Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Maksat Amerika'yı bölmek

Taksiciler genellikle geveze olurlar ve her taksicinin başka bir dünyası vardır. Şimdiye kadar birçok ilginç taksici muhabbetim olmuştur ama bu dört-beş yıl önce yaşadığım şu diyalog bana çok komik gelir.

Taksiye Sirkeciden bindim.

Dere, tepe, ekonomi, enflasyon, Derviş derken laf Sevr anlaşmasına kadar gitti. Taksici dertli mi dertli. Birinci Dünya Savaşı galiplerinin doksan yıl önce vilayetlerimizi paylaşması bayağı ağırına gitmiş. Gerçi Antalya'yı İspanya'nın payına düşürdü ama varsın olsun bu kadar da hata.

Şişhane’den Kuledibi’ne giderken sağda kalan Neve Şalom sinagogu önünden geçiyorduk. (O zaman trafik o şekildeydi, 2003’teki terörist saldırıdan sonra trafik değişti)

"Şu korumaları görüyor musun? Bunlar ne zaman geçsem burada nöbet beklerler. Çeçenlerden korkuyorlar" dedi.

"Çeçenlerden niye korksunlar, Çeçenlerin Yahudilerle işi yok ki. Onların işi Ruslarla."

"Evet ama Yahudileri de sevmezler"

"Bizde Çeçenlere sempati duyanlar çoktur ama Çeçenlerin bize pek sempati duyduklarını sanmıyorum. Hele bir bağımsızlıklarını kazansınlar hemen bir Şeriat rejimi ilan edecekler. Al sana bir Afganistan, bir İran daha. Çok mu daha iyi olacak Çeçen halkı veya bizim için."

"Biliyorum abi, adamlar niyetlerini zaten ilan ettiler. Bağımsızlıklarını kazanırlarsa hemen şeriat devleti ilan edecekler. Benim işim onlarla değil ki Ruslarla. Benim maksadım Ruslar bölünsün. Bölünsün de küçülsün."

"Neden?"

"Küçülsün abi, bizi nasıl parçalamağa çalışıyorlarsa aynen onlar da parçalansın. Bak ben Kızılderilileri de desteklerim."

"Nasıl desteklersin yani"

"Desteklerim işte abi, ne zaman arabama bir Amerikalı binse Amerikalı beyazların kızılderililere nasıl zulüm ettiğini, topraklarında esir ettiklerini anlatırım. Benim amacım Amerika da bölünsün. Onlar nasıl bizi içten içten yiyorsa, Aleviyi, Kürdü kışkırtıyorsa ben de kendi payıma aynı şeyi yapıyorum"

Ağzım açık kaldı! "Adın ne senin?"

"Rıdvan"

Rıdvan Taksici değil İngiliz Kemal mübarek. Amerikalılar orda burada nifak tohumları saçıp yaptıklarıyla kalır sanıyorsanız kazın ayağı hiç öyle değil. İçiniz rahat uyuyabilirsiniz. Taksici Rıdvan da Amerikayı içten içten oyuyor.

Şaka bir yana, yolculuğun bittiğine üzüldüm. Taksici Rıdvan bulunmaz bir madendi. Amerika ve Rusya'ya zarar verdiğini düşünerek kendi çapında yürüttüğü muhteşem kampanya çok ilginç ve o kadar da komikti. Fakat sanırım taksici Rıdvan aklındaki entrikaları uygulamak için biraz fazla dobra idi.

Zaten büyük Atatürk, Türk halkına "Size çok şeyi öğrettim ama uşak olmayı öğretemedim" derken eksik söylemiş.

Atam, o işi hallettik, artık gayet iyi uşak olabiliyoruz.

Ama entrikayı hiç mi hiç beceremiyoruz.

 
Toplam blog
: 130
: 2132
Kayıt tarihi
: 28.06.06
 
 

İnsanın kendini anlatması zor, gereksiz de! Yaptığı işlere bakmak yeter, ne gerek var fazla i..