Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Mardin, Aydın, Riga hattı

Mardin, Aydın, Riga hattı
 

Bir gezi sırasında Abdülkadir Güler , Letonya'nın başkenti Riga' da bir binanın önünde...


Kimin aklına gelirdi  bir gün Letonya’nın başkenti Riga’da olacağım. Rahmetli annem bir sözünde şöyle derdi : “ İnsanoğlu kanatsız bir kuştur, bütün dünyayı dolaşır” diye. Güzel Türkiye’min hemen hemen görevim nedeniyle yarısından fazla illerini gezip dolaştım. Mesleğim gereği Anadolu’yu doya doya gezdim. Halkıyla bütünleştim. Mardin’den Diyarbakır’a, Diyarbakır’dan Kırşehir’e geldim. Daha sonra Şanlıurfa, Hilvan, Akçakale, Suruç üçgeninde adeta mekik dokudum. Erzincan, Bayburt  ve daha sonra Aydın’a geldim. Aydın’dan Karadeniz’e Ordu, Çamaş ve Gürgentepe dağlarında fındık topladım. Denizli, Afyon, Kütahya, Isparta, Eskişehir, Kayseri,Sivas, Yozgat, Çorum, Samsun, Ordu ve Trabzon'dan Hopa'ya dek Karadeniz'i bir baştan gezdim... Kemençe eşliğinde  horon oynadım....

15 Nisan 15 Mayıs 2006 tarihlerinde kendimi LONDRA’ da  buldum. Torunlarımla Londra bahçelerinde çelik, çomak oynadım. 1960' larda ortaokul öğretmenim olan Melahat Yıldırım’ı anımsadım. Öğretmenim Melahat Yıldırım Hanım Coğrafyadan bana İngiltere’yi ödev olarak  vermişlerdi. Bir hafta boyunca İngiltere ile uğraştım. İngiltere’nin yerleşim düzeni, dünya üzerindeki yeri,  dağları, ovaları, iklimi, ekonomik durumu ve ürünleri, bizimle olan ticareti, ulaşım durumu gibi bilgiler üzerinde  hazırladım, araştınrma ve incelemeler yaptım.O  zamanlarda evlerimizde  bilgisayar televizyon bile yoktu...Tüm bunlara rağmen güzel bir ödev hazırlamıştım.  Bir de İngiltere’nin haritasını yapmıştım.

Öğretmenim bana bu ödevden dolayı on numara vermişlerdi.  Öğretmenim şimdi kim bilir nerelerdedir. Onu saygıyla anıyorum. Vefat etmişse Allah’tan rahmet diliyorum. Aradan uzun yıllar geçti. Onun anısına Londra’ya bir kazık çaktım…

Aradan üç yıl geçtikten sonra bu kez yolum Letonya’ya düştü. Letonya’nın başkenti RİGA’ dayım. 03 Nisan 2009’dan itibaren aşağı yukarı tam bir ay Riga’da kaldım. Riga her yönüyle güzel tertemiz bir Avrupa şehri… Nisan ayı olmasına rağmen her taraf karlarla örtülü idi… Riga’da güzel dostlar edindik… Onlarla birlikte Balkan Denizi kıyısında piknik yaptık… İşte o günleri anımsıyorum. Nerden nereye?  Mardin, Aydın ve Riga Hattı…24 Nisan 2009...

Sevgili anneciğimin sözlerini bir kez daha yazarak onu da  bu vesileyle  rahmetle anıyorum:  Evet " insanoğlu kanatsız bir kuştur" dünyayı dolaşır gider...  Kimbilir daha nerelere gideceğiz...Yüce Mevla'm  ömür verirse... Mardin, Aydın ve Riga hattından geçenlere selam olsun...

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..