Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '07

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Mantı nasıl yapılır?

Mantı nasıl yapılır?
 

Genelde canımızın istediği yemekler o an için vücudumuzun gereksindiği besin maddelerini içerir diye okumuştum çok önceleri. Bu gün mantı isteyince canım, hele de özellikle ev mantısı isteyince çok da anlamlı bulmadım bu tespiti. Ne de olsa mantı özellikli bir yemek, vücudum yoğurt ve una gereksinme duysa bir çok kaynak var değimli!...

Ben yine de isteğime yenildim ve malzemeleri temin edip, evime koştum.

Mantı yapılırken görmüştüm, az çok bilgim vardı ama en güzelini yapayım diye iyi bir tarif aradım. Mantı tarifi diye google da araştırdığınız da yüz binlerce adres çıkıyor karşınıza, sabrımın yetebildiği kadar araştırdım ve kendimce en güzel tarifi şekillendirdim.

Öncelikle hamuru için, yalnızca un-tuz-su değil, yumurta ilaveli tarifler ilgimi çekti. Gerçekten de 500 gr un, bir yumurta, bir tatlı kaşığı tuz , 2 kaşık sıvı yağ ve alabildiği kadar su eklememle çok güzel bir hamur oldu. Su için özelikle oran belirtmedim, hamurun kıvamına göre eklemeniz en güzeli. Hamuru kolayca şekil verebilecek kıvamda yoğurup, 4 adet bezeye ayırıp üzerlerine hafif un serptim. Sırayla açtım hepsini, hamur kalınlığı konusunda 1mm gibi ve mantı parçaları için 1.5 cm lik ebatlar veriliyor, 1mm lik açabildiğimi sanmasam da hamurum ince oldu. Ancak burada hassas bir konu var, ortam eğer çok sıcaksa hamurları ayrı ayrı açıp, beklerken üzerlerine nemli bir bez kapatmanızı öneririm, kuruyabiliyorlar çünkü.

Harç için asıl malzemeler kıyma, soğan, tuz ve karabiber. Bazı tariflerde maydanoz da eklenmiş ama ben kullanmadım. 300 gr kıyma, 2 orta boy soğan ve bir çay kaşığı tuz ve karabiber karışım için yeterli.

Mantının haşlanma ve sunum yönteminde genellikle kaynayan suya atılması ve sonra süzülüp üzerine sarımsaklı yoğurt dökülmesi, üzerine tereyağlı salçalı sos dökülmesi var. Ancak ben çocukluğumda yediğim mantılar gibi, salçalı sosta mantının kaynatılarak, üzerine sarımsaklı yoğurt dökülmesi tarifini daha çok seviyorum. Üç kaşık sıvı yağ(tercihan tereyağı da olabilir), birer kaşık domates ve biber salçası eklenip biraz pişirilip, üzerine üç bardak su ve bir çay kaşığı tuz eklenip kaynatılır. Kaynadıktan sonra mantılar eklenip, ara sıra karıştırılarak pişirilir.

Ben mantıları hem sadece suyla hem de salçalı sosla pişirdim. Sade olanın üzerine sarımsaklı yoğurt ve salçalı sos ekledim, salçalı kaynamış suda pişirdiğim mantıları da sulu bir şekilde tabağa alıp, üzerine sarımsaklı yoğurt ve sumak ekleyip servis yaptım. Sade olanı özellikle eşim tercih eder diye yapmıştım, ama eşim de salçalı suda pişirileni daha çok sevdi.

Hiç üşenmeyin ve siz de deneyin, harika oluyor. Şimdiden afiyet olsun diyorum, sevgilerimle

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..