Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Matrix'in enerji kaynağı ve var oluş

Matrix'in enerji kaynağı ve var oluş
 

The Matrix'de insanların sadece bir enerji kaynağı olarak tasvir edildiğinde ürpermiştim. Tüplerin içinde yaşayan fakat yaşadığını farkında olmayan, varlık sebebi sistemin devamını sağlamak için yaratılmış / üretilmiş bilinçsiz ve ruhsuz bedenler. Etraflıca düşününce artık uykularımı kaçıran bir gerçeklikle karşılaştım; Pil-insanlardan ne farkımız var?

Yakın zamanda gittiğim iş görüşmelerinden birinde oldukça samimi bulduğum bir üst düzey yönetici gözlerimin için baktı ve bana şöyle söyledi ; "Kerem Bey, ben ikinci çocuğumun büyüdüğünü göremedim"

Peki, ne pahasına? Böyle bir felsefi muhabbete geçecek durumumuz elbette yoktu. Zaten kendisi de ne kaybettiğini farkındaydı. İkinci çocuğu bir kere daha büyüyemeyecekti. Çocuğu ile birlikte olmak ve kariyeri arasında seçim yapması gerekiyordu ve çocuğunu seçmemişti.

Muhtemelen şöyle bir savunma geliştirmişti ; "her şey çocuklarımın iyiliği için"

Bana sorarsanız bunun günü kurtarmak ve kariyer hırsını makul göstermek için söylediği bir yalan olduğunu biliyordu fakat sadece bu tercihin ve onu örten yalanın sonuçlarıyla yüzleşmemişti. O sebeple bana "ben ikinci çocuğumun büyüdüğünü göremedim" derken gözleri daldı. Bana bakıyordu ama beni flu gördüğüne eminim.

Buradan başka bir popüler MB konusu olan "çocuk da yaparım kariyer de" ye geçilebilir fakat ben geçmeyeceğim. Sadece geçer gibi yapacağım. Acaba bu çok hırslı ve çok başarılı yöneticinin eşi nasıl birisidir? Bu başarının arkasında kalıp evde oturmayı göze alabilmiş midir? İkinci çocuğun büyüdüğünü o görebilmiş midir?

Bir dakika, çocuklar annnesiz ve babasız büyümek durumunda bırakılıyorlarsa gerçekten "onların iyiliği" ve "geleceği için" çalışıldığı nasıl iddia edilebilir?

İnsan ve hayvan arasındaki en büyük fark nedir? İnsan düşünen hayvandır diyip işin içinden çıkmayalım. Var oluşçu felsefe bu soruya şu şekilde cevap veriyor, hayvanlar var olduklarını farkında olmadıkları için bir gün gerçekten öleceklerini de bilmiyorlar. Bu sebeple gündelik yaşamlarını -insanlara kıyasla- daha kaygısız ve temel ihtiyaçlarını giderecek şekilde geçiriyorlar.

Demek ki modern zamanda var oluşçu felsefeye göre insanlar ve hayvanlar arasında fark yok artık. İnsanlar hiç ölmeyeceklermişcesine yaşamak ve hırslarının peşine düşüp gündelik yaşamın getirdiği zevklerden mahrum olmak konusunda ısrarlılar.

Bu yazıya denk gelip okuyan pil-insan dostlarım, yakında aranıza dönüyorum. Çok fazla şansımız olmadığını da biliyorum. Bir kuleye hapsolup enerjimizi sisteme akıtırken bir yandan da bilincimizin açık olması insanı çok zorlayıcı bir durum. Narkozsuz ameliyat olmak gibi. Hepinize kolay gelsin.

K.

 
Toplam blog
: 295
: 733
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..