Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '16

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Makedonya’da Engelli Ailesi olmak

Makedonya’da Engelli Ailesi olmak
 

MAKEDONYA’DA ENGELLİ AİLESİ OLMAK


Makedonya’yı iki kelimeyle anlatmak gerekirse burada hak ile batılın mücadelesi söz konusu. Yani, din savaşı var. Çok enteresandır. ülkede 10-15 yıldır nüfus sayımı yapılmıyor. Çünkü gerçekte Müslüman nüfus çok fazla. Nüfusun sayılması ve Müslümanların çok olması Makedonya siyasetinde Müslümanların da söz sahibi olması anlamına geliyor. Burada uyanık Hristiyanlar siyasi iradeyi ele geçirmişler ve ülke bütçesini kendi keyiflerine göre yönetiyor, canları isterse Müslümanlara gıdım gıdım yardım ediyorlar. Konumuza gelince Makedonya’da engelli aile olmak nasıl bir durum. Şimdi gözlemlerimizi gözden geçireceğiz;
 
Makedonya Cumhuriyetinde, engelli çocuğu olan ailelerin o durumu  kabul etmeleri biraz zor oluyor. Çocuğa olsun ve en yakın çevreye olsun aile tutumları üzüntü, kabul etmeme, suçluluk, kendine güven ve saygı duymada azalma gibi duygular ve tepkilerini ortaya koymaktadırlar. Şok, utanma, korku, inkar etme, keder ve bir depresyon ile tepkiler vermektedirler. Bizde yeterince yardım ve destek verilmiyor, Özel çocular için okular çok az ve normal okulara bu çocuklara gereken yardım verilemiyor.
 
Ailelerin gelişimsel yetersizlikleri olan çocuklarını kabullerinde geçirdikleri süreçte verdikleri tepkiler sunlardır:şok, ağlama, caresizlik, çevreye tepkisiz davranmak, reddetme ve depresyon, suçluluk, kızgınlık. Ve genelde çocuklarını ya normal okula götürür-eğitim ve öğretim açısından bir ilerleme olmadan, ya da evde bırakıyorlar.
 
Makedonya’da Veliler kendi çocukların sosyal ve eğitimleri için gayret veriyor, çaba gösteriyorlar. İlgileri büyüktür. Sadece velilerin en büyük istekleri çocukları kendi ana dilinde eğitim görmeleri istiyorlar.
 
Makedonya’davelilerin en büyük ihtiyaçları manevi destek ve bu çocukları için özel eğitim kurumları olması ve kendi ana dilerinde eğitim görmeleri istiyorlar.
 
Makedonya’da Engelli olan aileler yüksek düzeyde eğitim almış aileler, genelde toplumdan dışlanmıyor, tüm etkinliklere, komşuluk ilişkilerini kurabiliyorlar sadece bazı aileler hala çocuklarını ihmal ediyorlar, genel olarak köylerde.
 
Makedonya’dadoğuştan engellilerin sayısı daha yüksek.
 
Makedonya’da Anne Babalardan ilgi var ama anneler evde oldukları ve babalar genelde  işe gittikleri için genelde çocuğun sosyal ve eğitim etkinlikleri için anneler ilgileniyorlar.
 
Makedonya’da engelli çocuklu aileler ile ilgili yazı hazırlamamızda bizlere desteklerini sunan tamamıyla gönüllü insanların hizmet verdiği IMAGO PLUS Rehabilitasyon merkezi müdürü Zemrijet Bela Veseli hanımefendi’ye çok teşekkür ediyoruz. 
 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..