Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '10

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1201
 

Mardin'den bir öğretmenden mektup var

Mardin'den bir öğretmenden mektup var
 

Geçen 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde törenler yaptık, Öğretmenleri saygıyla ve sevgiyle andık. Aramızdan ayrılanları rahmetle, minnetle yâd ettik. Yeni göreve başlayanlara da başarılar diledik. Ve de Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün söylemiyle öğretmenlerimizi överek bağrımıza bastık. Güzel ve duygulu anlar yaşadık.

Anadolu’da kuş uçmaz, kervan geçmez dağ köylerimizde zor koşullarda (şartlarda) fedakârca görev yapan öğretmenlerimiz vardır. Öğrencileriyle haşir, neşir olan sorunlu, sorumlu derli ve fedakâr öğretmenlerimiz vardır. Zaman zaman bu öğretmenlerimizden mektuplar da alıyoruz.

Öğrencileri için kitap isteyen, giysi isteyen oyuncak isteyen öğretmenlerimiz vardır. Onlara kulak vermemiz, sahip çıkmamız gerek. Sorunlarına karınca kaderince bir şeyler yapmamız gerek. Onların çalışmalarına destek ve omuz vermeliğiz. Onların direncini kırmamalı ve onlara moral vermeliğiz. Unutmayalım ki yarınlarımıza ışık tutacak yeni nesiller, gelecek kuşaklar onların eserleri olacaktır.

İşte onlardan biri de halen Mardin’de öğretmen olarak görev yapan, genç öğretmen meslektaşımız AYSEL ARABACIOĞLU’ dur. Mesleğini, öğrencilerini seven AYSEL ARABACIOĞLU öğrencileri için bir yardım kampanyasını açıyor. Öğrencilerine ve çevresine ışık olmaya, onları aydınlatmaya çaba gösteriyor.

Geçenlerde bizim Söke Ekspres gazetesinde çalışan İbrahim Özgezici arkadaşımıza kısa bir mektup göndermişler bilgisayar ortamında. İbrahim Bey’den, Söke Ekspres okurlarından ve hatta tüm Sökelilerden öğrencileri için yardım bekliyor.

Söke Ekspres Gazetesi’nde çalışan İbrahim Özgezici de bana bu bayan öğretmenin yardım kampanyasıyla ilgili bir e.posta gönderiyor: Mardin’e öğretmenlik yapan bayan öğretmen Aysel ARABACIOĞL’NUN dileklerine tercüman olan İbrahim Özgezici aynen şunları yazıyor benim için:

“Abdülkadir Hocam hürmetler ben İbrahim, Söke’de bizim yanımızda yetişmiş, bizim gazetede ( Söke Ekspres) ’te çalışmış bir kızımız vardı. Aysel Arabacıoğlu. Kendisi zor şartlarda okudu. Anne ve babasını kaybetti.. Ama o hiç yılmadı, Üniversiteyi bitirdi. Öğretmen oldu. Şimdi Mardin’de görev yapmaya başladı. Bizi de sağ olsun hiç unutmadı. Her zaman hatırımızı sordu, gönlümüzü aldı.

Kendisiyle bayram arifesinde karşılaştık Mardin’de çocuklar için bir kitap ve oyuncak toplama kampanyası yaptıklarını söyledi. Sizden ricam o yörenin bir insanı, ama aynı zamanda gönlü tüm Anadolu’yu kucaklayan bir gönül adamı olarak bu genç kızımızın kampanyasına yardımcı olalım.

Açık adresi: “AYSEL ARABACIOĞMLU , 13 Mart Mahallesi, . İkiz kent Sitesi. A.Blok, KAT: 6, Daire NO: 39- Yenişehir / MARDİN Adresine oyuncak, giysi, kitap yâda çocukların ihtiyacı olabilecek şeyleri çevrenizden eş ve dost arkadaşlarınızda tanıdıklarınızdan rica etmenizdir sevgili hocam. Şimdiden teşekkürler ederim ” diyor.

İbrahim Özgezici’nin bu duyarlığına aslında ben teşekkür ediyorum. Çünkü bir öğretmenin çağrısına, açmış olduğu kampanyasına kulak veriyor, tutum yabana atmıyor. Yani es geçmiyor. Sevgili İbrahim Özgezici’nin bu anlamlı teklifine kim hayır diyebilir ki. Ben de o yörenin sorunlarını bilen, yaşayan ve yüreğinde hisseden bir meslektaşı olarak bu teklife “ yöremizin değişiyle: "başım, gözüm üstüne” diyorum…

Aha söz veriyorum ilk yazı benden ve ilk koli benden..Bugünden tezi yok, öğretmenimize yardımcı olalım, bu çağrıya kulak verelim.Öğretmenimizi, ihtiyacı olan öğrencilerimizi, vatandaşlarımızı sevindirelim.

Söke Mardin arasında bir sevgi ve kardeşlik, köprüsünü kuralım, diyorum. İnanın böylesi yapacağımız yardımlardan hiçbir şey kaybetmeğiz, ankisine çok şeyler kazanırız. Mardin’ ve yöresinde bir dostumuz, arkadaşımız ve evimiz olur…

Yapılan yardımlar dostlukların kazanılmasına vesile olur. Sakın hiçbir kimse söz konusu MARDİN olunca yanlış bir anlama ve yoruma meydan vermesin. Anadolu’nun hangi köşesinde çalışan her öğretmen için yine aynen yazarım. Bu fakirin kitabında böcülüye dair asla bir söz bulamazsınız…

Ben bu memleketin ve Anadolu çocuğuyum, Türkiye benim için bir bütündür..Bu düşünceyle yazıyorum. Unutmayalım ki veren el, alan elden üstündür. Öğretmenimize destek ve omuz verelim… Böylesine çalışkan, böylesine özverili bir öğretmenin yaşı ne olursa olsun eli öpülür.

Şimdiden yardımlarını esirgemeyen vatandaşlarımıza teşekkür ediyor ve değerli meslektaşım Aysel ARABACIOĞLU’NA başarılar diliyorum. Tüm Sökeli hemşerilerimizden ilgi ve yardım bekliyoruz. Her konuda olduğu gibi, hayırsever Sökelilerin bu çağrıya olumla cevap vereceklerine inanıyorum.

Özellikle özel kurum ve tüzel kuruluşlarımızdan, sosyal ve toplumsal derneklerimizden ve bu satırları okuyan saygıdeğer Milliyet Blog'daşlarımızdan da yardım ve destek bekliyoruz. Öğrencilerine yardım kampanyasını açan değerli öğretmenimizin açık adresini bir daha aşağıya alıyorum.

Aysel ARABACIOĞLU :

13 Mart Mah. İkizkent Sitesi,

A.BLOK. Kat: 6 Daire: 39-

Yenişehir / MARDİN.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sevgili dostum, hep diyorum ya "sen iyi insansın" diye.. Elbette elimizden geleni yapacağız.. Her duyarlı insanın da yapacağını sanıyorum. Selamlar ve sevgiler..

Halil Güven (Sökeli) 
 01.12.2010 13:20
Cevap :
Merhaba Sevgili Öğretmenim,İstanbul'dan Mardin'e bir gönül köprüsünü kurmak nedenli güzel.Bugün koca bir koli gönderdim.İnanıyorum ki "veren el, alan elden" daha üstündür.Ben bunu yapmaya çalışıyorum.Başka da birşey yapamıyorum.Selamlar ve teşekkürler.  02.12.2010 0:38
 

Çeyrek asır sonra gidince beni şaşırtan bir mahalle oldu. Sevgili öğretmenimizin orada yaşaması yüreğinde farklı filizler yeşertmiştir. El uzatmak görevimiz. Gidince bulacağım. Adıma bir kütüphane kurmayı düşündüğümden artık çok kitap bağışlamıyorum, kitaplarımdan birer adet ve oyuncak veriyorum artık. Duyuru için sağolun...

Ayten Dirier 
 01.12.2010 12:19
Cevap :
Değerli öğretmenim, Ayten Dirier, duyarlı olmanıza çok sevindim,oralara yardımcı olmak hepimizin görevidir.Sizlererinde çevrenizyle birlikte katıda bulunacağınıza inanıyorum.Çalışkan ve özverili öğretmenlerimize biz de yardımcı olalım. Teşekkürler efendim.  02.12.2010 0:42
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2054
Toplam yorum
: 4401
Toplam mesaj
: 223
Ort. okunma sayısı
: 826
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster