Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '13

 
Kategori
Şiir
 

Manilerimiz - 2

-Mucur Manileri -

tele vurdum tezene

hevenk astım hezene

alsın başını gitsin

uymayanlar düzene

*

 

kerpiç evi kat gibi

ağız burun hat gibi

kostak kostak salınır

esahtan avrat gibi

 

*

sürüye saldım koyunu

seyreyle sen oyunu

seni yâr etmezdim

bilseyidim huyunu

 

*

sap yığını harman gibi

öğüt verir derman gibi

senin sözün emir mi

padişah’tan ferman gibi

 

*

arıcak yolu bayır

Mucur’un önü çayır

sana bir teklif,im var

ne olur deme hayır

 

*

hezene hevenk astım

cereye peynir bastım

lâfım önünde durma

sana değil ki kastım

 

*

Mucur’un içi Pazar

alan-satan ne yazar

mavi boncuk tak da gel

değmesin sana nazar

 

*

avluda derin kuyu

dibinin serin suyu

sevdiğim kız çok inat

tıpkı anasının huyu

 

*

keçiden koyun olmaz

sana hiç doyum olmaz

gel ağlatma beni

ciğere oyun olmaz

 

*

terazinin kefesi

oğlan erkek efesi

meyhaneden gelenin

içki kokar nefesi

*

 

kara düğme beninde

astar sökük yeninde

sana azık haramdır

ter kokmuyo teninde

 

*

şu dağın yamacına

dayanamam acına

dönüp bana bakıyor

bir şey söyle bacına

 

*

bostanında karık var

ayağında çarık var

tövbe varmam ben ona

dudağında yarık var

 

 

*

çeten saman sarısı

uçup gitti yarısı

koca buldum gidiyom

sana olsun darısı

 

 

 

yazan:

Muzaffer Yıldırım

 

* Bu maniler, içinde yaşadığım toplumun  (mucur) örf adet ve geleneklerinden esinlenerek tarafımdan yazılmıştır .

 

 
Toplam blog
: 1614
: 178
Kayıt tarihi
: 12.09.10
 
 

1945 Mucur Doğumlu. Emekli öğretmen, evli ve çocuklu Kırşehir/ Mucur'da  yaşıyor.. ..