Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '10

 
Kategori
Haber
 

Mardin'den iyi haberler var

Mardin'den iyi haberler var
 

Şiirin taşa nakış nakış işlendiği şehir Mardin. Dinlerin ve dillerin birlikte yaşandığı barış, hoşgörü ve sevginin birlikte yaşandığı şehir. Yiğitlerin, konuksever insanların harman olduğu yer. Milli Mücadele tarihimizde Fransızların kenti işgal etmelerine karşı kahramanca direnen ve kenti işgal etmelerine izin vermeyen tarihi şehir.Gecenin altın gerdanlığı ve gündüzün harika seyranlığı, türküleriyle dillerde destan şehir, dostluğun, kardeşliğin simgesi olan mertlerin ini MARDİN'e selam ve MERHABA diyerek söze baylıyorum. 

Son günlerde Mardin’den olumlu, gönül rahatlayıcı haberler geliyor bunlar da beni mutlu ediyor. Mardin’den fersah fersah kilometrelerce uzaklardayım, oradan gelen haberler beni sevindiriyor, beni mutlu ediyor. Seviniyorum doğrusu... 

Bir zamanlar şair aynı zamanda Afyon eski milletvekili rahmeli olan rahmetli kadim dostum , Osman Atilla ile yaptığımız bir sohbet sırasında memleketi olan Afyon için şöyle diyordu: “Herkes beni Ankara’da sanır, Afyon’da bir dam çökse yüreğim parçalanır” diyordu. 

Samimiyetle ifade edeyim ki benim de bir Mardinli olarak uzaklardayım, ama yüreğim hep Mardin’dedir. Ne var ki oralardan bana ulaşan haberleri duyunca veya basında okuyunca seviniyor ve de gurur duyuyorum. 

Adana’dan bana gelen Güney Hâkimiyet Gazetesi’nden ve usta gazeteci Adnan Avuka’nın kaleminden derlenen haberleri okuyunca inanın gönlüm rahat, huzur buluyor ve de seviniyorum. Öncelikle bana bu gazeteyi yaklaşık iki yıldır gönderen ve özellikle sanat kültür içerikli yazılarıma da yer veren değerli hemşerim Güney Hâkimiyet Gazetesinin kurusu ve sahibi Halil Arslan Bey'e ve Gazetenin tüm çalışan kadrosuna teşekkür ediyorum. Bunu belirteyim ki tertemiz bir gazete çıkarıyorlar, ellerine sağlık diyorum. 

Aldığım haberlerden bazılarını bir daha sizlerle paylaşmak istiyorum: Mardin’in güzel ve tarihi ilçelerinden biri olan Midyat’ ta son yıllarda televizyonda sıkça rastlanan dizilere rastlanıyor. Örneğin “Sıla” ve “Aşk Bir Hayal” dizileri oralarda o taşlı mekânlarda çekimi yapıldı. Yalnız bu dizilerde bir eksik görüyorum: Bu taşlı mekanlarda, saraylarda Mardinlilerin ünlü acı kahvesi yani konuklara ikram edilen MIRRA'YA neden yer verilmiyor.  

İşte Midyat’tan bir güzel haber: Matiat Zirvede. Dünyanın en ilgi çekici ilçesi olarak bilinen Midyat 2010 Turizm sezonuna şimdiden hazır. Müslümanların, Süryanilerin, Yezidilerin ve Ermenilerin kardeş gibi bir arada yaşadığı dinlerin ve dillerin ortak olduğu Midyat’ta hizmet veren oteller son rötuşlarını da yaptı ve beklemeye koyuldular. 

Bu olumlu haberin devamını okuyoruz:“Çoğu Avrupa’da ülkelerinden gelen turistlerin uğrak yeri olarak bilinen Midyat İlçesinde oteller şimdiden hazırlanan 5 yıldızlı MATİAT OTELİ, Mart, Nisan ve Mayıs ayı için hemen hemen tüm odaları kiralandı “deniliyor. Bu turizm için ümit verici bir olay. Güney Hâkimiyet 3 Şubat 2010 Tarihli Gazete. Yine Güney Hâkimiyetten bir başka haber: 

Mardin’de açılmakta olan Artuklu Üniversitesi ile ilgilidir. Haberi aynen veriyorum: MARSEV Genel Sekreteri Em. Tuğgeneral Dr. Yavuz Ölçen, Artuklu Üniversitesi’ne daha ciddi katkı sağlayabilmek için yol haritasını belirlediklerini söyledi. Şimdi yardım zamanı. Genel Sekreter Dr. Yavuz Ölçen, “ Mardin Artuk’lu Üniversitesi’nin bir an önce hak ettiği yere ulaştırılması için her Mardinliye anlamlı bir görev düşmektedir. Tüm Mardin Sevdalıları bu dönemin görev dönemi olduğunu hissetmeleri ve desteklemeleri gerekmektedir “diye konuşmuş.(10 Mart 2010 ). 

Mardin Valisi Sayın Hasan DURUER'in şu sözleri beni sondereve mutlu etti: " 1. Uluslararası Resim Sempozyumu'na yurt dışından 10, yurt içinden de 20 sanatçının davet edilğini belirtiyterek, bu ressamların bir ay içinde Mardin'de misafir edilecek, Mardin'de çalışacaklar, Mardinle ilgili resimler yapacaklar ve bu resimler Mardin'de sergilenecek ve bu resimler Mardin'de kalacak..Aynı zanda çocuklarımızı ve gençlerimizi bu ressamlarla birlikte çeşitli atölyelerde ressamlarla bir araya geleceklerdir. Bu ressamlar Mardin'in tanıtımında önemli rol alacaklardır." şeklinde sanatçıya ve Mardin'e verilen bir değerin ifadesi olarak alıyorum.... 

Yine Güney Hâkimiyet’e Haberleri okumaya devam ediyoruz: Mardinli eski ceza Hâkimi emekli maaşıyla okul yaptırdı. Meslek hayatı boyunca aldığı birçok kararlarla gündeme oturan ve her zaman haklının yanında olan, Mardin sevdalısı, Mardin’e gönül vermiş eski bir hukukçu Beyazıt Boran bir ilke imza attı. 25 yıllık hâkimliğinden sonra emekli olan Beyazıt Boran biriktirdiği emekli maaşı ile Savur İlçesine bağlı Şenocak köyünde ahırdan bozma yıkık, dökük bir evden bir okul yaptırıyor. 

Bir başka haber: Mardin’de sağlık gönüllüsü doktorlar iş başında ve halkın hizmetinde hizmet veriyorlar. Mardin Lisesi’nden bir başka anlamlı haber daha: Mardin Lisesinden 120 öğrenci İstanbul’a geziye gidiyorlar. Mardin Lisesi’nden 120 kız öğrenci İstanbul’un çeşitli Üniversitelerini yerinde inceleyip eğitimlerini inceleri hakkında bilgi edinmek, öğrencileri ile tanışmak, bilgi sahibi olmak ve kentin tarihi yerlerini gezmek için 10 öğretmenle birlikte İstanbul’a uğurlandıklarını öğreniyoruz. Bu da yerinde ve güzel bir haber.  

Yine bir başka Haberde: Gaziantep’te MAREV Vakfı’ndan destek geliyor. 2010 yılı eğitim yılını ilan eden MAREV VAKFI Gaziantep’te yaşayan Mardinliler Eğitim Kültür ve Dayanışma Vakfı, sınavlara hazırlanan öğrencilere ücretsiz kurs desteği verdiğini öğreniyoruz. Bir ilçe kaymakamlının başarısını okuyorum. Mardin ‘de Yeşili İlçesi Kaymakamı Cehaletle savaşıyor. Yeşilli Kaymakamı Murat Girgin Bey ilçe de bir kampanya açıyor.” Haydi kızlar Okula” kampanyası ile Cehalete karşı kampanya açıyor. 150 kız öğrencinin okula kaydını yaptırıyor. 

Yine kamu kaynaklardan azami ölçüde tasarruf sağlayarak ilçeye 22 derslikli bir ilköğretim okulu kazandırıyor. Okulun açılışında Mardin Vali yardımcısı Yavuz Selim Süzer, Yeşilli İlçe Kaymakamı Murat Girgin, Mardin Milli Eğitim Müdürü Muhammed Öztürk Belediye başkanı Enver Sağlam birlikte bir törenle okulu hizmete açıyorlar. Bu da alkışlanacak bir haberdir, yürekten kutluyor, hayırlı olsun diyorum. 

Aslında Mardin de son zamanlarda iyi ve düzeyli gelişmeler oluyor, Mardin milletvekilleri Mardin Valisi Sayın Hasan Duruer, Marev Vakfı, Mardev Vakfı, Marsev Vakfı başkan ve yönetim Kurulu üyeleri harıl harıl çalışıyorlar. Örneğin yıllardan beri Ankara Marev Vakfı yönetim Kurulu başkanı Mardin eski milletvekili Sayın İbrahim Aysoy’un çalışmalarını yakından izliyorum.  

Bu arada MAREV VAKFI'NIN 18-19 Şubat tarihleri arasında MARSEV VAKFI ile birlikte Ankara'da görkemli bir kermes düzenlemeleri , çalışkan, üretken ve maharetli Mardinli hanımların bu kermeste Mardin'e has ürünlerin bulundurulması ve yüksek okullarda okuyan öğrenciler yararına girişimde bulunmalarına elbette sevindirici bir olaydır... MAREV Kadınlar Konu Başkanı Nebahat AYKAÇ Hanımı ve Kermeste görev alanları candan kutluyorum.Aferin, bıravo diyorum ve de Mardinli kadınlarımızının , gelin ve genç kızlarımızın bu çalışmalarını yürekten alkışlıyorum desem yeridir... 

Hepsi Mardin’e gönül vermiş değerli insanlardır. Ayrıca Mardinli iş adamlarımızın ve hayırsever insanlarımızın da çabalarını unutmamak gerektir. Sözün özü Mardin’de önemli çalışmalar ve gelişmeler oluyor. Bunları daha çok Güney Hâkimiyet’te izliyorum. Bu haberler insanı gerçekten sevindiriyor ve de mutlu ediyor. 

Tüm emeği geçenlere buradan selam ve saygılar gönderiyorum. Mezopotamya ovasında ve GAP bölgesi içinde yer alan tarihi ünlü şehir, Mardin’in geleceğini çok aydınlık görüyor, bu açıdan onur duyuyor, sevgili hemşerilerime selam ve saygılar, sevgiler gönderiyorum.... 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..