Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '17

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Manda yedim manda yoğurdu yemedim

Manda yedim manda yoğurdu yemedim
 

Manda tuhaf bir hayvan. Her şeyden önce değerli bir hayvan olduğu halde yetiştirilmesine pek önem verilmiyor. Sonra manda eti diye bir şey duymadım, yoksa manda yenmiyor mu? Nerede yetiştiriliyor?

Manda konusunda çok bilinmeyen var. Mesela kurban bayramında kurban olarak manda kesildiğini görmedim. Hadi dişi mandaları anladık süt için. Peki ya erkek mandalar? Yoksa mandanın erkeği yok mu?

Manda yoğurdu çok değerli, kilosu ta bilmem kaç lira. Ama yaygın değil. Manda sütü hiç yok zaten. Yoğurdu bu kadar güzelse sütü niye satılmaz.

Kasapta eti yok, markette sütü yok, çifte koşulmaz… Ben merak ediyorum manda niye yetiştiriliyor?

“Mandıra” ismi mandadan gelmiş olmalı. Yani bu kadar emek verilip sadece yoğurdu için… Üstelik mandanın tanesi bilmem kaç liraya satılıyor.

Kasaptan manda eti alıp yediniz mi? Peki, manda sütü? Eti yenmez, sütü içilmez niye üretilir ki… Etinden sucuk salam da mı yapılmaz?

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..