- Kategori
- Blog yazarları tartışıyor!
Marmaray gerçeği!
odatv.com
29.Ekim.2013 günü, tam Cumhuriyet Bayramı kutlamasında lanse edilip, Fatih’le, Habdulhamit Han’la, Abdümecit Han’ın birlikte gargaraya getirilip, bilmem kaç yüz yıllık hayalin gerçekleştirilmesi olarak ileri sürülen Büyük Projenin alayu vala ile açılışı yapıldı.
Büyük Projedir. Ama ona varıncaya kadar, İngiltere Fransa arasındaki Dover tüneli, Japonya’daki ve diğer ülkelerdeki nice deniz altı, yer altı projeleri bizimkini aşmıştır. Yani bu konuda rekor filan kırdığımız yok. Ama öyle gösteriliyor.
Artık paran var mı, Marmara’nın altından bile sana tünel açıp eline anahtarını verirler.
Bu Marmaray Projesi de Japonya’ya ısmarlanmış; orada pişirilmiş kotarılmış
Başbakan'ın sözlerinin aksine Marmaray’ın müşavirlik ihalesi 2000 yılında yapılmıştı. Yani Ecevit döneminde. Proje AKP hükümeti döneminde tamamlandı. Yani Proje’nin gerçek sahibi her zamanki gibi unutuldu. Osmanlı Padişahlarına teşekkür edildi de, bu işi esas kotaran Büyük Adama, Bülent Ecevit’e bir salavat getirilmedi. (Bak. Resmi Gazete : 15.Şubat.2000. Karar sayısı 2000/63)
Bu nankörlük değil nedir?
Adam pişirmiş, kotarmış, Japonya’ya anlaşmayı sağlamış… Sen, sonunda düğmeye basıp açmışsın. Hiç mi ataya, bu işin asıl sahibi olan Karaoğlan’a bir minnet bir şükran yok. Hiç olmazsa onun adını anmak yok. İnsan utanır.
Aslında, Projeler önceden yapılmış ama bu Projelerin maliyeti projelerinin maliyetleri dudak uçuklatan cinsten.
Marmaray’ın Projelendirme maliyetleri şöyle :
Marmaray:
BC1 (Raylı Tüp Tünel geçişi ve İstasyonlar): 3,3 milyar TL
CR1 işi (Banliyo Hatları İyileştirmesi): 1,042 milyar euro,
CR2 (Demiryolu Araç Temini): 586 milyon euro
Müşavirlik Hizmeti: 264 milyon TL (emlakansiklopedisi.com)
Parayı gördünüz mü? Bu paralar nerelerden bulunuyor? Kim kredi veriyor? “Yap, işlet, öde..” Modeli bile olsa; kaç yılda ödenecek; bu milletin cebinden neler çıkacak hiç farkında değiliz. Biz öyle seyrediyoruz. Tüp Tren geçip gidiyor…!?
Beklenen en büyük umut, Marmaray Anadolu, Trakya trafik akışını, insan akışını rahatlatacaktır…
Hayır. Belki bazı insanlara oldukça büyük konfor sağlayacaktır ama bu hattın aslında yeni bir cadde açmaktan farkı yoktur. Yeni bir cadde, İstanbul’un trafiğini rahatlatır mı? İmkanı var mı? Marmaray’ın da bundan başka işlevi olamaz.
Ama İstanbul’un hayatında iyi, güzel bir değişikliktir. Yapılması gereken bir şeydi. Asrın teknolojisinden yararlanmak böyle olur. Gönül arzu ederdi ki, bunu Japonlar değil, biz yapsaydık . Şimdi yıllarca, Japonya’ya akıl borcu olarak, emek olarak borcu olarak, haracımızı vereceğiz. Bunun için o ülkeye kaç bin gemi Bor satacağız; hangi Madenlerimizi yükleyip göndereceğiz belli değil. Çünkü yukarda yazılan, borçların şu yada bu şekilde ödenmesi gerekir. Ödenecektir de. Bunu Türk halkı ödeyecektir.
Tabii bu arada, bu işi kotaran, pişiren, Resmi Gazete’de yayınlayarak Bogaziçi Tüp Geçiş işini resmiyete döküp Japonlara ihale eden ve işin başlangıcını çizen Büyük Devlet Adamı, Bülent Ecevit’i de burada hayırla yad ediyoruz. Sağolsun, o ölmüştür ama İstanbul sonunda büyük bir eser kazanmıştır.
Büyük insanlar büyük eserleriyle yaşarlar.