Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Malta

Malta
 

MALTA


Malta deyince aklınıza ne gelir?

Malta eriği? İngiliz gemisiyle ülkeden ayrılıp Malta'ya gelen son padişahımız Vahdettin mi? Yoksa  Malta Sürgünleri mi?

Sizi bilmem ama benim aklıma mavi deniz, uçsuz bucaksız temiz kumsal, bulutsuz gökyüzü ve ılıman iklim geliyor.

Türkiye'de yaşayanlara pek birşey ifade etmeyebilir bu söylediklerim. Ama havanın hep kapalı olduğu, sürekli yağmurun yağdığı bir ülkede, örneğin İngiltere’de yaşıyorsanız, bu söylediklerime ister istemez kulak kabartırsınız.

Ekim ayının başında Malta’ya gittik ve kendimizi cennette hissettik. Sadece üç saat kadar süren bir uçak yolculuğundan sonra kış mevsiminden çıkıp yaz mevisimine adım attık.

Yıllar sonra ilk defa güneşe bu kadar yakın olduk, iliklerimiz ısındı.

Evet Malta bir cennet.

İlginçtir, Malta eski bir İngiliz sömürgesi. Nüfus üçyüzyetmiş bin. Yani bizim  İstanbul'un Kadiköy’ü kadar bile yok.  Her yer İngiliz turistlerle dolu. Taş binalardan oluşan mimariye hayran olmamak mümkün değil. Özellikle yaşlı İngilizler tercih ediyor bu ülkeyi. Trafik soldan çalışıyor ve arabaların direksiyonları sağda. Yani İngiliz usulü. Sokaklarda bol miktarda  kırmızı İngiliz telefon kulübeleri  ve posta kutuları var. Malta dili İtalyanca, Arapca ve İngilizce karışımı bir lisan. İnsanlar Katolik mezhebine mensup. Birçok insanın evinin önü dini motiflerle, resimlerle süslenmiş. Bir kilisenin içerisinde bulunan mezarlığı ziyaret ettik. İnanılmaz derecede temiz ve bakımlı bir mezarlık. Mezar taşlarının üzerinde yazıların yanında ölen kişilerin fotoğraflarını da eklemişler. Bu Katoliklere özgü bir gelenek olsa gerek.

Maltada Kürtaj yasak. Ama bu ülkeden ev almak isteyenlere bir müjdemiz var: mülkiyet vergisi yok.

Meğer, Malta hiç bir zaman Osmanlı hakimiyetine girmemiş. Ben böyle bilmiyordum. Kanuni Sultan Süleyman burada kuşatma yapmış yapmasına, ama ele geçirememiş. Yani Osmanlı savaşı kaybetmiş. Malümunuz biz tarih kitaplarında genellikle kazandığımız savaşları okuruz.

Padişah Vahdettin Malta’da ne kadar kaldı? Nasıl vakit geçirdi? Denize girdi mi? Yönünü Türkiye’ye dönüp uzaklara bakarken Atatürk hakkında ne düşündü?  Ben bu ayrıntıları merak ediyorum...

Maltada dağ yok, akarsu da yok... Ben göremedim bunları, zaten kitaplar da öyle yazıyor.  Musluk suyu içilmiyor. Pek ucuz bir ülke de  değil burası. Öğleden sonra epey bir süre dükkanlar kapanıyor, yani İspanyollar gibi siesta yapıyorlar. Buranın insani sanki yaşayacağını yaşamış, ilgisiz, hatta umursamaz gibi geldi bana. Hani Akdeniz insanında bulunan o sıcakkanlılığa rastlamadım.

Ama güneş severlere tavsiye ederim.  Tavsiyeden de öte, mutlaka gidin derim.

Ekim 2012 

 
Toplam blog
: 8
: 996
Kayıt tarihi
: 09.08.08
 
 

İngiltere'de Sheffield kentinde yaşıyor ve tercüme işi yapıyorum. Kayseri'de doğdum. Ankara'da ünive..