Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '16

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Masal şehri Schwerin

 

Derin bir iç çektim. Masal gibi, rüya gibi bir şehir. Şehrin ortasından geçen tren, gidebileceğin her noktaya seni ulaştırıyor. Tüm şehri yürüyerek tamamlamak mümkün olsada arada tren kullanan insanlarıda görebiliyoruz. Gözüme ilk takılan tabii ki o muhteşem göl ve üçgen çatılı evler. Şehrin ortasında kendini bir masalın baş kahramanı gibi hissetmemen elde değil. Deli gibi fotoğraf çekmek için heves ettiğim o kareleri kucaklamak istedim. Manzaralar " Ne yapacaksın fotoğrafı? Gel beni yaşa! " dercesine karşımda.. Eskiden en manyak hobilerimdendi fotoğraf çekmek. İşten, güçten, hayat mücadelesinden, ondan, bundan, şundan uzak kalıp Özlem ile başbaşa kalmam gerekliymiş meğer tekrar aynı hobinin kulaklarını çınlatmak için Bu şehirde gözüme takılanları kadrajimda buluşturdum. Hoş #schwerin de insan kendini bir çizgifilmde baş karaktermiş gibi hissediyor. Karelerin güzel olmasını bu şehrin rüya gibi oluşuna bağlıyorum...

 

Hava buz ! Kahve fincanları ısınmak için mucize çözümler sağlıyor. En büyük boy kahvemi söyleyip hem tadımı buldum hem de gereken ısımı alıp enerjimi topladım. Ve sonra dedim ki "Hadi Gürkan, -8 de yürüyelim ?? " Normalde ev de pencere açılsa grip olan ben, orada soğuk nedir unuttum??. #schwerin beni kucaklamaya bu kadar hevesliyken üşüyorum gezemem nasıl derim?

 

Peki iyi hoş da nedir tarihi? 

Gezmeden önce ufak bir araştırma yaptım. 

 

Schwerin, Kuzey Almanya'da bir şehirdir. Şehir ayrıca Mecklenburg-Vorpommern eyaletinin de başkentidir. 2007 yılı rakamlarına göre nüfusu 95,855'dir. Schwerin'in çevresi göllerle kaplanmıştır. Bunların en büyüğü 60 km²'lik Schweriner Gölü dür. Gölün çevresine ilk yerleşmeler Obotriteler tarafında 11. yüzyılda başlamıştır. Schwerin ismi bölgenin o zamanlarki adı olan Zuarinden gelmektedir. 1160'ta I. Richard Obotriteleri yendi ve Schwerin'i ele geçirdi. Şehir, daha sonraki genişlemesiyle bölgesel bir güç merkezi haline geldi. Buraya yapılan kale ile önemini yüzyıllar boyunca korudu.

1358'de Schwerin, Mecklenburg Düklüğü'nün bir parçası haline geldi daha sonraları da Dükün malikane şehri oldu. 1500'lerde Schwerin Kalesi'nin yapımı başladı ve dük burada kalmaya başladı. 1621'de Mecklenburg Düklüğü'nün bölünmesiyle, Schwerin Mecklenburg-SchwerinDüklüğü'nün merkezi oldu. 1765-1837 yılları arasında başkent Ludwigslust yapıldı fakat başkentlik Schwerin'e geri verildi.
1918'de, Almanya'daki ihtilalle ülkedeki tüm monarşik yapılar son buldu, Dük tahtan çekildi ve Schwerin Mecklenburg-Vorpommern eyaletinin başkenti oldu.
II. Dünya Savaşı'ndan sonra 2 Mayıs 1945'te Schwerin Amerikan Ordusu tarafından ele geçirildi. ABD daha sonra, 1 Haziran 1945'te şehri İngilizlere verildi. Tam bir ay sonra ise şehir yapılan anlaşmalar çerçevesinde Sovyetler Birliği'ne teslim edildi. Rus bölgesinde kalan Schwerin Doğu Almanya'nın bir parçası haline geldi. Başlangıçta Mecklenburg Eyaleti'nin başkenti olan şehir bölgenin batı tarafının da, Pomerania (Vorpommern), eyalet topraklarına katılımıyla tekrar Mecklenburg-Vorpommerneyaletinin başşehri oldu.
1990'daki birleşmeden sonra eyaletin başkentinin hangi şehir olacağı konusunda tartışmalar başlamış fakat Schwerin, en güçlü rakibi Rostock'a rağmen başkentliğini sürdürmüştür. 

 

 

 

 

 


Sevgi ile kalın! Hoşça kalın????

Özlem Genç Salcı

 
 
Toplam blog
: 3
: 565
Kayıt tarihi
: 16.10.16
 
 

Gazeteci/ Gezen, Keşfeden, Öğrenen, Öğreten / Okur, yazar, çizer  ..