Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '11

 
Kategori
Deneme
 

Masal ve...

Masal ve...
 

Küçük kedicik, patileri yoruluncaya dek koştu, koştu... En sonunda arkadaşı Çılgın Ördeğin evine ulaştı. Kapıyı çalmaya başladı:"tık..tık tık.." Çılgın Ördeğin kardeşi Gülen Ördek pencereden başını uzattı gülerek "Kah kah kah, kedicik boşuna bekleme Çılgın Ördeği, o çoktan gitti pikniğe, kah kah kah, seni de bekliyor büyük ağacın dibinde" Kedicik, biraz soluklandıktan sonra, patilerine kuvvet, koştu gitti arkadaşının yanına, bir baktı ki, Çılgın Ördek, bir yandan sandviçini yiyor, bir yandan uzanmış ağacın yapraklarını seyrediyor. Kedicik "hey" dedi, "ben de geldim", sonra piknik örtüsünün üzerine oturup uzattı ayaklarını, Çılgın Ördek, "seni çok bekledim kedicik" dedi, "hadi birşeyler ye sen de, sonra koşup oynayacağız bütün gün" Zaten yorulmuş olan kedicik oburca yedi yemeklerden, yakındaki pınardan bol bol su içti. Artık oynama vakti gelmişti, el ele verip koşup zıplamaya başladılar, bütün gün o oyun senin, bu oyun benim, doyuncaya kadar oynadılar, sonra da nefis bir uyku çekmek için evlerine döndüler. 

Masalların tümünde büyü var. Şimdi yazan olarak ben, kendimi çok daha iyi hissederken, okuyanında, azıcık ta olsa içinin gülümsediğini, geçmiş zamanlara döndüğünü biliyorum. Esasında, büyümenin suratsızlaşmak olduğunu öğrendiğimizden beri kendimize yasak ettiğimiz o kadar çok şey var ki. 

Acaba neden hala güzel olduğunu pekala bilmemize rağmen, çocuklukta ayıla bayıla yediğimiz çikolataya gitmez elimiz? Acaba neden çocuk gözlerimizi kocaman açarak izlediğimiz bir çizgi filme zaman ayırmayız. Neden çekiniyoruz?Olgunlaşmamış olmaktan mı? Kim çocukluğu kadar bilge olabilir ki? 

Masal okuyalım kendimize, çocuklarla oyunlar oynayalım, onların sade dünyalarından çıkan büyük sözlerin tılsımıyla, sevginin ve saygının aslında tam olarak nasıl şeyler olduklarını, nasıl yaşanmaları gerektiğini anımsayalım. 

 
Toplam blog
: 44
: 412
Kayıt tarihi
: 13.01.11
 
 

Merhabalar ben bir kamu kuruluşunda görev yapmaktayım, yazmayı okumak kadar seviyorum. Ağırlıkla ger..