Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '12

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Mardin, London, Riga Hatı

Mardin, London, Riga Hatı
 

Abdülkadir Güler Letonya'nın başkanti Rga'da Nisan 2009


Kimin aklına gelirdi ki bir gün Letonya’nın başkenti Riga’da olacağım. Rahmetli annem bir sözünde şöyle derdi ki “ insanoğlu kanatsız bir kuştur, bütün dünyayı dolaşır” diye. Güzel Türkiye’min hemen hemen görevim nedeniyle yarısından fazla illerini gezip dolaştım. Mesleğim gereği Anadolu’yu doya doya gezdim. Halkıyla bütünleştim. Mardin’den Diyarbakır’a, Diyarbakır’dan Kırşehir’e geldim. Daha sonra Şanlıurfa, Hilvan, Akçakale, Suruç üçgeninde adeta mekik dokudum. Erzincan, Bayburt ve daha sonra Aydın’a geldim. Aydın’dan Karadeniz’e Ordu, Çamaş ve Gürgentepe dağlarında fındık topladım. Kemençe eşliğinde horon oynadım…

15 Nisan 15 Mayıs 2006 tarihlerinde kendimi LONDRA’ DA buldum. Torunlarımla Londra bahçelerinde çelik, çomak oynadım. 1960’larda ortaokul öğretmenim olan Melahat Yıldırım’ı anımsadım. Öğretmenim Melahat Yıldırım Hanım Coğrafyadan ÖDEV olarak bana İngiltere’yi vermişlerdi. Bir hafta boyunca İngiltere ile uğraştım. İngiltere’nin yerleşim düzeni, dağları, ovaları,şehirleri, iklimi, ekonomik durumu ve ürünleri üzerinde bir hayli çalıştım. Bir de İngiltere’nin haritasını yapmıştım. Bu haritanın altına mavi dolma kalemle özenle ve elyazıyla İngiltere'nin kısa bir özetini hazırlamıştım özel bir çerçeve içinde. Öğretmenim Melahat Hanım bana bu ödevden dolayı on numara vermişlerdi. O günlerde nedenli sevinmiştim.

Öğretmenim şimdi kim bilir nerelerdedir? Onu saygıyla anıyorum.hal,hatırbilen, tertipli ve bakımlı bir öğretmendi.Öğretmenlerimiz arasında bir yıldız gibiydi. Bir asker eşiydi... Vefat etmişse Allah’tan rahmet diliyorum. Aradan uzun yıllar geçti. Onun anısına Londra’ya bir kazık çaktım…

Aradan üç yıl geçtikten sonra bu kez yolum Letonya’ya düştü. Letonya’nın başkenti RİGA’ dayım. Nisan 2009’adan itibaren aşağı yukarı tam bir ay Riga’da kaldım. RİGA her yönüyle güzel tertemiz bir Avrupa şehri… Nisan ayı olmasına rağmen her taraf karlarla örtülü idi… Riga’da güzel dostlar edindik… Onlarla birlikte Balkan Denizi kıyısında piknik yaptık… İşte o günleri anımsıyorum. Nerden nereye? Rahmetli anneciğim ne denli manidar söylüyordu, evet “insan kanatsız bir kuştur” diyordu… Aradan kaç yıl geçti ? Mardin, London ve Riga Hattı, hafızamda kalın bir çizgi olarak kaldı... Bir daha oralara yolum düşer mi diye hayal ediyorum? Hoşça kal Riyaga, hoşçakal London...

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..