Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '09

 
Kategori
Gelenekler
 

Mardin ağlıyor, ben ağlıyorum

Mardin ağlıyor, ben ağlıyorum
 

Hayatımın bir yılını geçirdiğim şehir Mardin… Köyleriyle, sokaklarıyla, dostlarıyla aklımda kalan, günün birinde tekrar görmek istediğim “Müze Şehir Mardin”… Şimdi bir katliamla anılıyor…

Yaşananları izlerken tüylerim, ürperiyor, üzülüyorum. “İnsan nasıl yapabilir bunu?” diye düşünüyorum, cevap bulamıyorum. İnsan olmamak lazım demek… Köylerdeki saf, temiz insanlar geliyor gözlerimin önüne. Sevda çeken, kavuşamayan gençler… Şimdi de bir bilinmezle hayatlarına kıyılan gençler. Neydi paylaşamadığımız? Neden, neden? Sorular beynimi kemiriyor.

İstanbul’dan tayinim Mardin’e çıktığında uyum sağlamak adına TRT 2 ‘deki programları izlemeye başlamıştım. Mardin’e özel kıyafetler dikip, satın alıp gitmiştim, “İstanbul’dan gelen kız” olarak göze batmayayım diye. Modern bir şehre gittiğimde ben geri kalmıştım nerdeyse. Zamanla onlar bana, ben onlara alıştım. Bir de Karadenizli olunca tek başıma korkmadan yaşamamı, gece korkmadan arkadaşlarıma gitmemi anlayabilmişlerdi. “Kesin kendini sağlama almışsındır” derlerdi, ben de gülerdim. Oysa çantam boştu… Hiç tanımadıkları halde senetsiz, sepetsiz eşya satanlar, köylerde bağırlarına basanlar. Sevmiştim Mardin’i, Mardinlileri de… Dargeçit hariç bütün ilçelerini görmüştüm, Mazıdağı da bunlardan biri. Şimdi kana bürünmüş Mazıdağı. Terör mü derken, aile terörü çıktı karşıma, sabah dolmuşta haberleri dinlerken. Nasıl anlatacağız, nasıl düzelteceğiz?

Köylere eğitim için gittiğimizde sohbet ederdik kızlarla. Yaşadıklarını, ümitlerini, gerçekleşmeyecek hayallerini anlatırlardı. Modern Ortaköy Muhtarının kızları açık lisede okuyordu, ne çok mutlu olmuştum. Kızlar da bunu başardıkları için çok mutluydular. Ya ölen muhtarın kızı… Bu gözdağının ardından olacaklar…

Ümit etmek istiyorum kardeş bir dünyayı. “Ütopya” diyorum kendime. Aynı aile bunu birbirine yaparken, el oğlu neden yapmasın? Kızıyorum kendime böyle düşündüğüm için. Değiştirmek için gücümüz yetmiyor. Ölen kadınların, çocukların, anne karnındaki bebeklerin de gücü yetmedi, namaz kılan erkeklerin de. “Tüfek icat oldu mertlik bozuldu” demişler. Mardin’de de mertlik bozuldu, tüm Türkiye ağlıyor.

Başımız sağolsun, son olmasını diliyorum. Hatıralarımın güzel şehri olarak kalsın Mardin…

 
Toplam blog
: 69
: 718
Kayıt tarihi
: 29.01.09
 
 

Kelimeleri ardı sıra ekleyerek ve içine yüreğimden gelen sesi katarak yazdıklarım anlatır beni size..