Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '08

 
Kategori
Sinema
 

Malesef "Mustafa" filmi olmamış

Malesef "Mustafa" filmi olmamış
 

“Mustafa” filmini izledim.
Doğrusu garipsedim.
Bu güne kadar Mustafa Kemal ile ilgili edindiğim bilgiler ışığında, zihnimde oluşmuş olan Mustafa Kemal imgesi ile örtüşmedi.
Ne bir belgesel tadı vardı.
Ne de bir film tadı vardı.
Son derece donuk.
Son derece pasif bir film olmuş.
Mustafa Kemal bu filmde anlatıldığı gibi bir kişilik hiç değil.
Mustafa Kemal bir önderdir.
Karizmatik bir kişiliktir.
Bulunduğu ortama hakim olma becerisi üst düzeyde olan bir insan.
Ve her şeyden önemlisi “doğal önderlik” dediğimiz bir özelliği var Mustafa Kemal’in.
Kolay mıdır onca entrikaların içerisinden yükselip, en tepe noktaya çıkabilmek?
İttihatçi Osmanlı paşaları ile aşık atabilmek.

Dolayısı ile Mustafa Kemal son derece zekidir.
Son derece politik bir kişiliktir.
İlişkilerinde son derece stratejist davranan bir kimliğe sahiptir.

Film de bunları yakalayabildiğim tek bir kare dahi yoktur.
Aksine edilgen bir kişilik ortaya çıkarmış Can Dündar.

Kaldı ki sunum son derece yetersizdi.
Sembolize seslendirme son derece kötüydü.
Mustafa Kemal’in “Onuncu Yıl Nutku”n da yapmış olduğu konuşmaya dikkat ediniz.
Gümbür gümbür bir kişiliğin izlerini görürsünüz “Onuncu Yıl Nutku”n daki konuşmasında.
Oysa filme baktığımızda, o gümbür gümbür kişiliğin aksine, yukarıda da dediğim gibi, edilgen bir kişilik ortaya çıkarılmıştır.

Filmi beğenmedim.
Hem de hiç beğenmedim.

Şöyle de bir şey var.
“Herkesin Mustafa Kemal imgesi zihninde farklı yer etmiştir” diye düşünebiliriz.
Ve Can Dündar, kendi zihnindeki Mustafa Kemal imgesini sinemaya taşımıştır.
Şayet Can Dündar, Mustafa Kemal’i bu şekilde algılamış ise bu işte bir gariplik var demektir.

Film hakkında daha fazla bir şeyler yazmaya gerek yok diye düşünüyorum

Ama her zaman temennim olan bir şeyi söylemek istiyorum.
“Mutlaka, Mustafa Kemal’in hayatını destansı bir şekilde anlatan bir film yapılmalıdır”.
İki binli yılları yaşadığımız şu dönemlerde, bu ülkenin kurucu önderinin hayatını halen destansı düzeyde anlatan bir film yapamamışsak bu bizim utancımızdır diye düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..