Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '16

 
Kategori
Mavi Yolculuk
 

Marmara Adası'nda gezinti

Marmara Adası'nda gezinti
 

Yıllardır tam karşımda olmasına rağmen Marmara Adası'na gidemedim. Çok yakında (15 Dm) olduğu için ha bu sefer geçerim bir sonraki sefer derken, sonunda karar verip Marmara Adası'nın etrafında bir dolaşmaya karar vererek Mürefte den öglen saatlerinde çıktığımda hava sakin rüzgar hemen hiç esmiyordu.
 
Rotayı Hayırsız Ada'ya tutarak yola çıktım. Önce Saraylar'a mı yoksa Marmara' ya mı uğrasam diye düşünürken Hayırsız Ada'ya vardığımda önce Cınarlı Köyü'ne uğramaya karar verdim.
 
Hayırsız Ada'yı bordaladığımda karşımda Çınarlı barınağının mendireği ve barınak önündeki kayalık belirdi. Özellikle gece kayalık üzerindeki fenerin arızalanması halinde ciddi sıkıntı yaratabilecek bir kayalık. Gece Çınarlı'ya girmemek en iyi karar olur. Çınarlı barınağı köye yaklaşık 1,5 km mesafede, çekek yari ve tamir atölyesi bulunan bir yer. Ne amaçla orada olduğunu bilmediğim iki feribot rıhtıma bağlanmış. Zorunlu haller dışında girmeye ihtiyaç duyulmayacak bir barınak.
 
Çınarlı köyüne yürüyerek gitmek sıcak havada zor geldi ve yaklaşık yarım saat oyalandıktan sonra Çınarlı'dan çıkarak rotayı Saraylar'a çevirdim. Doğrudan Saraylara giderek en son Çınarlı'ya uğramış olsaydım, toplam yolumu 7-8 Dm kısaltmışa olacaktım.
 
Tekrar Hayırsızı bordoladığımda karşımda Anakara adası belirdi. Biraz daha kuzeye gittiğimde haritada gördüğüm bir koy olacaktı. Geceyi olmadı koyda demirde geçiririm diye hayal ediyordum.
 
Geceyi geçirmeyi hayal ettiğim koy mermer sanayii tarafından talan edilmiş olduğu gerçeğiyle karşılaştıktan sonra Saraylar'a gitmekten başka çare kalmamıştı. Saraylar barınağına yaklaşırken köyün sırtında oluşmuş mermer molozu dağlarını görünce vah vah demeden edemedim. Acaba o moloz yığınları dağlaşmadan başka bir şekilde değerlendirilemez miydi? Söylentiye göre onlardan mıcır yapılarak yok edilecek ve mevcut bulundukları yer güzelleştirilecekmiş...
 
Saraylar'da mermer bolluğu olduğu için yolların kenarları bariyer şeklinde mermerle kaplanmış. Bunun dışında barınağın etrafı bir festival sırasında oraya gelmiş olan heykeltıraşların eserleriye süslenmiş. İstanbul'dan Çanakkale yönüne giderken veya tersi istikamette seyirde önerebileceğim uygun bir barınak.
 
 
 
www.ismailoruc.org
 
Yarın :Saraylardan çıkış, Asmalı, Marmara ve Mürefteye varış
 
Toplam blog
: 55
: 313
Kayıt tarihi
: 10.11.12
 
 

Yaşamımın büyük bir bölümünde , kafam kuma gömülü KARADAN DENİZE bakmıştım. Bundan böyle kafamı k..