Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '19

 
Kategori
Oyuncaklar
 

Makyajsız Barbie'ler

Haberi okuduğumda o kadar etkilendim ki; konuyla ilgili çocuğum ya da torunum olmasa bile tüm kız çocuklarının hayallerini kanatlandırarak, masal deryalarına daldıracak bir uygulama oluşuna, tıpkı  büyükler arasında yaşamak zorunda olup, ruhsal ve fiziksel büyüklerin olumlu olumsuz tavırlarını alarak büyüyen, küçük kadınların, küçük adamların aramızda olmasına  üzüldüğüm kadar, sevindim, heyecanlandım ve sayfama taşımak istedim.  Çok da sevdim göremediğim bu güzel bebekleri, kendi oyuncağını kendi yapan çocukluğuma göz kırparak mutlu oldum. Teşekkürler  Sonia Singh bütün kız çocuklar adına,

Ayrıca okulların açılacağı haftadayız, 2019- 2020 eğitim öğretim yılının  tüm öğretmen, veli ve öğrencilere başarılarla dolu bir dönem olmasını diliyorum.

*"Çocuklarımızın gelişiminde oynadığı oyunlar, izlediği çizgi filmler kadar oyuncaklar da bir o kadar önem teşkil eder. Gerek görünüşleriyle, gerek tasarımlarıyla, fiziksel ve zihinsel gelişimde önemli rol alırlar.

Nasıl ki özellikle erkek çocuklarımızın şiddet içerikli oyunlardan uzak tutuyorsak, kız çocuklarımızı da popüler kültürün giyim, makyaj, trend olan yenilikler gibi olumsuz etkilerinden uzak tutmaya çalışmalıyız. Etrafında gördükleri objeler, filmler, oyuncaklar muhakkak ya cinsellik ya da şiddet içeren imgelerle süslenmiş haldeler.

Bunlardan olabildiğince evladını uzak tutmaya çalışmak isteyen bir annenin çalışması hakikaten takdire şayan.

Sonia Singh oyuncakların, çocuk gelişimi ve karakter oluşumu üzerindeki etkisine kafayı takmış bir sanatçı. Sonia, oyuncaklara üretim aşamasında yapılan makyajdan giydirilen kıyafetlere kadar birçok şeyin, gerek çocukların oynama şeklini gerek davranışlarını etkilediğini fark etmiş. Bunun üzerine Barbie bebekleri, seksi kadınlardan gerçek birer oyuncağa dönüştürmeye karar vermiş.

Sonia Singh oyuncakların, çocuk gelişimi ve karakter oluşumu üzerindeki etkisine kafayı takmış bir sanatçı.

İkinci el mağazalardan topladığı bebeklerin yüzlerine yapılan boyaları silip bebekleri tekrar boyayan sanatçı aynı zamanda annesine ördürdüğü kıyafetlerle de giydirmiş. Böylesine bir değişim gözümüze sokulmadıkça belki de farkına varamadığımız durum, öncesi ve sonrasıyla açık bir şekilde ortaya çıkıyor. Bebeklerdeki bu değişimin çocukları nasıl etkilediği de çok çarpıcı.

Çocuklar bebeklerle oynarken, artık sadece onların güzellikleriyle ve kıyafet değiştirmekle ilgilenmiyorlar. Bunun aksine hayallerinde kampa çıkardıkları bebekleriyle daha özgür düşünüyorlar."

Roni Researc

*İnternetten alıntı 

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..