Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '13

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
Okunma Sayısı
1324
 

Marmaray gerçeği!

Marmaray gerçeği!
 

odatv.com


29.Ekim.2013 günü, tam Cumhuriyet Bayramı kutlamasında lanse edilip, Fatih’le, Habdulhamit Han’la, Abdümecit Han’ın birlikte gargaraya getirilip, bilmem kaç yüz yıllık hayalin gerçekleştirilmesi olarak ileri sürülen Büyük Projenin alayu vala ile açılışı yapıldı.

Büyük Projedir. Ama ona varıncaya kadar, İngiltere Fransa arasındaki Dover tüneli, Japonya’daki ve diğer ülkelerdeki nice deniz altı, yer altı projeleri bizimkini aşmıştır. Yani bu konuda rekor filan kırdığımız yok. Ama öyle gösteriliyor.

Artık paran var mı, Marmara’nın altından bile sana  tünel açıp eline anahtarını verirler.

Bu Marmaray Projesi de Japonya’ya ısmarlanmış; orada pişirilmiş kotarılmış

Başbakan'ın sözlerinin aksine Marmaray’ın müşavirlik ihalesi 2000 yılında yapılmıştı. Yani Ecevit döneminde. Proje AKP hükümeti döneminde tamamlandı. Yani Proje’nin gerçek sahibi her zamanki gibi unutuldu. Osmanlı Padişahlarına teşekkür edildi de, bu işi esas kotaran  Büyük Adama, Bülent Ecevit’e bir salavat getirilmedi. (Bak. Resmi Gazete : 15.Şubat.2000. Karar sayısı 2000/63)

Bu nankörlük değil nedir?

Adam pişirmiş, kotarmış, Japonya’ya anlaşmayı sağlamış… Sen, sonunda düğmeye basıp açmışsın. Hiç mi ataya, bu işin asıl sahibi olan Karaoğlan’a bir minnet bir şükran yok. Hiç olmazsa onun adını anmak yok. İnsan utanır.

Aslında, Projeler önceden yapılmış ama bu Projelerin maliyeti  projelerinin maliyetleri dudak uçuklatan cinsten.

Marmaray’ın Projelendirme maliyetleri şöyle :

Marmaray:

BC1 (Raylı Tüp Tünel geçişi ve İstasyonlar): 3,3 milyar TL

CR1 işi (Banliyo Hatları İyileştirmesi): 1,042 milyar euro,

CR2 (Demiryolu Araç Temini): 586 milyon euro

Müşavirlik Hizmeti: 264 milyon TL (emlakansiklopedisi.com)

Parayı gördünüz mü? Bu paralar nerelerden bulunuyor? Kim kredi veriyor?  “Yap, işlet, öde..”  Modeli bile olsa; kaç yılda ödenecek; bu milletin cebinden neler çıkacak hiç farkında değiliz. Biz öyle seyrediyoruz. Tüp Tren geçip gidiyor…!?

Beklenen en büyük umut, Marmaray  Anadolu, Trakya trafik akışını, insan akışını  rahatlatacaktır…

Hayır. Belki bazı insanlara oldukça büyük konfor sağlayacaktır ama bu hattın aslında yeni bir cadde açmaktan farkı yoktur. Yeni bir cadde, İstanbul’un trafiğini rahatlatır mı? İmkanı var mı?  Marmaray’ın da  bundan başka işlevi olamaz.

Ama İstanbul’un hayatında iyi, güzel bir değişikliktir. Yapılması gereken bir şeydi. Asrın teknolojisinden yararlanmak böyle olur. Gönül arzu ederdi ki, bunu Japonlar değil, biz yapsaydık . Şimdi yıllarca, Japonya’ya akıl borcu olarak, emek olarak borcu olarak, haracımızı vereceğiz. Bunun için o ülkeye kaç bin gemi  Bor satacağız; hangi Madenlerimizi yükleyip göndereceğiz belli değil. Çünkü yukarda yazılan, borçların şu yada bu şekilde ödenmesi gerekir.  Ödenecektir de. Bunu Türk halkı ödeyecektir.

Tabii bu arada, bu işi kotaran, pişiren, Resmi Gazete’de yayınlayarak Bogaziçi Tüp Geçiş işini resmiyete döküp Japonlara ihale eden ve işin başlangıcını çizen Büyük Devlet Adamı, Bülent Ecevit’i de  burada hayırla yad ediyoruz. Sağolsun, o ölmüştür ama İstanbul sonunda büyük bir eser kazanmıştır.

Büyük insanlar büyük eserleriyle yaşarlar.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

hizmete ecilis yili 1962 mid town tunnel!Benzerlikleri cok asil vurgu 1962 yili teknolojisi ustelikte kefere a sindan z sine herseyi kendisi yapmis simdide bizden paraciklari topluyooooo!

Newyorker 
 06.11.2013 22:39
Cevap :
Yani yalan değil. Yapan kazanıyor.. Gerisi yalan...  07.11.2013 7:06
 

Ecevit'i anarlarsa kendilerini inkar etmiş olurlar. Başbakan olarak Ecevit'in, Cumhurbaşkanı olarak da Süleyman Demirel'in projede imzası var. Eklemek istedim. Ecevit değil tabii ama Demirel çıkıp bu konuda açıklama yapabilir. Projeyi tamamlayan kim olursa olsun, parası Türk Milletinin cebinden çıkacaktır. Somut olan tek gerçek bu. Saygılar

Ayrıntıda gezinmek 
 06.11.2013 13:50
Cevap :
Tamamiyle size katılıyorum. Bunlar doğru sözler. Ama gerçek sahipleri, bulucuları ve önericileri anmak nerde! Biz yaptık... Tamam öyleyse siz ödeyiniz..! Saygılar.  06.11.2013 17:45
 

Kıymetli Üstat,Sayın Erdal CEYHAN : Hocam Rahmetli Ecevit Marmaray'ı yapsaydı, bunlar kapatırdı.Salavat veya adından bahsetmek zaten hayal.Kirli siyasetin lekeleri kolay, kolay çıkmaz.Selam ve saygılar sunuyorum.Sağlık ve mutluluk diliyorum.

Mehmet Burakgazi 
 04.11.2013 17:06
Cevap :
O, Ecevit, nevi şahsına özel, güzel bir insandı; güzel sanatlardan, edebiyattan, şiirden anlardı ve yazardı. Osmanlı padişahlarının hemen hepsi şiirden anlardı ve yazardı. Bunlar neden anlıyor ve ne yazıyorlar? Saygılar efendim.  05.11.2013 0:02
 

Sayın hocam bu tür yatırımlar ciddi zaman alıcı projelerdir, çed, fizibilite, avam proje, finansman, ihale, gerçekleştirme süreçlerini kapsar. Yetmiş sente muhtaç olduğunda T.C. köprü yapmış, GAP gibi muhteşem bir proje gerçekleştirmiş hükumetlerin varlığını unutmamalıyız. Doğru tespitlerle bezenmiş güzel bir yazı. İktisaden her iktidar bir şey yapmıştır ama sonuca bakmak gerekir birde insan oğlunun en büyük kazanımı olan özgürlük ne haldedire, selam ve saygılar

Nizamettin BİBER 
 03.11.2013 10:31
Cevap :
Evet her devrin maddi kazanımları vardır; bir de manevi... manevi deyince durup düşünmeliyiz. Bir kere bu ülkenin felsefesi, sosyolojisi, psikolojisi düzgün mü? Hep tartışılmalıdır. Eğer doğru dürüst tartışma imkanı yoksa. Yapılanlar boşuna.  03.11.2013 23:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 740
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster