Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '06

 
Kategori
Anime / Manga
 

Manga kültürü ve Mangaka

Manga kültürü ve Mangaka
 

Genelde Avrupa tarzı çizgi roman meraklıları, Japon Manga'sını pek tercih etmezler (yada bu benim sık karşılaştığım bir tavır). Galiba bunun sebebi, onların 'Manga'yı çizgi romandan saymamaları olabilir.

Bir noktadan bakıldığında, evet, eğer Avrupa çizgi roman kültürünün (Enki Bilal, Jean Giraud - bir çoğumuz onu 'Moebius' olarak tanıyoruz -, Milo Manara ve Serpieri gibi) bu dünyanın dışında ikamet eden çizerlerini düşünürsek, bu düşünceyi kınayamıyorum.

Yine de şahsen ben olsam Japon Mangaka'larının (Mangaka, Japonca'da manga çizen kişi demek) hakkını yemezdim. Bir kaç blog önce, anime ve manga'ların Japon kültürü taban alınarak hazırlandığından bahsetmiştim. Bu tarz çizim ve animasyonlar sadece ve sadece Japon insanına has ve o ülkenin kalbinden çıkma olduğu için, doğal olarak kendine özgü bir tarzı var. Benim için bu konudaki en önemli örnek, bir çok ülkede bilinen 'Blade of the Immortal'dır. Sanat eserinden farksız bir Manga. Bir yerlerden getirtip okumanızı öneriyorum. Hele bir de Feodal Japonya dönemine ve Samuray'lara merakınız da varsa, off of, keyfinize diyecek yok. (Blog resmi bu Manga'ya ait)

Her Manga'nın kendine özgü bir çizim tarzı ve havası var. Bu, anlatılmak istenen konu ve zaman dilimi ile de doğru orantılı olarak değişebiliyor. Yani her zaman Anime ve Manga'larda kocaman gözler ve minicik agızlar olmak zorunda değil =). Oldukça realistik tarzda çizim yapanlar var. Dediğim gibi, okuyucu kitlesinin yaşı, ilgi alanları bunları etkiliyor. Şu sıralar okunan popüler serilerden birisi de Bleach.

Bu iş çok zor. Ben kendi adıma, amatör olarak şu anda bir Manga üzerinde çalışıyorum. Çok basit ama, oynadığım online oyunla ilgili olarak düşündüğüm bir konusu var. (Sonuç her ne kadar korkunç olsa da) Bu iş gerçekten çok zormuş. Ismarladığım bazı çinileme kalemleri ve marker kağıtları daha henüz gelmediği içinben de kendi kendime bilgisayarımda bir deneme yapayım dedim. Tabi ilk deneme, haliyle sonuç rüyalarınıza girecek kadar korkunç olabilir. Yine de, denedim, pişman değilim. =)

Üstad Mangaka'lar tabi ki son derece eziyetli bir biçimde çizip, yine kendi kültürlerinin ürünü olan bambu mürekkep kalemleri ile çinileme yapabiliyorlar. Çok harika ürünler var piyasada, çizgi roman çizerlerini destekleyebilecek. Tabi ki bizim ülkemizde pek yok. Sadece Manga çizmekten bahsetmiyorum, genel anlamda. Türkiye'de çizgi roman sektörünü destekleme ve yaygınlaştırma girişimleri vardı.Tanınmış çizerlerinve nicelerinin çabaları ile...

Şu an durum nedir bilemiyorum ama umarım hiç bir çaba sonuçsuz kalmaz. Okurlar çizgi romansız kalmasın. Değil mi?

 
Toplam blog
: 12
: 3123
Kayıt tarihi
: 08.05.06
 
 

Hayatını her türlü çizgi roman, çizgi film ve birçok insanın 'çocukça' olarak nitelendireceği şeyler..