Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '08

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Matematik dersinde yeteri kadar başarılı değilim ama Kanada'da üniversite okumak istiyorum

Matematik dersinde yeteri kadar başarılı değilim ama Kanada'da üniversite okumak istiyorum
 

Yurtdışı Eğitim ile İlgili Sorulan Sorulara Cevaplar


Değerli Okurlar,

Bugün cevaplamak ve blogumda yayınlamak istediğim soru Kanada'da eğitim üzerine. Soruyu yazan öğrenci kendini çok güzel ifade etmiş.

SORU: Merhabalar Ben kanada okumaya gitmeyi düşünen biri olarak internette bu konuyla araştırma yaparken sizin sitenize rastladım. Çok güzel bir site ve kaynak. Aslında buraya sitenizi tam kurcalayıp yazmam gerekirdi belki de sorularım cevapları vardı ben göremedim onun için yazma gereği duydum. Ben liseden mezun olalı 7 sene oldu bu senede açık öğretim için ÖSS sınavına girdim fakat puan biraz yüksek gelince bir kaç örgün üniversite yazdım. Bunlardan biri tuttu fakat gitmedim. Nedeni de seçtiğim bölüm de matematik zorunlu dersti.:))) Yani anlayacağınız benim matematikle aram hiç iyi değil. Sorumda bu aslında Kanada’daki üniversitelerde matematik dersi olmayan bölümler hangileridir bana bu konu hakkında bilgi verir misiniz. Ben radyo TV, basın ya da psikoloji istiyorum ama sanırım o bölümlerde de matematik dersi var ama ne yapalım umut dünyası :))) ya yoksa diye avutuyor insan.... Birde ailemin aklında da hep şu soru var tamam kanada eğitim de çok iyi bir yer. Ama sen Türkiye ye dönünce bunun kıymetini bilecekler mi peki diyorlar. Yani emeğinin karşılığını alabilecek misin diyorlar. Siz çevrenizde mutlaka görmüşsünüzdür. Orada okuyup Türkiye ye gelen insanların düşüncesi nedir. İş bulma durumları kanada okumanın avantajlı olduğunu mu düşünüyorlar yoksa Türkiye’de okuyan üniversite mezunları gibimi düşünüyorlar. Aslında soracak sorum çok ama sizi sıkmak istemiyorum. Bunlar hep aklımda olan sorular. Cevabınızı büyük bir merakla bekliyorum. Ve şimdiden teşekkür ediyorum.

Cevabım:

Web sitemizle ilgili güzel görüşleriniz için teşekkür ederiz.

Sizin de belirttiğiniz gibi ne yazık ki matematik her bölümde var. Kısacası matematikten kaçış yok. İlk iki sene okutulan matematik Türkiye'de bu yoğun müfredatta okumuş bir öğrenci için zor olmayacaktır. Biz Türkiye'de gerçekten ağır bir müfredatla eğitiliyoruz. Yurtdışında ise durum farklı.

İkinci konu ise Kanada okullarının prestiji. Kanada Birleşmiş Milletlerin eğitim kalitesi en iyi ülke olarak seçtiği ülkelerden biri. Gerçekten kaliteli eğitim söz konusu. Ayrıca Amerika'da okulları denetleyen bir devlet kurumu yoktur. Bu nedenle iyi ve kötü diyebileceğimiz üniversiteler arası fark çok büyüktür. Kanada da ise her territory'nin kendi kontrol mekanizması var. Bu da Kanada üniversiteleri arasında uçurum olmamasını dolayısıyla hepsinin belli bir kaliteyi yakalamasını sağlar. Ancak elbette bazı üniversiteler Türkiye'de daha çok tanınıyor. UBC - University of Bristish Columbia, University of Toronto gibi.

Yurtdışında eğer iyi bir üniversitede eğitim aldıysanız ülkemizde farklı bir değer görebilirsiniz. Çünkü yurtdışında o kadar çok okul var ki sadece yurtdışında okumuş olmak için giden öğrenciler bu üniversiteleri bitirirler. Ülkemize dönünce de iş bulamayabilirler. Önemli olan iyi bir üniversite seçiminizde titiz olmanızdır.

Yurtdışı tecrübesi iş hayatınıza farklı perspektif getirecektir. Üstelik yabancı diliniz oldukça gelişecektir. Sadece bu sebepler bile büyük kurumlara başvuru adayı olmanızı sağlayacaktır.


Kanada

Saygılarımla,

Işıl Tabağ Director
www.okulariyoruz.biz

 
Toplam blog
: 189
: 6400
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Endüstri Mühendisi olan Işıl Tabağ, Avrupa Okullar Birliği görevinden sonra 1998 yılından bu yana..