Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '08

 
Kategori
Matematik
Okunma Sayısı
44686
 

Matematiği öğrenmenin kolay yolu

Matematiği öğrenmenin kolay yolu
 

Hürriyet gazetesinden


Matematiğin kolay öğrenme yolunun soyut kavramlarla öğrenme olduğu ABD’de yapılan bir araştırma sonucu ortaya çıkmış. Oysa biz yıllardır bunun tersini savunmuştuk. Okullarda okutulan matematiğin yaşamla ilişkilendirilemediğini söyler dururduk. Meğer bu yanlışmış.

<ı>

“İşte Matematiği kolay öğrenme yolu

ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, matematik eğitimi sırasında somut örnekler vermek en iyi yöntem değil. Araştırmanın yapıldığı Ohio Eyalet Üniversitesinin tanımalı bilim merkezi müdürü Vladimir Sloutsky, "Matematiği somut bir örnekten yola çıkarak anlatmak çok zor. Somut örnekler, öğrenilenleri sınamak için iyi bir yöntem olabilir, ancak eğitim aracı olarak kötü yöntem” diye konuştu.”

Kavramlarla öğrenilen matematik yaşamın gerçeğine nasıl uygulanır? Yıllardır okul müfredat programlarıyla yaşam arasında ilişki kurulamadığını savlayanlar yanlış mı düşünmüşler? Aslında zor olan “nasıl öğrenilir?” sorusuna yanıt vermek. Doğanın bin bir çeşitliliği gibi öğrenmede çeşitli olsa gerek.

Yıllardır mizahçılara konu olan "A treni B treni ile ne zaman karşılaşır?" sorusunu çözen öğrencilerin büyük bölümünün, bu çözümü diğer örneklere uygulayamadıklarını araştırmanın eş başkanlarından Jennifer Kaminski belirtmiş. Bunun nedeni de soyut formülleri öğrenmemeleriymiş. Bu cümlede haklılık var.

Gerçekten çözüm tekniklerini belirleyen formülleri öğrenmeyen öğrenciler bilgi transferinde zorlanmaktalar.

Bu bana hep değerli gazeteci Uğur Mumcu’nun; “Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olmak” sözlerini anımsatır.

Demek ki okullarımızda verilen matematik müfredat programlarının haklılığı var. Yaşamla ilişkilendirmiyor ama soyut kavramların öğrenilmesini sağlayan bir içerik.

Önce öğreneceğimiz konunun bilgisini öğreneceğiz.

Soyut olarak öğrendiğimiz bilgilerin uygulamasını yaptıkça bilgi kalıcı olacaktır.

Oysa biz ne yapıyoruz?

Öğrencilerimizi OKS ve ÖSS sınavlarına hazırlayacağız diye soyut kavramları yok sayıyoruz. Benim anlayamadığım bir yöntem geliştirerek sınavda çok soru çözme diye bir yöntem keşfettik. Öğrencilerin kısa süreli hafızalarına yükleme yaparak onların umutlarını çaldık.

Bu araştırma sonucu umarım matematik öğretimi ile ilgilenenlere bir örnek olabilir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

matematiği derslerde anlıyorum ama 5 dk snra yapamıyrum neden

çağla onur 
 23.08.2013 11:28
Cevap :
Kaçıncı sınıftasın. Anlayamaman nereden kaynaklanıyor? Matematiğe ders olarak değil yaşamın olmazsa olmazı biçiminde bakmayı denersen bir çok sorun kendiliğinden çözülür.  24.08.2013 15:31
 

Hocam kaleminize sağlık. Yıllardır gerek öğrencilere, gereksede akademisyenlere karşı savunduğum bir tezi,daha geniş kitlelere ulaştırdığınız için teşekkür ederim.Yazınızı, daha önce bu konuda tartıştığım bir kişiyede okuttum. Onunda aydınlanmasını sağlamış oldunuz. 1985 yılından beri Özel okulların ve dersanelerin yanlışlığını, imkan bulduğum her ortamda dile getirmeye çalıştım. Bunlar, ta o günlerde BİRİLERİNİN EKMEĞİNE YAĞ SÜRMEK İÇİN YAPILDI. Yorumcularınızdan biri ne güzel söylemiş"bizim zamanımızda eğitim daha iyiydi diye" Hani özel okullar Devlet okullarının yükünü alacak,böylece devlet daha az okula daha çok imkan sunacak ve daha kaliteli eğitim verilecekti.İNANANLAR İÇİN GÜZEL BİR SENARYOYUYDU.İşin acı tarafı bu sistem eğitim düzeyini bu kadar düşürdüğü halde hala bunun savunulması biraz tuhaf geliyor bana.Öncelikle şahsınızı, sonrada sizin düşüncenizdekileri tenzih ederim. Acaba ÖĞRETMENLER ÖĞRETEMEDİĞİ İÇİN Mİ EZBERLETİYOR,yada EZBERİ TEŞVİK EDİYOR. SAĞLIK ve MUTLULUKLA

sezar pan 
 16.08.2008 12:12
Cevap :
Son tümce bütün çıplaklığı ile anlatmış öğretme veya öğrenme olgusunun eğitimimizde içine düştüğü çapraşıklığı. Bence öğrenemedikleri için ezberletiyorlar. Nasıl öğrendiysek öyle öğretiyoruz. Aslında öğrenmek evrenin insana öğrettiği en güzel yol olsa gerek. Sevgilerimle, teşekkür ederim...  17.08.2008 6:55
 

Sevgili hocam, Bir matematik öğretmeni olarak tam söylediklerinize katılmıyordum ki, aslında aynı şeyi farklı bir biçimde dile getirdiğinizi gördüm. Aslına bakarsanız dünyada eğitim bilimlerinin öncüsü olanlar artık "öğretmek"ten değil, "öğrenmek"ten bahsetmeye başladılar. Yani dönüp dolaşıp Mevlana'nın "ne kadar bilirsem bileyim, anlattıklarım karşmdakinin anlayabileceği kadardır" sözüne geliyorlar bir yerde. Her çocuk farklıdır, o yüzden de farklı bir öğrenme süreci izler. O yüzden genelleme yapmak kanımca pek doğru değil. "Okullarımızdaki matematik müfredatının haklılığı var" cümlenize katılamayacağım. Maalesef özgün birer çalışma olmaktan uzak olan bu müfredatlar, öğretmene de öğrenciye de binbir türlü zorluk çıkarmaktan başka bir işe yaramıyor son kertede. ABD, İngiltere vb gelişmiş ülkelerin müfredatlarından devşirilerek hazırlanan bu müfredatları öğretmenlerin büyük çoğunluğu anlamakta ya da uygulamakta güçlük çekiyor. Bizim bir-iki yılda tüm ilköğretim için hazırladığımı

chb 
 23.06.2008 15:53
Cevap :
Siz de düşüncelerinizde haklısınız. Müfredatların haklılığı sözlerinin anlamını belki farklı düşündüğümden yazdım. Müfredatın çevre koşullarını da göz önünde tutması gerektiğne inananlardanım. bunu küçük bir anımla anlatmak isterim. Kızım üç yaşındayken balkonda oynuyordu. Birden bir çığlıkla eşimle birlikte koştuk. "Anne fare var" diye bağırıp duruyordu. Biz yerlerde fare arıyoruz nerde diye. O ise eliyle yukarıyı gösteriyordu, fare var diye. Başımızı yukarı çevirdik bir eşek arısının uçtuğunu gördük. İşte anlaşılamayan bu olsa gerek okullarda yapılan eğitim ve öğretimde. Fare ararken eşek arısı ile karşılaşıyoruz diye düşünürm her zaman. Becerisi olmayan öğrencilere proje adı altında hiç görmediği çalışmalar yaptırılması da bunun göstergesi değil mi? Gecenin bir yarısı çalan telefonumun öbür ucundaki bir anne çocuğunun yarınki ödevinin cam üzerine deniz kabuklarının yapıştırılması olduğunu fakat bir türlü deniz kabuklularını cama yapıştıramadığını ne yapması gerektiğini soruyor.  23.06.2008 20:11
 

son yillarda adb de matematik egitimi lise seviyesinde iyice yumusatildi.Belkide bizim orta okul seviyesinde.Lisans egitiminin ilk yillarina aktarilmis.Ancak bir uygulama varki cok enteresan.Toplama cikarmayi ogrendikten sonra sinif markete gidiyor ellerinde para herkez bir seyler aliyor siraya girip kasaya oduyor ve sesli olarak para hesabini yapiyor.Uygulama ile bilgi basariyida getiriyor. Saglik ve saygiyla

Newyorker sade vatandas 
 28.04.2008 14:13
Cevap :
Önce soyut öğretiyorlar sonra da somurta çeviriyorlar bilgiyi. Matematik öğrenmek tüm dünyanın sorunu aslında... katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Sevgiler, selamlar...  28.04.2008 19:18
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 223
Toplam yorum
: 472
Toplam mesaj
: 117
Ort. okunma sayısı
: 1036
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster