Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '15

 
Kategori
Deneme
 

Marjinallik üzerine tezler

Marjinallik üzerine tezler
 

google


Önkoyut:

Marjinallik konusundaki genelgeçer klişe söylemlerin / paradigmaların canına okuyacağımızı baştan belirtmiş olalım. Aynı zamanda, tarihsel bir çöküş döneminde yaşadığımız için, bu sorgulama için en uygun zamanlardan birisinde olduğumuz kanısındayız, onu da belirtmiş olalım: Sodom-Gomor değil, Anti-Sodom-Gomor vaziyeti.

Girizgah:

Marjinalliği, nicel ve nitel olarak ayrı bakış açılarıyla irdeleyebiliriz:

Nicel açıdan marjinallik, toplumbilimin istatiksel bakış açısıyla, 3 standart sapmanın ötesidir, yani sağlı sollu toplam % 1,5’luk iki  dilimdir. Ancak, toplumsal marjinalliklerin çoğuna bu istatistik uymaz. Dahiler için on binde birlik, eşcinseller için onda birlik oran kabul edilir daha çok örneğin.

Marjinallik, adı üzerinde, marjın ötesi, sınırın ötesinde kalma, demektir. Da sınır nerededir, nereye konulur, nereden azıcık sola sağa, yukarıya aşağıya, öne arkaya nasıl kaydırılır acaba?

Marjinallik zaman ve mekan içinde görelidir. Sınır koyumu da öyledir.

Bir bakalım o zaman:

Karşılaştır ve karşıtlaştır:

Bir:

Eşcinsellik:

G-7 ülkelerinde eşcinsel evlilikler artık yasal, bu durumda onlar pratikte marjinal sayılamıyor böylelikle. Üstüne üstlük, aldatmalar ve boşanmalar da gırla gidiyor, aynen heterolarda olduğu üzere... Yani eşcinseller, özgürlüklerini normalleşme köleliğine dönüştürdüler çoktan.

2005 itibarıyla Los Angeles’ta (ABD), hanelerin onda biri eşcinsel çift veya tek imiş. Ancak, bu onda birin onda biri de, yani genelin yüzde biri de, aynı veya ayrı cinsten 3 veya daha çok birarada yaşama, yani biseksüelite veya poliseksüelite olarak deklare edilmiş. Aradan 10 yıl daha geçti ve o zamanda da, bu zamanda da bu durum, eşcinseller tarafından bile marjinal kabul ediliyor / edilebiliyor.

Neden peki?

Doyurucu yanıt henüz yok ortada.

Bu konuda karmaşa ve kargaşa da var:

14 yaşındaki biri, transseksüel ameliyat geçirdi.O kişi, bunu 18’inden önce, cinsel yaşam yapmayacak olduğu halde mi seçti? Yoo.

http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=211539

Peki, 18 yaşından küçük birinin cinselliğini, 18 yaşından büyük biriyle yaşaması durumunda, bu durum, 18 yaşın üstündeki kişi için suç oluyor mu?

Evet.

http://www.habervitrini.com/dunya/16-yasindaki-erkek-ogrencisiyle-yatan-kadin-ogretmen-skandali-456667/

Bunun Müslüman kadın öğretmen örneği bile var:

https://www.youtube.com/watch?v=YTxWCFMypWI

Peki, 2 tane 18 yaş altı kişi, birbiriyle seks yaptığında, bu suç oluyor mu?

Hayır, kayda bile geçmiyor. G-7 ülkelerinde aktif sekse başlama yaşı 14 falan. On milyonlarca kişiden söz ediyoruz burada.

Daha da berbatı, o zamanki 18 yaş alıt Justin Bieber gibileri, yine 18 yaşın altındaki sevgililleriyle gayet erotik-ötesi pozlar veriyorlar ve icraat da mevcut.

Tepki var mı? Yasak var mı?

Yoo. Tam tersine, Youtube’da on milyon tıklama var.

Eşcinsellere sorulduğunda, sübyancılığın en büyük suçlardan ve en aşağılık davranışlardan biri sayıldığı ortaya çıkıyor.

Şimdi, burada marj nerede ve marjinallik nerede başlayıp nerede bitiyor? Yani, 1 hafta önce suç ama 1 hafta sonra değil mi? Taciz bunun neresinde? Öğrenci istememiş mi, soran var mı? İsteme hakkı yok mu, soran var mı?

Belirsiz. Zaten sorun da bu. Anket yapılsa bile, insanların düşünceleri açıkseçik, tutarlı veya uygulanabilir değil. Oysa sorulsa, herkes marjinallere karşı hoşgörülü olduğunu ve onlara yaşam hakkı tanıdığını söyler.

İki:

Marjinalliğin bir de ileri marjnallik versiyonu var ve ekonomi alanında tanımlı:

Tüm Dünya’da kime sorsanız, asgari ücretin altında insan çalıştırılmasına karşı çıkar ama bugün Vietnam’da asgari ücret aylık 25 dolar ve o sayede bir milyar 1. Dünyalı ucuza mal tüketiyor, yani bilfiil köle kullanıyorlar: Herkes köleliğe de karşı tabii ki ama 30 milyon falan kayıtlı köle var 21. Yüzyıl’da. TC’de ise, çocuk, iç göçmen, dış göçmen çalışanlara en çok yarım asgari ücret veriliyor ve fazla mesai ücreti verilmiyor: 1-3 milyon kişiden söz ediyoruz bugün ve burada. O en has Müslümanlar yapıyorlar bunları, hani kul hakkı yemenin cehenneme götüreceği arkadaşlar.

Üç:

Uyuşturucu:

Uyuşturucu kullananlar, TC’de bile nüfusun % 5’i oldu artık. Depresyon uyuşturucusu kullananları da katarsak, onlar da % 5, etti mi % 10? Bir ülkede nüfusun % 10’u hapçı ve keş ise, nasıl olur da, o durum marjinallik olur ki? Genel kültürel bir durumdur o artık.

Üstelik anımsatırız: Dünya’da bazı ülkelerde bazı uyuşturucuların kullanımı ve satımı artık yasallaştırıldı.

Genegeçer ezberi bozalım:

Uyuşturucu öldürmez. Uyuşturucunun kulağına su kaçıranlar ölür. Uyuşturucu gurubu yazar William Burroughs, en öldürücü uyuşturucu olan eroini, 3-4 kez bırakıp ona geri dönmüştür yeniden. Ve çok uzun yaşamıştır, 70 yılın üzerinde.

Dört:

Ateizm:

Ateistler, TC’de % 1-10 kabul ediliyor. Oysa, kesin ölçüm yapılamıyor, çünkü insanlar bunu söylemeye cesaret edemiyor.

Ayrıca insanlar, deist, teist, panteist, animist oldukları halde, kendilerini ateist sanıyorlar ve sayıyorlar. Onlar için bu, ayrıntı yalnızca.

Türkiye’de Müslüman demokrat parti var hesapça. Peki, ateist demokrat bir parti kurulabilir mi şu an için TC’de?

Zinhar olmaz: Suç ve günah.

Bir not: Almanya’da ateistler, Dünya’nın en yüksek oranı olarak üçte birdeler ama Almanya’da Hristiyan parti varken, ateist parti yoktur.

Neden peki?

Sosyalist ateizmle demokrat atezm birbirinden farklı şeyler değil mi?

Reel sosyalizmlerde, engizitör ateizm yaşanmadı mı onyıllarca?

Beş:

Ensest:

http://en.wikipedia.org/wiki/Incest

Bu metin için, son örnek olarak, bu sıralar en keskin tepkileri alan ensest konusuna bir bakalım:

Ensest nedir?

Baba, anne, oğul, kız arasında, eşcinsel veya zıtcinsel ilişki kurulmasıdır.

Buradaki en büyük önyargı, bunun illa ki ancak ve ancak tecavüzle olabileceğidir.

Eski Mısırlılar gibi, bu konunun resmen onaylandığı kültürler de var oysa ki.

Eski Çinliler gibi, aynı soyadlı kuzenleri ensest-içi, ayrı soyadlı kuzenleri ensest-dışı tanımlı tutmak (yani birincisini yasaklamak da) da bir yol belki.

Gönüllü ve 18 yaş üstünde kurulan enseste karşı olmadığımızı ve aile-içi öz-akraba 4 kişinin arasındakiler dışındakilerin ensest pek sayılamayacağını önceden belirterek, konuyu genişletelim:

Ana bir baba ayrı ve ana ayrı baba bir kardeşler var. Onlar ne olacak peki?

Bizdeki hala, teyze, amca, dayı çocuklarıyla evlilik, Anadolu’da yüzyıllar boyu kullanıldı ve akraba evlilikleri sayesinde epeyi genetik engelli nüfusumuz oluştu. Ancak, buna ahlaken karşı çıkan yok hala.

Peki, yukarıdaki üvey kardeşler mi birbiriyle daha uzaktan / yakından akraba, yeğenler / kuzenler mi?

Pratik sonuç, her ikisinin istatiksel olarak eşit olduğu. Özellikle de, bizdeki gibi bu kuşaklar boyu yinelenirse, kuzenler kardeş kadar yakın genli / akraba olurlar, oldular da bizcesi. Yani Anadolu, toptan yüzyıllarca ensest yaşadı pratikte, Türk-İslam sentezi niyetine. Hiçbir ceza falan da verilmedi kimseye. Ancak bugün ve burada 2 kardeş ensest yapsınlar, onların canına okurlar, onları linç ederler, medyada mahvederler.

Bu bir rasyonalizasyon değil.

Bu bir soru kipi.

Bir örnekle soru kipini genişletelim:

Yaşayanınca bana bizzat anlatılmış bir ensest öyküsündeki soru kipleri:

Bir kız, kızkardeşiyle ikisinin de 18 yaşları öncesinde sevişmiş, orgazm olmuş ve bundan dolayı pişman olup olmamaya emin olamamış.

Bakirelik gitmiş mi?

Hayır.

Bu bir eşcinsel ilişki mi?

Belki. Onu bulmuş, sevişmiş. Erkek kardeşi yokmuş. Olsaydı, belki onunla sevişirdi.

O zaman ne olurdu?

Hipotetik durum. (Nasıl sıyırtıyorum ama?)

Peki bu kız, 18’inden sonra ne yaptı?

Erkek arkadaşıyla seks yaptı ama çok çok kalın olan kızlık zarını bir türlü del(dir)emedi. (Bu da onu dolaylı yoldan, az lezbiyenliğe, az biseksüelliğe taşıdı. Sözünü ettiğim, 30 küsur yıl öncesi TC’si.)

Ne yapılacak, matkap mı kullanılacak, kız zarlı mı bırakılacak?

İlah...

Yeterince öksürtücü oldu.

İstop.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..