Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

19 Kasım '07

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Mardin Cercis Murat konağı

Mardin Cercis Murat konağı
 

" Rehberlik ve seyahat acentalarının organizasyonlarını yapıyorduk Mardine ilk yerleştiğimizde. Gelen misafirlerimizin öğle ve akşam yemeklerini yiyebilecekleri tek bir restaurant vardı. 2000 yılının Eylül ayında Mardin'i ziyaret eden olan bir Alman grubun akşam yemeği bu restauranttaydı. Grup akşam yemeğini yedikten sonra bir sonraki günün öğle yemeği aynı restaurantta olacağı için öğle yemeği mönüsünde değişiklik yapmak istedi ve sebze yemeği tercih ettiler. Ancak restaurant sahibi ve grubun yemeğini yapamayacağını ve grubu kabul edemeyeceğini söyledi. Tek restaurant olduğu için alternatifimiz yoktu. Ne yapabilirim diye düşünmeye başladım ve düşünmekten sabaha kadar uyuyamamıştım. Sabah olunca Mardin'de kaldığım sürece evinde misafir olduğum dayımın eşine durumu anlattım. Grubun öğle yemeğinden çabuk çıkıp öğleden sonra Harran'a gitmesi gerekiyordu. Zaman yoktu. Dayımın eşi bana yardımcı olacağını istersem grubumuz için evinde istenilen yemekleri hazırlayabileceğini söyledi. Yemek mekanı olarak da evin Mezopotamya Ovasını gören avlusunu kullanabileceğimi endişelenmememi yemek saatinde de grubumu evine getirmemi söyledi. Grubun rehberine durumu anlattım.

O da gruba anlattı. Herkes durumdan hoşnuttu ancak öğle yemeğinde beni nasıl bir sürprizin beklediğini merak ediyordum. Yemek saati geldiğinde Mardin'in dar sokaklarından geçerek evin yolunu tuttuk. Dayımın evi muhteşem manzaralı büyük eski taş konaklardan 4 katlı bir evdi. Annemde bu evde doğmuş ve büyümüştü. Grubumuzdaki herkes merak içindeydi. Bu onlar için bir şanstı. Yaşamın içine bu denli yakın olabilmek onları etkilemişti. Eve geldiğimizde ellerimin ve ayaklarımın titrediğini hatırlıyorum. Kapıyı yengem açtı. Ve bizi karşılayanın sadece yengem olmadığını içeri girince anladık. Büyük konak adeta düğün evini andırıyordu. Yengem yemekleri yetiştiremem kaygısıyla komşularını ve gelinlerini çağırmış birlikte yemekleri pişirmişler. Sayısız çeşitteki yemekler avluda hazırlanan sofralarda sunuldu o gün. Grubumuz Urfa programını iptal edip akşam 16.00' ya kadar evde kalmıştılar. Herkes çok memnundu. O gün bu işi sistemli hale getirip bu kadınlarla bu işi devam ettirme kararını aldım. Ve bugün; aynı kadınlarla CERCİS MURAT KONAĞI'nda geleneksel lezzetleri Mardin Mutfağını yerli ve yabancı misafirlere tanıtmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Garsonlarımızın, yörenin alışık olmadığı beyaz eldiven ve smokinleri ile kaliteli bir restaurant servisi sundukları konakta geleneksel lezzetleri hazırlayan aşçı kadromuzun tamamı Mardinli ev kadınları. Kendilerine yemeklerin lezzeti sorulduğunda sevgimizi katıyoruz cevabını veriyorlar. Hayatlarında ilk kez kendi ayakları üzerinde durabilmenin haklı gururuyla hazırladıkları yemeklerin lezzetine diyecek yok... Bir evin avlusunda başlayan geleneksel lezzetlerin hikayesi şimdilerde CERCİS MURAT KONAĞIN'da Doğu'nun Mistik Sofrasında damak tadına varmak için misafirleri ile buluşuyor..."

***


Dun anamin evinde CNN Turk'u izliyorum. '50 Yer' diye bir programa takildim. Turkiyede gormeniz gereken 50 yeri anlatiyorlar. Mardin'i tekrar ziyaret etmis gibi oldum. Benim bildigim Mardin'de CERCIS MURAT KONAGi yoktu. Ebru Baybara Demir, gururla bu isi nasil gerceklestirdigini anlatiyordu...

Sonra Internet sitelerine girdim. 'O' bile farkli geldi!...

Yolunuz duserse gidersiniz artik. Yolum dusmez diyorsaniz; buyurun site adresleri: www.cercismurat.com


***

Fotograf:

Cercis Murat Konagi'ndan Mardin Ovasinin gorunusu.
Kaynak: Cercis Murat Konagi Web Sitesi

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..