Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '19

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Maltepe’de “Ah Şu Gönlümüz”

               “İnan, inan ki kimse bana senin gibi bakmadı
                Vallâhi billâhi kimse beni senin gibi yakmadı
                Leylâ bile Mecnûn'da böyle iz bırakmadı
               Vallâhi billâhi kimse beni senin gibi yakmadı
.”

                               Beste: Yusuf Nalkesen

                               Güfte: Yusuf Naskesen

En tatlı şarkılar, en acı duyguları dile getirenlerdir.”

Shelley

Maltepe Türkan Saylan Kültür Merkezi, Kültür Müdürlüğü görevlisi İnci Özen’ın ilgisiyle davetiye edinebildim. Kendisine teşekkür ederim.

Konserin afişine göz gezdiğimde etkinliğe adını veren, bestesi ve güftesi Yusuf Nalkesen'e ait olan hüzzam makamında, yürük semai usulü Türk sanat müziği şarkısının sözlerini anımsadım:

Ah Şu Gönlümüz Neşelerle dolmak ister / Sevgiliyle olmak ister /Bizi dertten derde iter /Ah gönlümüz, gönlümüz /Ah şu gönlümüz, ah şu gönlümüz /Kimi gün şen, kimi üzgün /Geçip gidiyor ömrümüz/ Ondadır her acı sızı /Var mıdır ki yarasızı /Mutlu olur bazı bazı /Ah gönlümüz, gönlümüz /Ah şu gönlümüz, ah şu gönlümüz /Kimi gün şen, kimi üzgün /Geçip gidiyor ömrümüz/ Nice günah sırla dolu /Söylemez kimseye onu /Saklar durur ömür boyu…”

                                                                              ***

Maltepe Belediyesi Türk Sanat Müziği Korusunda sunuculuk görevini o tok ve özgün sesiyle Ercan Dirikan yürütürken, şeflik görevini düzgün fiziği ve güzel konuşması ile Füsun Batum yönetti. Sonrasında kimi açış konuşmaları yapıldı.

15 Şubat 2019 tarihinde gerçekleşen etkinlikte 70 kişilik koristler ile 17 kişilik saz ekibi sahneyi bezedi. İki bölüm halinde genelde söz ve müziği Yusuf Nalkesen’e ait eskimeyen özgün şarkılar ustaca seslendirildi:

• İçimde kim vardır bir bilebilsen,

• Dargın ayrılmayalım diye koştum sana dün,

• Gölgesinde mevsimler boyu oturduğumuz,

• Seninle bir sonbahar mevsimiydi tanıştık,

• Hani o bırakıp giderken seni (Öyküsünü Cem Adalı aktardı),

• Avuçlarımda hâlâ sıcaklığın var…

Örneği tam 28 duygusal eser, coşkuyla belleklerde canlandı! (Salonda genç kuşağın olmadığı gözlerden kaçmadı!)

                                                                                ***

Geçmişte Maltepe Belediye Başkanlığının daveti üzerine 24 Kasım 2015 “Üç Kuşak Öğretmenler Buluşması“ etkinliğine katıldım. Öğretmen temalı şiirimi okudum. Füsun Batum, enstrümanlar eşliğinde Başöğretmen  M. Kemal Atatürk’ün sevdiği, birbirinden güzel Rumeli şarkılarını ve Gündoğdu Duran’ın eserlerini başarılı yorumuyla seslendirerek yoğun alkış aldı!

Maltepe Belediyesi Türk Sanat Müziği Korosu Şefi, Sanatçı Füsun Batum ile tanışma fırsatım oldu. Bir süre masamızı renklendirdi. Konserlerine davet etti. Ne ki izleyebilmem yeni gerçekleşti.

Batum, o düzgün fiziği, kaliteli sesi, jest ve mimikleriyle üç saat koroyu yönetti. Sonrasında sunucu Ercan Dirikan’ın sürpriz (beklenmedik) davetiyle program sonunda yer alan duygusal dört şarkıyı da seslendirdi. Bol alkış almayı başardı!

                                                                                  ***

                                                                          Önerilerim:

Birileri dile getirmese kimi olumsuzluklar sürer gider. Oysa, “Benim burnumun bittiği yerde başkasının özgürlüğü başlar.” sözü, herkes tarafından göz önü edilmelidir. Olumsuzlukların giderilip kaliteye dönüşüm olması için kimi durumlardan yetkililerin bilgi sahibi olması gerekir, düşüncesindeyim:

• Konser ya da tiyatro biletlerinin çoğu çalışan personelin yakınlarına değil, gerçekten bu tür etkinlikleri izlemek isteğinde olanlara da ulaştırılması,

• Salon görevlilerinin daha dikkatli ve etkin davranarak; başlama zili çaldığında içeri kimsenin alınmaması, etkinliğin gösterimi sırasında, kimsenin gönüllünün istediği gibi gezinmemesi, beklenir.

Beklenmeden öte bunlar, İstanbul’da yaşayan insanların bilmesi gereken salon kurallarıdır.

Emeği geçenleri kutluyor, başarılarının sürmesini diliyorum.

                                                                                  *

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..