Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '07

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Maraş'a yolunuz düşerse....

Maraş'a yolunuz düşerse....
 

Biraz önce uzunca bir zamandır takip ettiğim sevgili Mehmet Yaşın’ın Lezzet Durakları adlı programını izleyip bilgisayarın başına geçtim.

Lezzet yolculuğu benim de hep ilgi alanım olmuştur. Özellikle bir şehre gittiğimde yemek vakti geldiğinde arkadaş tavsiyelerine uyarak lezzet keşfine çıkarım. O şehirde damak tadını bilenlerin uğrak yerinde alırım soluğu. Hele de belirtilen yer benim beğenime uymuşsa değmeyin keyfime, o yolculuk benim belleğimde unutulmaz bir yer edinir.

***

İstanbul’da okurken benim gibi boğazına düşkün bir hemşerimle öğrenci bütçemize kıyıp arada bir kendimize küçük ziyafetler çekerdik. Ne güzel günlerdi, o günlerin anıları hala zihnimde capcanlı. Neyse, bu kadar girizgâhtan sonra gelelim asıl mevzuya. Mehmet Yaşın bu haftaki programında “Maraş” mutfağını ele aldı. Maraş deyince aklımıza Yaşar’da, Ferah ‘da veya Kervan ‘da yediğimiz o nefis dondurma gelir. Bu dondurmayı bu kadar benzersiz kılan Kahramanmaraş’ı çevreleyen Ahırdağı’nın yamaçlarında özellikle kekik, keven gibi rayihalı otlarla beslenen keçilerin sütünden, birinci kalite sahlepten üretilmesidir. Kahramanmaraş'ın döğme dondurması dışında baklavası, fıstığı, kırmızı biberi, un sucuğu, pestil sucuğu ve tarhanası meşhurdur.

Mehmet Yaşın, Maraş’ı ele aldığı programında benim de keşfetmediğim birkaç lezzet durağından bahsetti. Bunların ilki Avşaroğlu Et Lokantası’ydı. Bu lokantanın ciğer kebabını öyle bir tanıttı ki insanın atlayıp Maraş’a gidip bu lezzeti hemen denemesi geliyor.

Programda tanıtılan diğer bir lezzet durağı da Tuğra Restaurant’tı.Bu mekanında en özel yemeği olarak nar ekşisi ve soğanla yapılan bir tür kebabını tanıttı.Bu yemeği de mutlaka denemek üzere bir köşeye kaydettim.Programın sonu Maraş’ın ünlü pastanelerinden Ferah’ta tanıtılan fıstıklı, kaymaklı gelin bohçası adlı bir tatlı tanıtımıyla noktalandı.
***

Maraş’a dair benim de birkaç tane lezzet durağı önerim olacak. Maraş Orman Dairesi civarında bulunan Turaç Et Lokantası’nı mutlaka ziyaret etmenizi dilerim. Otantik bir dekorasyona sahip mekânda siparişinizin alınmasıyla beraber, masanıza çiğköfte; ezme salata; pişmiş soğan, biber ve domates geliyor. Bunun yanında Maraş’ın ünlü bakır tasında soğuk bir ayran da masanızı süslüyor. Sonrasında esas menüde yer alan karışık ızgara gönlünüzü feth ediyor.
Maraş’ta bunun yanı sıra sayacağım Pınarbaşı’nda yer alan çamlarla örtülü restorant ve aile çay bahçeleri de uğranması gereken diğer mekanlar. Kahramanmaraş Üniversitesi'nin şehir merkezinde yer alan yerleşkesinin karşısında bulunan küçücük bir kebapçı da kebapseverler için iyi bir adres olabilir(adını hatırlayamadım).

Eğer Maraş’a yolunuz düşerse birkaç saatinizi de Bakırcılar Çarşısı’na ayırın.Pişman olmazsınız….

 
Toplam blog
: 46
: 2044
Kayıt tarihi
: 01.07.07
 
 

Edebiyat ilgi alanım... Şiir, kitaplar, denemeler ve lezzet durakları hakkında benim de bir çift ..