Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Malez

Malez
 

Bu akşam, kabak sütlüsü diğer adı malez ( yöresel tabi) tatlımızı yazayım da tamamlansın serimiz. Bir vefalı okuyucumun özel isteği üzerine hem de annemi bulmuşken, tam zamanı yazmanın.

Kabak sütlüsü yapmamız için iyi bir karakabak bulmamız şart. Ha, bu iyi karakabağı bulamazsak balkağının iyi olmayanından da yapabiliriz tatlımızı.

Malzemeler
1 kilo karakabak
1 kilo süt
1 kaseden bir parmak az şeker
1 çay kaşığı tuz

Kabağı soyup küp, küp doğrayalım. Yıkayalım. Tencereye koyup, bir bardak suyla pişirelim. İyice pişince ; sütü, şekeri ve tuzu ilave edelim. Mikser ile çırpalım. Ya da kudallayalım da Karadeniz'e özgü olsun. Tekrar ocağa koyalım. Kaynatalım. Altını kapatalım. Kaselere boşaltalım. Ha, şimdi tercih sizin. İster sıcak, ister soğuk ; kabak sütlünüzü yiyebilirsiniz artık.

Bizim kabaklar bittiği için yapamadım. Annem anlattı, ben yazdım. Fotoğraf da internetten.

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..