Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

MAKÜ’de eğitime yönelik konferanslar hız kesmeden sürdürülüyor

MAKÜ’de eğitime yönelik konferanslar hız kesmeden sürdürülüyor
 

MAKÜ’de Eğitime Yönelik Konferanslar


MAKÜ Eğitim Fakültesi’nde

Bir Günde İki Ayrı Konuda Üç Konferans

Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı tarafından Düzenlenen Konferansta Eğitim Fakültesi 12 Aralık 2012 tarihinde 3 değerli biliminsanını öğrencilerle buluşturdu.

Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği ABD tarafından davet edilen, TOBB Ekonomi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ömer AKIN “Kâinatın Dili Matematik”, yine aynı üniversiteden Prof. Dr. İsmail Burhan TÜRKŞEN “Matematiğin Mühendislik Uygulamaları” konulu konferansları Veterinerlik Fakültesi Konferans Salonunda sundular. Fakültemiz Müzik Eğitimi ABD tarafından hazırlanan üçüncü konferansta ise, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Alaattin CANBAY Konferans ve Sergi Salonu’nda “Türk Halk Kültüründe Ozan-Aşık Geleneği” konusunu işledi.

Prof. Dr. Ömer AKIN matematiğin evrensel bir dil oluşundan, matematiğe duyulan ihtiyaçtan, çeşitli bilim dallarında ve hayattaki kullanım alanlarını; Prof. Dr. İ. Burhan TÜRKŞEN Aristo Mantığının gerçek yaşam durumlarında olabilirliğin derecesini ortaya koymada Fuzzy Mantığa (Dereceli Mantık) göre oldukça yetersiz kaldığına ilişkin kuram ve uygulamalara yönelik bilgiler sundular.

Konferansın ardından TOBB Ekonomi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ömer AKIN ve Prof. Dr. İsmail Burhan TÜRKŞEN Rektör Prof. Dr. Mustafa SAATCI’yı makamında ziyaret ettiler. Rektör SAATCI, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek Prof. Dr. İsmail BURHAN ve Prof. Dr. Ömer AKIN’a MAKÜ ve ilimizi tanıtıcı çeşitli hediyeler verdiler.

MAKÜ Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı tarafından Düzenlenen Konferansta ise, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Alaattin CANBAY, Halk Şairliğinin yüzyıllardır süren bir gelenek olduğu, Halk şairlerinin Türk kültür tarihinin farklı dönemlerinde “Âşık” ve “Saz Şairi” olarak adlandırıldığını belirtti. CANBAY, âşık adaylarının âşıklığa hazırlanma aşamaları olduğunu; rüya görme, bade içme, mahlas alma ve saz çalmanın bu aşamalar arasında yer aldığını ifade etti.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..