Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '07

 
Kategori
Güncel
 

Masraflı vatandaşlık görevi

Masraflı vatandaşlık görevi
 

Aile olarak, masraflı bir seçim dönemi geçirdiğimizi söylemem yanlış olmaz. Daha önceki seçimlerde sandığa gitmem için 430 km, geri dönmem için gene 430 km. yol katetmem, 200 YTL benzin ve 70 YTL feribot parası ödemem gerekmemişti. Şimdi ben bu masrafı kimden tahsil edeceğim? Birinci olan AKP den mi, yoksa bu yaz sıcağında iktidarı seçime zorlayarak vatandaşı kızdırıp, oy yerine nasihat alan CHP den mi, meclise girmeyi başararak, herkesten karlı çıkan MHP den mi? Gördüğünüz gibi yukarıda açıkladığım sarfiyatın içinde; yemek ve çay bedelleri, ıslak mendil ve kraker masrafları ile tuvalet ücretleri yoktur. Bu kadarının pişkinlik olacağını düşündüğümden blançoda bunları, "alacak" hanesine kaydetmedim.

CHP de tehlikeli bir huzursuzluk var. "Baykal istifa" naraları ekranlardan taşıp, konutlarda yankılanıyor. Sarıgül, Şişli'den tekrar ses veriyor. Tartışmalar ve itişip kakışmalardan ortamın iyice gerildiği anlaşılıyor. Gariptir, bugün Baykal'a kazan kaldıranlar partinin, cumhurbaşkanlığı seçimi aşamasındaki tavrını alkışlayanlardır. Şüphesiz ki, Anayasa Mahkemesi kararından sonra, bir gurur abidesi haline dönüşüveren Baykal'ın önünde saygı ile eğilip, alkış tutanlar AK Partililer değildi. Dünden bugüne, aldığı oydan başka Baykal'ın neyi değişti de kıyamet koparılıyor? 'Arkandayız' diyenler istedi, o yaptı. Herkesin günahının bedelini niçin bir kişi ödesin ki? 367 talebini Anayasa Mahkemesine götürürken niçin kimsenin sesi çıkmıyordu? Çünkü kimse sonucun, böyle bir hezimet getireceğini öngörmüyordu.

Bu durumda, şahsıma ödeme yapılmasını beklemem; CHP nin, ortalığı fincancı katırı gibi dağıttıktan sonra, halkın önüne çıkıp oy istemesine benzeyecek. Yani hezimete uğrayacağım. Hani alamamak bir yana, o kargaşa içinde meydanda dolanırken, parti ileri geleni sanılarak, hareketine maruz kalmak ta var. Vazgeçtim.

Acaba AKP ye uğrasam ve Sn. Eski Başbakanımız ve Sn. Yeni Başbakan adayımız: " Gördüğünüz üzere sahilde yan gelip yatmak, koyu güneş gözlüklerimi takıp, uzakları gözlüyormuş gibi yaparak, plajdaki mayolu hurilere bakmak, bir yandan da sütlü dondurma yalamak varken; uzun yollar katedip masraflar yaparak oyları, yüzde kırkyediye çıkardık. Şu giderlerimizi karşılayıverin de, bu mutluluğu birlikte yaşayalım" desem, acaba ne olur? Muhtemelen alacağımız: " Aziz kardeşim! Şunun şurasında sen 300, bilemedin 500 km yol katettin. Ben binlerce km. yol tükettim, 45 ten fazla il ve ilçe dolaştım. Sen, seçimden önce plajda, imbat esintisine sırtını yalatırken ben, meydanlarda pişiyordum. Bak uykusuzluktan gözlerimin altı torbalandı. Ben, bütün bunları hazineden verilen yasal gelirimle yaptım. Sen de yasal maaşınla yapacaksın." biçiminde bir nasihat olurdu. Buradan da bir şey elde edemedik.

Acaba, yavaştan bir de, Sn. Bahçeli'ye ulaşmayı denesem nasıl olur? Kendilerinin sakin olduğu bir saat veya zaman var mıdır? Yoksa her zaman barut fıçısı gibi midir? Bunları tam bilemediğim için yaklaşmaya cesaret edemiyorum. Tam talebimi ilettğimde bir kızarsa; ilgililerin beni, parti binasının duvarından kazıyarak çıkarmak zorunda kalacaklarından korkuyorum. Ondan sonra artık işe yarar mıyım, yoksa yakındaki çöp bidonuna mı atılırım, bilmiyorum. Sakin bir anına rastlayıp, iyi bir muhabbet tutturmak ta mümkün olabilir sanıyorum Mesela:" Kardeşim sen ne parası istiyorsun. Ben daha Erszincan'da attığım ipin ücretini bile ödeyemedim. Bundan dolayı esnafın yüzüne bakamıyorum. Sen oyunu bana mı verdin ki, para dileniyorsun. Verdiysen, niye yüzde kırk yedi olan ben değilim de, o?" derse, verebileceğim bir cevap bulmam imkansız.

Bu işten bir netice almam mümkün olmayacak. En iyisi ben, bu masrafın üstüne soğuk bir su içip, "masraf ettim ama bu vesileyle torunlarımı görme imkanını buldum" diyerek teselli bulayım. Bu tür teselliler her zaman, sıcak günlerde serinlik sağlayan klimalar kadar etkili ve rahatlatıcı olmuştur.

 
Toplam blog
: 462
: 707
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Emekliyim. Herkes gibi benim de bir dünya görüşüm var. İnsanların farklı fikir ve inançlara sahip..