Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Mantık evliliği

Mantik evliligi lafi, bana hep urkutucu gelmistir.

Gozumun onune hemen evlenmek uzere olan bir cift gelir, yuzleri gulmez. Hatta kadin bile takim elbise giymistir.

“Nereye atiyoruz imzayi buraya mi?”

“Ha… evet oraya.”

“Tamam attim ben.”

“Ben de attim.”

Kalin cizgilerle cizilmistir artik evliligin sinirlari.

Ya da artik hani evde kalma ihtimali gittikce artan abla ile coktan evde kalmis abinin evlendirilmeleri de oyledir.

“Onlar mantik evliligi yapti”

“Eveeeet…”

Diger taraftan da son zamanlarda dejenere olmus insan iliskileri de insanlari mantik evliligi yapmaya zorlamaya basliyor.

Mesela cok sevip te cok kirilinca.

Mesela guvenip, kalbinizin kapilarini en sonuna kadar actiginizda, bu guveninizin fena halde kullanildigini gordugunuzde.

Boylelikle en icten disa dogru yavas yavas kapilarinizi kapatmaya baslamakta ve hatta kalbiniz bile “Ben artik tek basima basa cikamiyorum, …isin icine biraz da mantik katsak fena olmayacak” diye feryat etmeye baslayinca.

Oturup dusunuyorsunuz.

Aslinda mantik evliligi o kadar da korkunc olmayabilir. Elbette icinde sevgi olmali.

Hani “siz bi evlenin alisinca seversiniz birbirinizi…heh heh heh“ seklinde degil.

“Ne bu eve kedi mi aliyorsunuz ya da alindiniz? Zamanla sevecek beni…”

Mantik evliligini ben de biraz modifiye edip sevecen bir hale getirdim. Hic te oyle urkutucu olmayabilir aslinda.

Nasil mi?

Ayri yerlerde yasiyorsaniz ve hatta bu bir sureligine bile olacaksa hic oyle bir birliktelige girmeyin. Mesafeler en guzel iliskileri bile curutebiliyor.

Iliskiniz batmasin diye alttan almaniza da gerek yok. Sorunlar boylelikle maskelenecegi icin aslinda bir yalani yasamaya baslayacaksiniz…Sonra hic olmadik bir yerde iliskiniz bitecek. Hatta cok oncesinde bitmesi gereken bir iliski bosuna uzamis ve karsilikli yiprantilara sebep olmus olacak. O yuzden firtinanin icine girmeniz gerekiyorsa girin ciktiginizda iliskiniz bitmek zorundaysa zaten oyle oldugu icindir...hic suclamayin kimseyi…cunku kendinizi de karsinizdakini de kurtarmis oluyorsunuz.

Kucucuk bir tereddutunuz bile varsa goz ardi etmeyin, inanin ileride buyuyecek ve sizi bogacaktir bu kucucuk zannettiginiz tereddut ya da tereddutler.

Karsinizdakini hic degistirmeye de calismayin…katlanmaya da calismayin. Oldugu gibi kabul edemiyorsaniz kesin bir problem vardir ya da cikacaktir.

Herkesin bir alternatifi vardir…eger isin basinda mutsuz olacaginizi ve karsinizdakini de mutsuz yapacaginizi anliyorsaniz. Tembellik etmeyin. Yeni bir iliskiye bu iliskinizi sonlandirarak baslayin.

Aman hicbir sey kacmasin hep kazanan ben olayim diye bir birlikteliginizi baska bir birliktelik ile test etmeyin…Durustce herseyi yapin.

Bunlari alt alta koyunca sevginiz agir bastigi icin ya da sevginize alistiginiz icin pek cogunu gormezden geleceksiniz. Yine sakat bir evlilige dogru yelken acacak…sonra da bir hayati katlana katlana, cirpina cirpina yasayacaksiniz.

Sevginize ragmen bunlari dusunun ve mantiginizin olmaz dedigi yeri dinleyin…ona gore devam edin ya da bitirin.

Sonunda yine mantik evliligi yapmis olacaksiniz ama bu filtrelerden gectigi icin belki de biraz daha saglikli bir evlilik olacak.

Peki… sizin fikriniz nedir ?

 
Toplam blog
: 237
: 1302
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Biyolojinin son yıllarda, özellikle son 10 yılda içeriğinin yoğun bir şekilde moleküler düzeye inmes..