Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Maşallah Ramazanda rant koşturmacası !

Maşallah Ramazanda rant koşturmacası !
 

alıntıdır.


Ramazan ayının İslam aleminde olduğu gibi benim iç dünyamda da yeri farklıdır. On bir ayın Sultanıdır.  Artık Ramazan ayı geldiğinde etrafa bakmak istemiyorum. Neden mi dersiniz içimi bir hüzün kaplıyor. Sevinçten uçmam gereken bir ayı etrafıma bakınca hüzünlü geçiriyorum.

Ramazan gelmeden rant elde etmek isteyenler ellerini ovuşturmaya başlıyor. Toplum dışarıda iftar etmeyi marifet sayınca bu gibi rantiyecilere gün doğuyor. Her tarafta iftar menüleri ve 15 liradan  başlıyor 100  lira ve üzerine çıkıyor. 15 lira yarım tavuk olanlar. Pekiyi hesaplarsanız kar oranı bu basit menüde bile % 100 kar var. Diğer menülerde kar oranını siz düşünün. Şimdi soruyorum. Ramazan paylaşım ayı değil mi. Bu beyefendiler maliyetine iftar menüsü koyabilir mi. Tabi ki hayır. Ramazan geliyor  para kazanma zamanı. İslamiyetle ne kadar uyumlu değil mi. Para, gördünüz mü  ”Hayır” ın önüne nasıl geçiyor.

Marketlerde boy boy ilanlar ”Ramazan kolileri” hazırlanır. Parasına göre değişir. Rant paylaşmanın bir yolu. Ula kardeş sadece ramazan ayı mı bu iş için. Olsun biz Ramazan ayında bu işten, bu pastadan payımızı alsak fena mı olur. Eller ovuşturulmaya devam eder. Sorsan bunları maliyetine yapsan. Olmaz be abiciğim ve hanım ablacığım. Bizde buradan nasiplenmeyelim mi. Ramazan rantı hoş geldi.

Ramazan davulcuları. Aman Allah(c.c) ım. Bizim buraya bir davulcu vermişler. Adamı katil eder. Tabi bir davul al .İhaleye gir. Bölgeyi kap. Davulcu davula vurduğu hızda para isteyeceğini sanıyor.  Elime geçirsem saçlarını yolacağım. Sahurda adeta kafama kafama vuruyor. Nerede o eski manili davulcular. Bugünkü  davulcular rantiye davulcuları. Bu belediyeler var ya.

Teravi sonrası cami önlerini parsellemiş aynı dilenciler ve seyyar satıcılarda Ramazan bereketi diyorlar. Dilenciler hep aynı hiç değişmiyor. Dualar hep aynı. Gerçek yoksul dilenmiyor bizim yüzsüz dilenciler işi meslek haline getirmişler. Rant be kardeş rant.

Zekat ve fitre toplama konusu ayrı bir olay. İnce bir nokta onun için şimdi girmeyeyim. Zekat konusunu ramazan sonrası girmeyi uygun buldum. Aklıma geldi. Bu cuma camide hiç yer yoktu. İki cuma öncesi yerler boştu. Bu cuma farklı iki hafta önceki cuma farklı mı idi acaba. Teravideki kalabalığı diğer zamanda yatsı namazında görmüyorum. Bence diğer vakitlerde teravi kadar değerli.

Geçen sene Beylikdüzü Belediyesinin verdiği iftar yemeğine katıldım. Organizasyon mükemmeldi. Lakin masalardaki kişiler bir aydır hep aynı kişiler olduğunu anladım. Bu da ayrı bir yönü. Akşam namazında aynı kalabalığı camide görmedim. Oruçları Allah(c.c) kabul etsin.

Sonuç mu ramazanda gördüğüm her tarafta bir rant koşturmacası. Bu koşturmaca “takva” için olsa ne olurdu acaba. Hayırlı Ramazanlar…

www.selcukefendi.com sayfasında yayınlandı.

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..