Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mandala nedir? Ne işe yarar?

Mandala nedir? Ne işe yarar?
 

alıntıdır


Mandala merkez veya daire anlamına gelir. Belirgin görünen merkez noktasının etrafında boyanacak şekiller vardır.

Mandala boyamaya bir nevi “resim meditasyonu” da diyebiliriz. Çünkü amaç zihni sakinliğe ve sükunete ulaştırmaktır.

Budizm'de Mandalalar onu boyayanlar için evrendeki kutsallığın içkinliğini ve aynı kutsallığın kendisindeki potansiyel durumunu hatırlatan önemli işaretlerdir.

Budist bağlamda mandalanın amacı insanın acısına onu aydınlanmaya ulaştırarak son vermek ve hakikate ilişkin doğru görüşe ulaştırmaktır

Boyamada 12 renk dikkate alınır. Bu renkler açık ve koyu tonları yakalanarak çoğaltılır.

Günümüzde gittikçe çoğalan bir terapi haline gelmiştir. Özellikle çocukların eğitimlerinde kullanılmaya başlanmıştır.

Çeşitli streslere maruz kalan çocukları, zihin dinlendirme, dikkat eksikliği, sakinlik gibi konularda eğittiği bilinir.

Ruha ilaç olarak tabir edilir.

Dikkat toplama süresini uzatır, stresle daha kolay baş edebilme gücü doğurur.

Budizm, Hinduizm  işin içine girdiğinde ben sanki yanlış bir şeyler yapıyormuşum gibi hissederdim.

Ama mandala ya baktığımda ve resim yapmanın zihinde oluşturduğu yaratıcılığı, dinlendiriciliği anımsadığımda zararsız olduğunu düşündüm.

Renklerin psikolojik etkilerini bilirsiniz. Bu da bir nevi renksel terapi benim gözümde.

Mandala boyan bir arkadaşımızla konuştuğumda kendisini rahatlattığını, sakinlediğini ve stresten daha çabuk çıktığını duydum.

Denemek gerekir diye düşünüyorum. Özellikle bilgisayardan başını kaldırmayan çocuklar için farklı bir uğraş.

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..