Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '14

 
Kategori
Haber
 

Marmaris'te garsondu. Dünyayı dolaştı, Krallara hizmet etti. Aynı yere, aynı işine döndü.

Marmaris'te garsondu. Dünyayı dolaştı, Krallara hizmet etti. Aynı yere, aynı işine döndü.
 

Marmaris. Her mevsim güzel.


 

 

          Onun adı, hep “Marmarisli Garson” olarak kaldı. Elliyi aşkın yıl, hep “eğlenceler kralı” diye geçti adı. Marmaris’in tek lokantası Sini’de, kumsallara hasırlar serilir, masalar kurulur, çoluk çocuğun eğlence merkeziydi  burası.

          Marmarisli Garson Hasan, tek tabancaydı eğlencede. Mekanı da tekti haliyle. Halk, hasırlara serilir, yattığı yerden Hasanın şaklabanlıklarını seyreder, eğlenirdi. Hem servis yapar, hem de pantomim yapardı Hasan Şakar.

          Bir defasında “balık tutamayan adamı” oynamıştı tek başına. Hiç balık tutamayan kişi, iskele üstündeyken tuvaleti gelir. Sağına soluna bakar. Oracığa çömelir. Tam bu sırada tuvalet sonrası peçete ile silinirken balık  oltaya yakalanmış, oltası da çırpınmaktadır. N’apsın adam? Heyecanla o peçeteyi ağzına tıkıp, misinaya yapışıp,  balığı çekmeğe çalışır.” Bunun gösteriye halk, “ gülmekten kırılırdı” diyor, Hasan Ustamız. Öyle ki, Rodos’tan misafirliğe gelenler olurmuş.

          Hikayesi uzun ve renkli Hasanın. 10 yaşında gurbete çıkmış. Garsonluk falan derken gemici olup, Rodos’a gitmiş. Orada  İsveçli bir bayanla tanışmış. Herkes memleketine dönmüş ama, kadın, İsveç’e gidelim demiş. O da parasızlığından dem vurmuş.

          Kadın para yollamış zarf içinde. Diyor ki: “ O  zamanın parasıyle tam bin kron. “Bankacılar, parayı bilemedi. Bozamadı. İzmir’de kıyafetler aldım. Yedim, içtim, eğlendim. Ve de para bitti. Kadından bir daha para istemiş. “SAS uçağından bilet yolladı bana. Uçtum gittim yanına. İsveç’te 25 yıl kaldım” diyor.

          Marmarisli Garson Hasan, İsveç Kralının özel garsonluğunu yapmış iki yıl. 23 yıl aynı işyerinde çalıştıktan sonra oradan emekli olmuş. “O parayla da dünyayı turladım. Şimdi 74 yaşındayım ve Yat Limanında bir restoranda çalışıyorum halen” diyor.

          İsveçli karısını sormadık kendisinden. Bahsetmeddi çünkü hiç. Coşku ile anlatmağa devam ediyor Hasan ustamız. Devamla “ Marmaris’te tek bir Lidya Oteli vardı. İran Şahı geldiğinde, Farah Diba’ya ben hizmet ettim. Beni çağırmışlardı otele zaten. Zeki Müren, Ayhan Işık, Gönül Yazar ve Kenan Evren’e hizmet ettim. Kendisi, evinde özel garson olarak hizmet etmemi istedi benden . Kabul etmedim.” Diyor.

          Tam 65 yıldır servis yapıyor. Bıkmamış meslekten. Turizmi seviyor. O, ilk turizm duayenlerinden.   Marmaris’te e filizlendi, gitti krallara kraliçelere tanınmışlara hizmet etti. Dönüp yinen memleketine geldi. Burada başladı garsonluğa, doyamadı, hala garson olarak çalışır durumda. Böylesi insan az bulunur.

          Ört ki, ölem !

                            İŞTE MARMARİS'Lİ GARSON SEVGİLİSİ İLE (Üstte)  VE ALTTA DA KENDİSİ

 

                              MARMARİS'Lİ HASAN, SHOW PROĞRAMINDA PANTOMİM YAPARKEN

                                                                          PAYLAŞILAMAYAN SEVGİLİ

                                           LAF ARAMIZDA, HASAN FORMUNDAYMIŞ O ESKİ GÜNLERİNDE

                                                                         KENDİSİNE PLAKET VERİLİRKEN

İŞTE SİNİ RESTORAN. HALKIN YEGANE EĞLENEBİLDİĞİ RESTORAN.  DEKORU DA YEMEK MASALARI VE TAHTA İSKEMLELER. DENİZ HEMEN İLERİDE BAŞLIYOR

                                                  YIL 1972. MARMARİS SİNİ RESTORAN İSKELESİ

                                                           KAPALI MAYOLU MARMARİS SAHİLLERİ

                                                                    BU GÜNKÜ HASAN ŞAKAR

                                                                                                                                            Y O R U M S U Z

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..