Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '12

 
Kategori
İstanbul
 

Maltepe'de sahile yeni düzen

Maltepe'de sahile yeni düzen
 

by Hakan OKER


 

Bugün Milliyet yazarı Mehveş Evin'in yazısını okuyunca canım sıkıldı. Geçen haftasonu sabahleyin Maltepe sahilinde yürüyüş yaparken dolgu alanını görüp garipsemiş, eyvah demiştim. Korktuğum başıma geldi.

Sayın Evin'in yazısı şöyle başlıyor:

"İstanbul’un Maltepe sahilinde hummalı bir çalışma başladı. Deprem ve tsunami riski taşıyan bölgede ‘sahil düzenlemesi‘ adı altında deniz dolduruluyor. Emlak ‘kulis’lerinde “Maltepe çağ atlayacak” başlıklarıyla verilen haberlere göre, 1 milyon metrekarelik bir alanda, ‘sahil yolundan denize doğru   400 metre uzanıyor’.

400 metre, 400 günde doldurulacak! Büyük proje!  Çağ böyle atlanır sevgili okur! Kemerlerini bağla ve ışınlan Maltepe-Dubai hattına!

Maltepe Belediyesi, hafriyat çalışmaları nedeniyle şimdiden tarumar olan sahil için hukuki yollara başvuracağını açıkladı. Fakat İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bu ihaleyi kimseciklere danışmadan AKM Yapı ve Cengiz İnşaat’a verdi. Pazarlama cümleleri tanıdık: Sosyal tesisler, oyun-eğlence ve kültür kompleksi kurulacak! İnşaatın yarattığı çevre kirliliğine, projenin gerçekten Maltepe için uygun olup olmadığına, halkın fikrinin sorulmaması gibi inanılmaz  anti-demokratik uygulamalara ek olarak, Gölcük’teki dolgu sahilin depremden sonra ne hale geldiği ‘unutulmuş’ olmalı..."

Maltepe'nin en güzel özelliklerinden biri sahilidir. Binlerce kişi sabah akşam yürüyüş yapar, bisiklete biner. Denizi koklar sıkıntılarından arınır. Şimdi o sahil şantiye alanına dönüyor, sonra ise deniz ile halkın arasına sevimsiz tesisler girecek. Sayın Evin muhteşem projenin özelliklerini sıralamış :

* Maltepe’de dolgu yapılacak alan Küçükyalı Balıkçığı Barınağı-Maltepe IDO iskelesi arasındaki 3.5 kilometrelik bir mesafede. Proje göre 1.095.000 m2’lik bir alanı kapsayacak.

* Küçükyalı-İdealtepe arası 300 metre derinliğe sahipken, İdealtepe-Maltepe arası 500 metre derinliğe kadar ulaşacak.

* Nizami futbol sahası, golf sahası (!) hayvanat bahçesi, çim hokeyi, lunapark gibi sosyal alanlar da dolgu sahilin içinde yer alacak. Sahiden, çim hokeyi ve golf, İstanbullunun bir numaralı tutkusu ve ihtiyacıdır!

* Şehrin içerisinde bulunan kamusal alanların teker teker plazalara ve alışveriş merkezlerine terk edileceğini herhalde söylemeye gerek yok.

* Sosyal alanlar adı altında yapılan tüm girişimlerin aslında anti-sosyal çakma alanlar olduğunu öğrenmiş bir TC vatandaşı olarak, hepsine “Hayır” diyorum!

Mehveş Evin gibi bende hepsine "Hayır" diyorum. Bütün Maltepe'liler isyanlarını göstermeliler, ben başlangıç olarak konuyu sizlerle paylaşıyorum. 

Haftasonları sabah kalkıp yürüyüşümü yapıp, sahilde oturup çayımı içmek istiyorum. İdealtepe'deki balıkçı barınağında "amca'nın yerinde" akşamları oturup kahvemi içmek istiyorum. 

Ben bir Maltepeli olarak sahilimi istiyorum.

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..