerde bu antik kent! Akıllı adamlar yani! Arada geçinip gitmişlerdir diye düşündüm!

“İpek yoluyla patates yolunun kesiştiği yerde kurulmuş demek bu uygarlık Makarayama?

“Evet Abi!”

Japonların abi demesi bizim gibi değil! Onlar A ‘yı uzatmıyorlar! Neyse ben de uzatmayayım; sordum!

“Neler buldunuz burada Makarayama?”

“Abi, şarap küpleri bulduk! Kadeh bardağı bulduk! Zeytin çekirdekleri bulduk! Yer sofrası gibi şeler bulduk!”

“Ulan bunlar mı antik şehrin kalıntıları Makarayama?”

“Ne bulcaktık başka?”

“ Ne bileyim ben; arkeolog olan sensin oğlum! İnsan hamam tası bulur,tablet bulur! Belasını bulur!”

“Abi şarap küpü bulmak, kadeh bardağı bulmak çok önemli biliyor musun?”

“Bulduk diye antika mı oldu orası şimdi? Ulan ne antika adamsın sen Makarayama!”

” Abi, Allahi antik kent orası ya! Bir daha on bin sene burada şarap küpü bulamazsın sen!”

“ Ne yapacağım şarap küpünü ben! Rakıcıyım ben oğlum!”

“Kültürünü diyorum ben Ahmet!”

“Boş ver onu da patates turşusu yedin mi, sen onu söyle bana Makarayama!”

“Nasıl bir şey?”

“Patatesin turşusu işte! Rakıyla ne gidiyor mübarek!”

“Alla mı?”

“Valla de lan? Beni de şaşırtıyorsun!”

Makarayama’ya söz vermiştim ama kısmet olmadı yedirmek!

Bu arada bizim patates turşusu da antika oldu ha! Ne zamandır yemiyorum!

Not: Bu yazının Baterist Metin'in yazılarıyla ilgisi yoktur!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..