Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '13

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
Okunma Sayısı
348
 

Marmaray'a binmeyeceğim!

Marmaray'a binmeyeceğim!
 

Asya'yı Avrupa'ya bağlayan (79) km'lik Marmaray Ulaşımının görünüşü


Yıllardır MARMARAY aşağı MARMARAY yukarı denildi!

Her işimizde olduğu gibi bu işte de her şey olduğundan çok abartıldı.

‘Bu iş çok daha önce bitebilirdi, şu Bizans ayağımıza dolanmasa’ denilecekti neredeyse!

Belki de denildi, yazıldı, çok kızıldı atalarımızın yaptığı nice güzel işlere karşı söylenegeldiği gibi

Her şeye rağmen Japonlar ile birlikte büyük bir iş başarılmıştır.

1985’te ilk araştırmalarına başlanan (76) km'lik Marmaray Cumhuriyetimizin 90. Yaş gününde hizmete açılmıştır.

Atalarımızın kanı, canı, emeği ve bizlerin vergileri ile iki ana kara birleştirilmiştir.

Bu gerçekten gurur verici bir başarı.

Biz buna da daha nice güzel başarılara da lâyıkız.

Çalışkan İstanbullular da en güzel, en yararlı, en sağlıklı işlere lâyıktır.

 

Bütün iyi niyetlere rağmen sonuçta ne oldu gördük üç gün önce:

Birkaç gün önce uyarıldığı gibi ‘kapı sorunu’ yaptı yapacağını!

Suçu bazı densizlerin düğmeye basmasına indirgemek de yetkililerin iş bilmezliği değil mi?

Neden her arabaya birer ikişer görevli yollanmadı?

 

Bir de Marmaray’a binecekler için ’15 gün ücret alınmaması’ kararı hiç de doğru bir karar değildir.

Bu durum ne iktisat ne doğruluk ne de yolcuların ruh sağlığı için iyi bir başlangıç olmamıştır.

Ne yazık ki 'bedavacılık', 'kıyakçılık', 'ihsan etmek', 'bağışlamak' gibi bir dayatmadır gidiyor.

Eğer ‘Emir demiri keser’ ya da ‘Ben isterim olur’ diyorsanız bütün belediye araçlarının ulaşım ücretlerini %75 indiriniz!

Bazı işlerimizde olduğu gibi yine atalarımız haklı çıktı:

Onların 'acele işe şeytan karışır' sözü yine bazı beceriksizler yüzünden yalan çıkmadı yine değil mi?

 

Benzer bir olay değil de yine gerekli eğitim ve deneme sürüşleri yapılmadığından ilk Hızlı Tren'in 2004 yazında bir anda (41) yurttaşımızın canını da alıp gitmiş olduğunu nasıl unutabiliriz?

Ne kadar acıdır ki o günden bu yana yüz beş yıllık ESKİŞEHİR-İSTANBUL demiryolu kapalı!

Çünkü söz konusu alt yapının çok iyi gerçekleştirilmesi gerekiyor.

Umarım ne karayollarımızda ne de demiryollarımızda acı dolu kazalar olur.

Eğer tedbirler gerektiği gibi alınır ve aşırı hız da yapılmaz ise ne mutlu o sürücülere!

 

 

İki yıl kadar trafik yayınları gerçekleştirmiş bir yönetmen olarak kısaca demek isterim ki:

Sevgili sürücü arkadaşlarım ne olur yola çıktıktan sonra acele etmeyelim,

Değerli siyasetçiler iktidarda olmak onurlu bir iş olsa da yeniden seçilmek her şey değildir,

Bu yüzden her konuda olduğu gibi ulaşım, ulaşım eğitimi ile çok yönlü insan sağlığına önem veriniz.

Ne olur; ne yeniden seçilebilmeniz ne koltuklarınızda kalabilmeniz ne de yeniden seçilebilmeniz için ‘rüşvet’ vermeyiniz hiç kimseye!

 

Ancak inanın İstanbul’a gittiğimde MARMARAY’a binmeyeceğim!

Çünkü su altında bir balık gibi yüzmeyi sevsem de rayların üstünde su altında zor giderim.

Umarım ileride bir gün projenin teknik özelliklerine de bağlı olarak hiç umulmadık bir kaza meydana gelmez.

İnanın HIZLI TREN’e de binebileceğim kuşkulu.

Çünkü ben Kara Tren, Tımtıs, Buharlı Tren ve Motorlu Trenlerle büyüdüm.

Kısaca İNSAN SAĞLIĞI ile İNSAN GÜVENLİĞİNİ KORUMAK kadar onurlu ve saygın başka bir iş tanımam!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu sabah Ayrılıkçeşme 'den Yenikapı'ya rüya gibi bir yolculuk yaptım.Altımızda kayan bir ray, gülümseyen insanlar ve boyut değişimi gibi gelen bir kıtalararası geçiş sadece birkaç dakika sürdü.Halbuki ben saatler sürsün istedim.Binmeyeceğim demeyin, fazla dayanamıyacağınıza eminim..Esen kalın..

mustafa semih arıcı 
 06.11.2013 14:43
Cevap :
Mustafa Bey bir anlık ulaşım için büyük bir mutluluğa kavuştuğunuzdan dolayı ne kadar sevinseniz azdır.Üstelik Marmaray'ın bir de(15)gün boyunca yolcuları alıştırmak anlamında 'bedava' olması ne kadar çirkin değil mi?Oysa ekonomide bu tür bir yaklaşım çok çirkindir!AKP hangi hizmetinde 'bedava' sunumlar yaptı da bir de özellikle kent içi ulaşımın çok pahalı bir düzeyde olduğu bu çarpık ekonomide söz konusu 'bedavahizmet' anlayışını kınıyorum.Kaldı ki Ankara'daki gözlemlerime göre yaşlılar ile emeklilere yıllık ücret ödemeye de dayalı kartlı ulaşım imkanını 10:00 ile 16:00 arasına sıkıştırarak o saygıdeğer yurttaşlarımızın bir kaç dakika önce binmek ya da bir kaç dakika sonra binmek zorunda kaldıklarında çoğu sürücülerce nasıl aşağılandığını görmekten de bıktığını umarım bu yazılanları okuyan bazı yetkililer kendilerini onların yerine koyarak en sağlıklı yolu bulurlar.Marmaray bana göre gereksizdir.Çünkü olası bir depremde Boğaz'ın da tehlikede olduğu açık.Yaygın deniz ulaşımı gerekir  15.11.2013 22:29
 

Merhaba Ömer Faruk bey...Marmaray'a ve hızlı trene binmek istememenizi saygıyla karşılarım. Belki ben de binmem; çünkü İstanbul'un Avrupa yakasında oturuyorum ve öbür tarafla da pek ilişkim yok. Hızlı treni belki yakından bile görmem. Ama her ikisini de önemsiyorum...Boğaz'a köprüler yapılırken de benzer tepkiler olmuştu. Ama sağlık konusunda size katılmıyorum. 10 yıl önce, özellikle Sigorta hastanelerinde muayene olmak için gece sabaha karşı hastane önüne yatak atardı insanlarımız. Şimdi ise, hem özel hem de devlet hastaneleri çoğaldı ve devlet hastaneleri de, özel hastane gibi düzenlendi. Halk yaygınlaşan bu sağlık merkezlerine, karadan at arabası, kara tren, minibüs ile mi; deniz yolundan da kayıkla mı ulaşacak? Size soruyorum; kara tren ve ata arabası varken, motorlu trene neden bindiniz? İstanbul'a geldiğinizde bir yakadan ötekine geçerken boğaz köprülerinden geçmiyor musunuz? Selamlar(umarım bu yorumumu yayınlarsınız)

cdenizkent 
 01.11.2013 14:05
Cevap :
Sevgili Denizkent bir aylık gecikme için özür diliyorum. Bir tek size değil Ata Kemal Beye de yorumundan dolayı bir teşekkür olsun yazamadığımı az önce gördüm.Yoksa geçenler yollamış olduğunuz siyaset içerikli yorumunuza 'umarım bu yorumumu yayınlarsınız' diye yazar mıydınız? Marmaray olayını deniz ulaşımı dururken anlamında eleştiriyorum.Çok sevdiğim atalar mirası İstanbul'da yaşıyor olsam bile karşıdan karşıya geçerken Boğaz'ın çevresindeki o güzel görüntülere bakmak, ter temiz soluklanmak dururken neden tehlikelere içermekte olduğunu bile bile Marmaray'a bineceğim?Konunun uzmanları belki bir gün açıklayacaklardır; söz konusu yatırımın parasal değeri ile gemi, araba vapuru,iskele ve personel masrafları için kullanılabilecek para Marmaray için yurt içi ve yurt dışı(belki uluslararası komisyon da içeren) harcamaların çok çok altında olmalı.Siyasi propaganda içerikli açılışı geciktirdiği için kızlan arkeolojik kalıntıların varlığı kazara da olsa her bakımdan kazanç olmuştur. Var olunuz.  01.12.2013 1:18
 

Tamamen sizinle aynı fikirdeyim Ömer Faruk Bey! Dünyada bir ilk çünkü kimse deniz yatağının üzerine tüp yerleştirerek yapmıyor bu işi. Tüplerin arasında da kauçuk contalar var! Arkası deniz ve o tünele suyun dolduğunu düşünebiliyor musunuz! Binlerce insan ölür:( Bu işin doğrusu: Tıpkı metro inşaatında olduğu gibi tünel açmaktı. Yani, deniz yatağının 50-100 mt altından köstebekle tünel açmak gerekiyordu. Ben de -kimse kusura bakmasın- binmeye cesaret edemeyeceğim! Bu yaşıma kadar vapurla geçtim karşıya, kalan ömrümde de öyle yapacağım. Selam ve sevgiyle.

Ata Kemal Şahin 
 01.11.2013 6:12
Cevap :
Ata Bey bir ay gecikmiş olan bu cevabım için özür dilemek zorundayım. Söz konusu Marmaray olayı için değerli görüşlerini esirgemeyen Cdenizkent'e de ancak yenice yazdım. Yaşlılıktan olsa gerek. İnanın unutmuşum. Olayın teknik yönleri ile gemi ve araba vapuru ile ulaşıma göre çok daha pahalıya patlayan bu yatırımı eleştirmek bakımından görüşlerini yazan sayılı kişiler arasına girdik sanırım. Kaldı ki İstanbul'un fay hattı üzerinde oluşu ile dün olduğu gibi bugün de Boğaz üzerindeki ulaşımdaki rant çekişmesi yüzünden neler çekildiğini geçen yıl bir kez daha gördüm. Anlaşılıyor ki AKP İstanbul'un ulaşım sorunu için daha ucuz deniz ulaşımı yerine denizaltından gidilerek bir çözüm yolu açmış bulunuyor. Oysa bir iskeleden Boğaz'a açılmak ne kadar da güzeldir değil mi?  01.12.2013 1:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 570
Toplam yorum
: 661
Toplam mesaj
: 131
Ort. okunma sayısı
: 969
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

1974'te H.Ü. Sosyoloji ve İdare Bölümü'nü yüksek lisans tezi ile bitirdim. 1976 yılında yapımcı y..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster