Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '11

 
Kategori
Müzik
 

Maltepe'de korolar geçidi

Maltepe'de korolar geçidi
 

Maltepe Belediyesinden


Geçen cumartesi akşamı Maltepe hoş bir görüntü ve ortam vardı. Maltepe Belediyesi ile Harman Folklor Derneğinin işbirliği ile 12 ülkeden 18 topluluk Maltepe'de festival havası estirdi. Kuzey Kıbrıs, Bulgaristan, Belçika, Çek Cumhuriyeti, İspanya, Çin Halk Cumhuriyeti, Slovakya, Sırbistan, Polonya, Romanya, Hırvatistan katılan ülkelerdi.

Maltepelilerin pek rağbet etmediği konser 20:30 da Sahildeki Basketbol sahasında başladı ve 23:30 a kadar sürdü. Farklı ülkelerden gelmiş insanların gençiyle yaşlısıyla bir araya gelip şarkı söyleyip eğlenmeleri görülmeye değerdi. Ben de tesadüfen katıldım, fotograf makinamın yanımda olmaması şansızlıktı. Bende bol bol alkış tuttum.

Çoksesli koroların uyum içinde şarkı söylemesi bizim toplumun pek anlayamadığı bir sanat. Türk müziğinde çokseslilik pek yoktur ve sevilmez. Katılımın düşük olmasının nedeni buydu. Ayrıca iyi tanıtım yapılmaması, birçok Maltepelinin tatilde olması da diğer etkenlerdi.

Bu tür etkinliklerin devamını istiyoruz. Maltepe Belediyesi tiyatrosuyla, konserleriyle bu tür örnekleri bizlere sunuyor. Tanıtım yeterli olmayabilir. Ama yeterli katılım yoksa suçlu birazda bizleriz. Toplum olarak sanata verdiğimiz önem ortada, Belediye ne yapsın. Yine de zamanla bu tür örneklerin çoğalmasıyla toplumunda hareketleneceğini düşünüyorum. Sanatı anlamak, sevmek kolay değildir, eğitim ister ve bu zamanla olur.

Son olarak Maltepe Belediyesine bu tür etkinlikleri ayağımıza kadar getirdiği için teşekkür ederiz...

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..