Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '13

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Marmaray'a binmeyeceğim!

Marmaray'a binmeyeceğim!
 

Asya'yı Avrupa'ya bağlayan (79) km'lik Marmaray Ulaşımının görünüşü


Yıllardır MARMARAY aşağı MARMARAY yukarı denildi!

Her işimizde olduğu gibi bu işte de her şey olduğundan çok abartıldı.

‘Bu iş çok daha önce bitebilirdi, şu Bizans ayağımıza dolanmasa’ denilecekti neredeyse!

Belki de denildi, yazıldı, çok kızıldı atalarımızın yaptığı nice güzel işlere karşı söylenegeldiği gibi

Her şeye rağmen Japonlar ile birlikte büyük bir iş başarılmıştır.

1985’te ilk araştırmalarına başlanan (76) km'lik Marmaray Cumhuriyetimizin 90. Yaş gününde hizmete açılmıştır.

Atalarımızın kanı, canı, emeği ve bizlerin vergileri ile iki ana kara birleştirilmiştir.

Bu gerçekten gurur verici bir başarı.

Biz buna da daha nice güzel başarılara da lâyıkız.

Çalışkan İstanbullular da en güzel, en yararlı, en sağlıklı işlere lâyıktır.

 

Bütün iyi niyetlere rağmen sonuçta ne oldu gördük üç gün önce:

Birkaç gün önce uyarıldığı gibi ‘kapı sorunu’ yaptı yapacağını!

Suçu bazı densizlerin düğmeye basmasına indirgemek de yetkililerin iş bilmezliği değil mi?

Neden her arabaya birer ikişer görevli yollanmadı?

 

Bir de Marmaray’a binecekler için ’15 gün ücret alınmaması’ kararı hiç de doğru bir karar değildir.

Bu durum ne iktisat ne doğruluk ne de yolcuların ruh sağlığı için iyi bir başlangıç olmamıştır.

Ne yazık ki 'bedavacılık', 'kıyakçılık', 'ihsan etmek', 'bağışlamak' gibi bir dayatmadır gidiyor.

Eğer ‘Emir demiri keser’ ya da ‘Ben isterim olur’ diyorsanız bütün belediye araçlarının ulaşım ücretlerini %75 indiriniz!

Bazı işlerimizde olduğu gibi yine atalarımız haklı çıktı:

Onların 'acele işe şeytan karışır' sözü yine bazı beceriksizler yüzünden yalan çıkmadı yine değil mi?

 

Benzer bir olay değil de yine gerekli eğitim ve deneme sürüşleri yapılmadığından ilk Hızlı Tren'in 2004 yazında bir anda (41) yurttaşımızın canını da alıp gitmiş olduğunu nasıl unutabiliriz?

Ne kadar acıdır ki o günden bu yana yüz beş yıllık ESKİŞEHİR-İSTANBUL demiryolu kapalı!

Çünkü söz konusu alt yapının çok iyi gerçekleştirilmesi gerekiyor.

Umarım ne karayollarımızda ne de demiryollarımızda acı dolu kazalar olur.

Eğer tedbirler gerektiği gibi alınır ve aşırı hız da yapılmaz ise ne mutlu o sürücülere!

 

 

İki yıl kadar trafik yayınları gerçekleştirmiş bir yönetmen olarak kısaca demek isterim ki:

Sevgili sürücü arkadaşlarım ne olur yola çıktıktan sonra acele etmeyelim,

Değerli siyasetçiler iktidarda olmak onurlu bir iş olsa da yeniden seçilmek her şey değildir,

Bu yüzden her konuda olduğu gibi ulaşım, ulaşım eğitimi ile çok yönlü insan sağlığına önem veriniz.

Ne olur; ne yeniden seçilebilmeniz ne koltuklarınızda kalabilmeniz ne de yeniden seçilebilmeniz için ‘rüşvet’ vermeyiniz hiç kimseye!

 

Ancak inanın İstanbul’a gittiğimde MARMARAY’a binmeyeceğim!

Çünkü su altında bir balık gibi yüzmeyi sevsem de rayların üstünde su altında zor giderim.

Umarım ileride bir gün projenin teknik özelliklerine de bağlı olarak hiç umulmadık bir kaza meydana gelmez.

İnanın HIZLI TREN’e de binebileceğim kuşkulu.

Çünkü ben Kara Tren, Tımtıs, Buharlı Tren ve Motorlu Trenlerle büyüdüm.

Kısaca İNSAN SAĞLIĞI ile İNSAN GÜVENLİĞİNİ KORUMAK kadar onurlu ve saygın başka bir iş tanımam!

 
Toplam blog
: 570
: 1034
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

1974'te H.Ü. Sosyoloji ve İdare Bölümü'nü yüksek lisans tezi ile bitirdim. 1976 yılında yapımcı y..