Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '16

 
Kategori
Deneme
 

Marifetli hanımlar

Marifetli hanımlar
 

görsel netten alıntı


Denizde yüzerken bayanların sohbetine doyum olmuyor. Kimisi akşam gittiği düğünü anlatıyor bir diğeri misafirleri nasıl ağırladığını belirtiyor. Hele yemek tariflerine bayılıyorum çok değişik şekillerde yemek tarifi anlatılıyor, yüzerken kulak misafiri oluyorum.

Her şeyi çok bildiğini iddia eden bir bayan konserveleri bulaşık makinasında nasıl hazırladığını anlatıyor ve şöyle diyor: Ben kırmızıbiber  ve fasulye konservesi hazırladım, hazırladığım harcı sıcak şişelere doldurdum, 5 dakika kaynattığım kapakları şişelerin kenarlarını silerek kapattım ve tepelerinin üzere dizdim, biraz beklettim kapakların sağlam olduğunu kontrol ettim biraz soğuttuktan sonra bulaşık makinasına dizdim en uzun programı seçtim bittikten sonra çıkartım. Güneş almayan yerde çok uzun süre saklayabilirsiniz. Diğer hanım ondan geri kalır mı?

Kavanozları kaynar sudan geçirip kuruladım. Kavanozların kapaklarını da ayrı bir tencerede kaynattım.Fasulyeleri ayıklayıp istediğim boyutta kırdım. Bir tencereye biraz zeytinyağı döküp küp, küp doğradığım domatesleri 5 dakika pişirip yıkayıp ayıkladığım fasulyeleri ekleyerek kapağı kapalı 15 dakika pişirdim. Temiz olan kavanozlara doldurdum. Kaynamakta olan kapakları sıkıca kapatıp ters çevirip bulaşık makinasına yerleştirdim. Deterjansız ve bulaşık makinasının en yüksek derecesinde çalıştırdım. Makine süresi bitince kavanozlar ılındıktan sonra makinadan çıkartıp 1 gece kapakları altta kalacak şekilde beklettim. Nasıl benim tarifimi de beğendiniz mi? Güle güle tüketin.

Meyve marmelatlarını da aynı şekilde koyup kapaklarını iyice kapatıp 65 derecede deterjansız çalıştırdım. Kapaklar sımsıkı tuttu. Ayrıca bu şekilde dolmalık üzüm yaprağını da yapabilirsiniz. Yaprakları katlayıp kavanoza koydum ağzını kapattım ve bulaşık makinasına koyup çalıştırdım. Çok güzel yaprak konservesi oldu.

Bu bilgileri öğrendikten sonra ben de deneyeceğim. İşte marifetli hanımların söyleşileri sizlerde yararlanın istedim. Hayırlı bayramlar sağlık ve mutluluklar.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..