Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '14

 
Kategori
Siyaset
 

Malatya’daki Don Felaketi, Seçim Sonuçları ve Kürtler

Malatya’daki Don Felaketi

Dr.İsmet Turanlı

Bir dünya kongresi için İsrail’e gitmiştim. Orada narinciye ziraatı hakkında ziyaretler yaptım, onların başarılarının hikmetini araştırdım. Ağaçları don olduğu günlerde nasıl koruduklarını soruşturdum.

Hamburg Üniversitesinde geliştirilen bir metottan bahsettiler. 20 bin dönümlük bir narinciye çifliğine iki kişi bakıyordu. Ağaçlar DAMLA usuluyle teşkilatlandırılmış. Soğuk, don olduğu günlerde ağaçlara su fışkırtılıyor ve ağacın üstünde bir buz tabakası hasıl oluyor ve bu buz tabakası ağacı soğuktan koruyor. Ne çiçekler bozuluyor nede ağaçlar soğuktan zarar görüyor. Ayrıca gübre ve ilaç ihtiyacı olduğunda bu teşkilattan su ile beraber ağaca verilmesi mümkün oluyor.

Ben çocukluğumda hiç unutmuyorum, hemen her sene Nisan başında Malatya’ya bir gün kar yağar yahut don olur ve kaysı çiçeklerinin % 50 si bozulurdu.

İsrail’de öğrenmiş olduğum bu tedbiri dostum Necmettin Cevheri Ziraat vekili iken Ankara’ya gidip kendisine anlatmıştım. O da müsteşarını çağırıp onu bilgilendirdi. Maalesef Müsteşar bunu tatbik edemeyiz demişti. Çiftçimiz bu masrafa bu deneyime müsaat etmez dedi. Bende çok sinirlenmiştim. Malatya’da kaysı üretme çiftliği vardır ziraat bakanlığının. Orada tatbik edin. Vatandaşa gerekli krediyi ve bilgiyi verin, çünkü Malatyalıların Nisan başında gözleri bu çiçeklerdedir. Bugün televizyonda çiçeklerin yandığını duyunca kahroldum. Bürokrasinin vatandaşa yaptığı bu kötülüğü affedemiyorum. Senelerdir milyarlar kayboluyor. Yazımı okuyan genç çiftçilerin bu tedbiri alacaklarını ümit ediyorum.

Seçimlerde merkep yarışı.

Bilmem merkep yarışının nasıl yapıldığını bilir misiniz?

Merkebin geride kalanı yarışı kazanır. Bunun için Merkebin sahibi rakibinin merkebine birer ve koşu başlar. Kendi merkebinin geride kalmasını gerçekleştirmek için bindiği rakibin merkebinin önde gitmesini sağlar. Böylece kendi merkebi geride kalmış olur ve koşuyu kazanmış olur. Ben bu koşuya Club –Med’in İspanyanın Marbeyya otelinde eğlence olarak katılmıştım ve yarışı kazanmıştım. Çünkü çocukluğumda Kahtada merkebe binmeği öğrenmiştim.

Ben de bir Neandertallıyım.

Kalça kemiğimdeki kırıktan dolayı 6 hafta hastanede tedavi gördüm ve artık ayak üstüne kalktım.

Yerel seçimler

Başbakan seçimlerde % 55 muhalefetin oyunu almadığı için yenilmiş sayılır. Bunu iddia eden aydınlar, CHP liler, Öğretim üyesi Professörler, köşe yazarları gördüm. Almanyada birinci dünya harbinden sonra sosyal demokratların kurduğu kabineyi itibarsızlaştırmak için Weimare republiği devirmek için muhalif bir koalisyon kurulmuştu. Basın, Universite, Kültür alanındaki tanınmış sanaatkarlar, komunistler, sağcılar başarılı oldular ve iktidarı devirdiler. Neticede Hitlerin başa geçmesi sağlandı. Bugün Almanlar bu hatayı kabulleniyorlar. Bende bir ay önce o republik hakkında bir makale yazdım. Ama çok şükür milletin sağ duyusu iktidarı düşürmediisede Erdoğanın tek adam olma tehlikesini koruyacağına inanıyorum.

Kürtler referandumu farketmediler.

Kürtler de maalesef 200 seneden beri 30 kere isyan etmişler ve her seferinde kendi aralarında dayanışma gösteremedikleri için, bu seferde seçimlerde bir referandum şansını kullanamadılar ve kimliklerine sahip çıkamayanlar AK partiyi desteklediler. Irakta Barzani ve Talabani dayanışma gösterince Kürtlerin lehine kazanımlar sağladılar. Bugün Ak partiyi destekleyen işbirlikçiler ilerde Kürdistan kurulduğunda nadim olacaklarından hiç şüphem yoktur. Öcalan’ın silahlı mücadeleye son vermesindeki maksat Kürt halkına bir dayanışma fırsatı tanıması ve birliği teessüs etme çabasıdır. Kürtler bu durumu kavramakta kifayetsizlik gösterdiler. 20 milyonluk bir nufusa sahiplerse en azından 5-6 milyon oy toplayabilirlerdi. Anket firmaları Kürtlerin oylarında büyük bir artma olacağını tahmin ettiler. Bütün bu kandırmacılıklara rağmen dört bölgede özerklik olacak ve birleşim sağlanınca da , er yada geç Kürdistan kurulmuş olacaktır. Bahçeli ve hempası Kürtlerin eninde sonunda haince bir Kürdistan kuracaklarında bahsediyorlar. Bu hainliklerinden, bu suçtan korkmaları da tarih önünde ayıp oluyor.

Dr.İsmet Turanlı. Köln. 03.04.14.

 
Toplam blog
: 41
: 91
Kayıt tarihi
: 31.05.13
 
 

Emekli Tıp Doktoru ..