Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '09

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
890
 

MArkalaşan mekan kokuları ne anlama geliyor?

MArkalaşan mekan kokuları ne anlama geliyor?
 

MEKANLAR VE KOKULARI


Koku deyip geçmeyin. Bir ortama girdiğinizde yalnızca sizin yada diğer insanların kullandıkları farklı farklı kokular dışında artık bulunduğunuz MEKANIN kendine özgü MARKA bir kokusu olduğunu görecek algılayacak, beyninizin bir köşesine kaydedeceksiniz. Örneğin yeni bir arabaya bindiğinizde nasıl farklı hoş bir koku sizi cezp ederse. Bir mağazaya girdiğinizde algılayacağınız koku sizi hem daha çok alışveriş yapmaya yönlendirecek hem de o mağazayı beninizin bir köşesine kaydedecak. İşte artık, reklamcılar, bilim adamları, marka uzmanları bunlarla uğraşıyor.

Paris metrosunun kötü kokmasından yola çıkılarak başlanan bu çalışmaların boyutu nerelere gelmiş. Şimdi artık Paris Metrosunun kendine özgü bir kokusu varmış.

Türkiye’de de bu işi yapacak firma aynı firma imiş reklam amacı taşıdığı için ismini kullanmak doğru olmayacak. Türkiye’de de birçok kurumsal firma, örneğin, hastane, otel, mağaza gibi yerlerde uygulamaya başlanacakmış. Kataloglarında 50 farklı esans varmış. Teknik olarak nasıl gerçekleştiğine de bir bakacak olursak, son zamanda artık günlük yaşantımızın bir parçası olan NANO TEKNOLOJİ burada da karşımıza çıkıyor. Tamamen gizlenebilen bir cihaz 100 ila 1500 metrekarelik bir mekanı kokulamaya yetiyormuş. Gerçekleşmiş örnekleri şimdilik yok ülkemizde. Paris metrosu, opera istasyonu, Avusturya’da iki tren istasyonu, Fransa ve Brüksel hava alanları gelen giden yolcuları bu kendilerine özel kokularıyla karşılıyormuş.

Paris metrosuna bir kez binseniz hayatınız boyunca o kokuyu unutmayacaksınız. Daha önce bir yerde okumuştum örneğin yeşil elma kokusu insanın bir şeyler satın alma duygusunu kamçılıyormuş. Bunu keşfeden bir mücevher mağazası her gün tezgâhına taze yeşil elmalar koyarak kanıtlamış. Daha neler göreceğiz, kısacık hayatlarımızda. Ancak hayal edebildiklerimizle, ileride görmesek de olabilecekleri düşünmekten kendimizi alamıyoruz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

okuduğum bir kitapta,fantazi,kurgu olarak işlenmiş olaylar dizisinde,yeni çağ insanın,bilgi işlem merkezinin kokuda ağırlık kazanacağını,insanların,bilgiyi kokuyla edinip,bilgi işlemini kokuyla yapacağını yazıyordu.Bu yeni beyin lobunun oluşumunu haber veren,ve insan beyninin,ön lobu,çiçeksel beyin koku merkezli olacağı,kurgusunun gerçeğe gittiğini sanki onaylıyor.İnsan evriminin,sırlarını elinde tutan güçler,evrimin getireceği,durumlardan hemen bir gelir kaynağı yaratılıyor.Kokunun gücü zaten vardı ama,yeni çağda bu güç kazanacak. yazdıklarınız,demek ki,dünün kurgu ve hayalleri,yarının gerçeği,paylaşımınıza teşekkürlerimle,esen kalınız.

Şerife Mutlu 
 10.12.2009 9:25
Cevap :
İlginize ve Övgünüze teşekkürler. Teknolojik gelişme haberlerini kıyıdan köşeden de olsa arayıp bulup biraz mizahi, biraz eleştirel bazande hayranlık belirterek okuyuculara yansımaya çalışıyorum Övgüler de güç veriyor. Tekrar teşekkürler.  10.12.2009 22:32
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 39
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 5
Ort. okunma sayısı
: 648
Kayıt tarihi
: 30.11.09
 
 

1950 doğumlu. 4 yıl Kimya Mühendisliği eğitimi almış, 1969’dan beri İstanbul'da yaşayan, çağdaş kasa..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster