Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mantık ve matematik, mantık ve hırs

Mantık ve matematik, mantık ve hırs
 

İnternetten alınmıştır


MANTIK ve MATEMATİK

Yaşamsal birikimlerimi toparlayıp, süzüp özetlediğim zaman öne çıkan bir durumu fark ettim; yaşamın realitesi mantık ve matematiktir. 

Yaşama dair arzularınızı, dürtülerinizi eyleme dönüştürmeye yeltenirken; mantık süzgecinden geçirip gerekli matematik analizi yapmadan harekete geçtiğiniz zaman duygusal baskılar egemen olmakta ve çoğunluklada sonuç objektif olmadığı gibi olumsuz sonuçlanmaktadır. 

Aile, arkadaş, aşk, iş ve sosyal tüm şartlarda durumun yaklaşık aynı olduğu yadsınamaz bir gerçek. 

Yaşamınızın analizini yapın içinde mantık süzgeci veya matematik analizi olmayan doğrular görebilir misiniz? Belki sezgim gelişkin diyenlerin bazı durumları tesadüfen istisna olabilir. 

Ben yaşamımın doğrularını ve yanlışlarını ayrıştırdım ve irdelediğim zaman temelinde mantık ve matematik olmayan konuların % 90 ının olumsuz sonuç vermiş olduğunu gördüm. 

Temelinde mantık ve matematik olmayan kararların eylemlerin ZAR atmaktan daha tesadüfi haller olduğunu gördüm.

---------------------------------------------------------------------

MANTIK ve HIRS 

Bireyin biyolojik yaşamdan öteye, bilinçli bir kişilik olarak varoluşunun, olgunlaşmasının; bir MANTIK MODELİ, bir hedef, bir yaşam tarzı oluşturmasına endeksli olduğunu düşünüyorum.

İnsan olarak adlandırılan, iki ayak üzerinde yürümeyi beceren metabolizması aynı ama (detayları      http://blog.milliyet.com.tr/bilinc-haritasi/Blog/?BlogNo=85081     linkli blogumda olan) 20 kalibreden 700 ve üzeri kalibreye kadar 17 farklı düzeyde bilince sahip olan varlık, hayvandan farklılığını yaşamını farklılaştırma güdüsüyle fark eder ve kalibresi kadar farklılaşır. 

Bir insan kendine keyif verecek bir  hedef oluşturmayı çabalamaya başlar, ama yaşam modelinin nasıl olacağını ve karar (mantık) modelinin kriterlerinin nelerden oluşturduğunu netleştirmediği sürece cebelleşip durur.

Ancak aile kültüründe eğitim programında bu konuda henüz hiçbir şeyin öğretilmediğini izliyorum.

Oysa insanın birey olmaktan kişiliğe ulaşma sürecinin temeli yukarıda yazdıklarım değil midir? Bireylerin bilinçli modele kavuşmadıkları sürece kişiliklerine ulaşamayacaklarını söylemek sanırım yanlış değildir. Bu doğrultuda aile ortamlarını ve eğitim programını gözden geçirmek gerekmez mi?

--------------------------------------------------

HIRS olmasaydı diye düşündüm de?

Kavga olmazdı, paylaşım esas olurdu.

Ben değil, bilen yönetsin olurdu.

Öldürmek yerine yaşatmak olurdu.

Hırs olmasaydı, haksızlık olmazdı...

--------------------------------------------------

Yaşama HIRS değil MANTIK hakim olsaydı,

HERŞEY DAHA GÜZEL OLMAZ MIYDI?

--------------------------------------------------

Kadri KANPAK

www.kadrikanpak.com

 

 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..