Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '07

 
Kategori
Anılar
 

Masal gibi III

Masal gibi III
 

Gelelim sınırlarını bir anda büyütmüş olan devlete. Bu günlerin yarım asır hasretini çeken bir devlet. Bu günlere kavuşabilmek için ne paralar dökülüyordu. Artık o günler geride kalmış, Ekonomisini ayakta tutabilmek için yabancı işçiye her zaman ihtiyaç duymuş bir devlet bir anda karşısında kendi kanında 17 milyon genç bir kuşak...

Hemen kollar sıvanıyor. Ortaklarına dönerek diyor ki: "Senelerce bu birliğe hep ödedim."

"AB" Sıra sizde bakın 17 milyon, insan sıfır bir ekonomi ve iş alani. Pamuk eller cebe acilen burası Avrupa'ya yakışır bir şekilde olması gerekiyor. O andan itibaren sihirli değnek gene ortaya çıkıyor o eski fabrikalar yollar evler anlıyacağınız her şey birden kabuk değiştirmeye başlıyor.

Ortaklar eğer biz de bu kalkınmaya katılırsak, İleride yapılan bu yatırım kasalarımıza iki misli dönecek."

Yeni topraklar yavaş yavaş yeni bir görünüme dönüyor.

Biz gene uykuya yatanlara dönelim. Artık uyanma zamanı geldi. Hayatların da işsizlik kelimesini bilmeyen bu insanlar çalıştıkları iş yerlerinin kapanması ile, bu kelimeyle tanışıyorlar. Geriye dönüp baktıkları zaman , işe gitmedikleri zaman hapis bile yatmışlardı.O günler ise çok geride kalmıştı . Tabii devlet onların iş sahalarını almasına karşı kendi kuralları ile işsizlik parası ödemeye başlıyor ölmiyecekleri kadar.

Onları tekrar eğitim sıralarına döndürüyor. Ticarete atılanlar tanımadığı bu girdap da, boğulup gidiyor. 3-5 çocuk sahibi aileler de dağılmalar olmaya başlıyor.

Korku ile kafalarında eski sınırların özlemi başlıyor.Düsünemedikleri tek şey artık geriye dönüsün olmayacağı. Batının senelerce ödediği bedelin ödenmesi bu sefer doğuya miras olmaya başlıyor.

Bu arada batı ve doğu kompleksi çıkıyor. Devlet sisteminde bedelsiz bir şeyin olmadığını bildiği için yatırımı yeni genarasyonlara yapmaya başlıyor.

O ilk adım nerede ise 20 li yaşlara geliyor. Bedeller ödenmiş acılarla artık yeni rejime geçmeye başlanmıştır. Tabii bizim bu masal çok daha geniş. Ben birazcık, hergün hızla değişen dünyadan bazı anılar anlatmak istedim.Zaman zaman bu anılarla gene sizlerle olacağım.

Yanlız bir bedel ödeyeceksem.Hakkımı kimseye bırakmıyacağımi.Bedel ödemeden de kimsenin bana bir şey verilmiyeğini öğrendim.Bu anlattığım masalın hakiki bir yüzünü göstermek istiyorum.

Şu anda yaşadığım şehirde ki bana düşen borç 16, 300 Euro. Şu andaki yekün borç 60 Milyar. Bu seneki yapılacak yeni borç 5, 49 Milyar.

Uf bir sürü rakkam değil mi ben size daha net bir açıklama yapayım. Bir euroyu alın üst üşte kule yapmaya kalktığınız zaman tam tamina 138, 000 bin kilometre yüksekliğinde bir kule oluyor. Bu kulenin üstünden yaşadığımız şehre bakıyoruz. Ayağımızın yere basması için gene daha ne kadar çok bedel ödememiz gerektiğini siz düsünün

Bilmem bu masalım la bir şeyler anlatabildim mi? Yok anlatamamışsam zaten başlığımız "Masal gibi"değil mi?

Saygılarla.

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..